ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door rolf
#352658
Hoi Rolf, je bent nog steeds actief bij de diverse clubs. Is er een club die tijdens de ZAC races wat sessies met elkaar wil rijden. we hebben vaak wat ruimte over en willen de tijd zo goed mogelijk benutten. Groetjes Peter

Deze oproep kreeg ik van de ZAC organisatie, lijkt dit wat om eens als "niet" circuitrijder of minder ervaren circuitrijder eens een dag te proeven aan het rijden op het circuit met je wegmotor. Lijkt het je wat meldt het hier en kunnen we een groepje samenstellen op een circuit tussen de wedstrijden van de zac door.

Kosten weet ik niet maar het is opvulling van hun programma en kun je de verrichtingen van clubleden live een keer zien
Avatar
Door Sjoerd
#352668
Lijkt me wel wel leuk ja.  :yes: Als je wat meer info hebt lees ik t wel...
#352679
als ze hetzelfde concept doen als afgelopen jaar kost het 30 euro per sessie
je kan ze of van tevoren boeken en betalen of op de dag zelf gokken dat er nog plek is
#352684
[quote="black bee"]
als ze hetzelfde concept doen als afgelopen jaar kost het 30 euro per sessie
je kan ze of van tevoren boeken en betalen of op de dag zelf gokken dat er nog plek is
[/quote]

Was afgelopen seizoen (te) vel snelheidsverschil en geen voorrijders, eerlijk gezegd vindt ik dit niets voor rookies of newbies :no:
#352685
[quote="Heuveltje"]
[quote="black bee"]
als ze hetzelfde concept doen als afgelopen jaar kost het 30 euro per sessie
je kan ze of van tevoren boeken en betalen of op de dag zelf gokken dat er nog plek is
[/quote]

Was afgelopen seizoen (te) vel snelheidsverschil en geen voorrijders, eerlijk gezegd vindt ik dit niets voor rookies of newbies :no:
[/quote]

Mee eens, tenzij er een groepsindeling wordt gemaakt, maar dat zal niet.
Voor newbies en rookies lijkt het mij toch beter om een of enkele circuitdagen met begeleiding te boeken alvorens zich in het vrijrijden te storten en al zeker bij de vrije sessie van de Zac waar gewoon hard gereden wordt.
Avatar
Door breed
#352728
[quote="rsvfrank"]
[quote="Heuveltje"]
[quote="black bee"]
als ze hetzelfde concept doen als afgelopen jaar kost het 30 euro per sessie
je kan ze of van tevoren boeken en betalen of op de dag zelf gokken dat er nog plek is
[/quote]

Was afgelopen seizoen (te) vel snelheidsverschil en geen voorrijders, eerlijk gezegd vindt ik dit niets voor rookies of newbies :no:
[/quote]

Mee eens, tenzij er een groepsindeling wordt gemaakt, maar dat zal niet.
Voor newbies en rookies lijkt het mij toch beter om een of enkele circuitdagen met begeleiding te boeken alvorens zich in het vrijrijden te storten en al zeker bij de vrije sessie van de Zac waar gewoon hard gereden wordt.

[/quote]

Ook mee eens. Groot snelheidsverschil. De laatste zac (6 oktober) stond ik bij een groepje OW rijders die de vrij rijden als training gebruikte (tijden rond de 1:50) en er reden ook mensen mee voor de 1e keer op circuit met tijden > 2:30  ::).
Maar als je met de ZAC organisatie afspreekt dat het een "gesloten" ara sessie is kan het wel leuk zijn
Avatar
Door Sjoerd
#352742
[quote="breed"]
[quote="rsvfrank"]
[quote="Heuveltje"]
[quote="black bee"]
als ze hetzelfde concept doen als afgelopen jaar kost het 30 euro per sessie
je kan ze of van tevoren boeken en betalen of op de dag zelf gokken dat er nog plek is
[/quote]

Was afgelopen seizoen (te) vel snelheidsverschil en geen voorrijders, eerlijk gezegd vindt ik dit niets voor rookies of newbies :no:
[/quote]

Mee eens, tenzij er een groepsindeling wordt gemaakt, maar dat zal niet.
Voor newbies en rookies lijkt het mij toch beter om een of enkele circuitdagen met begeleiding te boeken alvorens zich in het vrijrijden te storten en al zeker bij de vrije sessie van de Zac waar gewoon hard gereden wordt.

[/quote]

Ook mee eens. Groot snelheidsverschil. De laatste zac (6 oktober) stond ik bij een groepje OW rijders die de vrij rijden als training gebruikte (tijden rond de 1:50) en er reden ook mensen mee voor de 1e keer op circuit met tijden > 2:30  ::).
Maar als je met de ZAC organisatie afspreekt dat het een "gesloten" ara sessie is kan het wel leuk zijn

[/quote]

Ik mag hopen dat de ZAC dat ook niet wil, wedstrijdrijders en recreanten door elkaar...  :gaga:
Avatar
Door rolf
#352804
zoals ik het begrijp is het niet de bedoeling dat het gebruik mag worden om te trainen voor ZAccers, ONKkers en OWwers.

Het is juist de bedoeling een groep samen te stellen die een keer op het circuit wil rijden. Zelfde vraag is ook gesteld aan de classic racers om als groep 1 of 2 sessies te rijden
#352823
[quote="rolf"]
zoals ik het begrijp is het niet de bedoeling dat het gebruik mag worden om te trainen voor ZAccers, ONKkers en OWwers.

Het is juist de bedoeling een groep samen te stellen die een keer op het circuit wil rijden. Zelfde vraag is ook gesteld aan de classic racers om als groep 1 of 2 sessies te rijden
[/quote]

Zou leuk zijn, maar daar zijn ze niet op ingericht :sorry:
ZAC is top organisatie maar ben benieuwd

Word ook betalend lid van de ARA!