ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#356833
[quote="Zoeperman"]
wat een geweldig baantje! ondanks twee uitstapjes, veel kunnen werken aan allerhande punten.  Door mijn uitstapjes toch even wat vertrouwen kwijtgeraakt, dus op 1:46 blijven hangen de 3e dag helaas. Jammer dat de laatste dag niet doorging, dan had ik de leerpuntjes aan elkaar kunnen knopen. <1:45 had er zeker ingezeten...

enorme spierpijn in de benen, maar die hebben we er na 41 Mojito's in de plaatselijk bar uitgedanst... aan vrouwelijk schoon geen gebrek daar zeg, kolere  :man_in_love:
[/quote]

Haha behalve rubber dus ook DNA sporen achtergelaten?? ;D
#356839
Was super, veel samen gereden met Joris en Geert :friends:

Op zo'n beetje alle foto's staat het gele gevaar uit Weert ;)
Zelfs op de 3e foto staat ie erop
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#356842
Maarreehhh,

Wat een fantastische baan was dit weer zeg. Na 3 rondjes toeren was ik alweer van mijn angst af. :kwijl:

Pitbox 16 en 17 waren de boxen waar het allemaal gebeurde. Werkelijk bloed, zweet en tranen. Het gebeurde al in de eerste minuut na aankomst. De Paprikaboer wil privacy en hangt een laken op aan een roestig hek. Tussen aankomst op het circuit en aankomst bij het ziekenhuis zat welgeteld een half uur. 6 hechtingen in de traction control hand. Ronald heeft toch nog 1 dag kunnen rijden. Wat een bijter. De grootste bijter was een Engelse tuinder die welgeteld 4 x op z'n giechel is gegaan. Moeder de vrouw was er na 2x vallen wel klaar mee. De arme Mille was er na 4 x ook wel klaar mee. Het zijn gewoon hele eigenwijze mensen die tuinders.

Tomba's radiatorretje is tussen val 2 en 4 wel lekker gerepareerd. Wat een genot om de Falco weer eens te horen knallen op het rechte stuk. Steef is ondertussen aan het bakkeleien met een tekort boutje van zijn versnellingspook.
Riedijk probeert het lek boven te krijgen terwijl 'Chef Grindbak' lekker zijn rondjes rijd op zijn probleemloze CBR. Hetzelfde probleem heb ik ook wel eens gehad. Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn.

Deze rondjes gaan beduidend langzamer dan de 3 Appies die in Groep 2 rijden. Wat een geweld, wat een lijnen, wat een hellingshoeken, wat een rondetijden.

De laatste keer voorjaarstraining was voor mij Val de Vienne. En elk jaar ontmoet je tussen de vaste kostgangers wel een interessant persoon. Dit keer was die eer voor KawaKlasie. Wat een mafketel, aan humor geen gebrek. Deze KawaKlasie was overigens wel de enige die Woensdagochtend gewoon nog even een paar rondjes reed op zijn straatbandjes terwijl er langs de pitmuur een paar Cunjo's stonden te blauwbekken stinkend naar knoflook en bier.

Bij deze: Hulde voor KawaKlasie.

De afsluitende avond blijkt na een paar dagen rondjes rijden en iets teveel ku lu youk te eindigen in mijn Waterloo. Goddomme, eindelijk gevonden.

FYI De Gardia Civil is in het uitgaansgebieden van Cartagena nog op zoek naar 2 jonge mannen met een Vikingachtig uiterlijk. Er zijn meldingen geweest dat er vrouwen gehalveerd zouden zijn. Overigens is er van een stoffelijk overschot op dit moment nog geen sprake. Maar de instanties zouden deze 2 mannen graag willen spreken.

Enneh mannen, vergeet de Shakira, Beyoncé en Ariana Grande washandjes. Ga naar Cartagena, daar lopen ze in het echt!


:bye:
#356878
[quote="denish41"]


Maarreehhh,

Wat een fantastische baan was dit weer zeg. Na 3 rondjes toeren was ik alweer van mijn angst af. :kwijl:

Pitbox 16 en 17 waren de boxen waar het allemaal gebeurde. Werkelijk bloed, zweet en tranen. Het gebeurde al in de eerste minuut na aankomst. De Paprikaboer wil privacy en hangt een laken op aan een roestig hek. Tussen aankomst op het circuit en aankomst bij het ziekenhuis zat welgeteld een half uur. 6 hechtingen in de traction control hand. Ronald heeft toch nog 1 dag kunnen rijden. Wat een bijter. De grootste bijter was een Engelse tuinder die welgeteld 4 x op z'n giechel is gegaan. Moeder de vrouw was er na 2x vallen wel klaar mee. De arme Mille was er na 4 x ook wel klaar mee. Het zijn gewoon hele eigenwijze mensen die tuinders.

Tomba's radiatorretje is tussen val 2 en 4 wel lekker gerepareerd. Wat een genot om de Falco weer eens te horen knallen op het rechte stuk. Steef is ondertussen aan het bakkeleien met een tekort boutje van zijn versnellingspook.
Riedijk probeert het lek boven te krijgen terwijl 'Chef Grindbak' lekker zijn rondjes rijd op zijn probleemloze CBR. Hetzelfde probleem heb ik ook wel eens gehad. Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn.

Deze rondjes gaan beduidend langzamer dan de 3 Appies die in Groep 2 rijden. Wat een geweld, wat een lijnen, wat een hellingshoeken, wat een rondetijden.

De laatste keer voorjaarstraining was voor mij Val de Vienne. En elk jaar ontmoet je tussen de vaste kostgangers wel een interessant persoon. Dit keer was die eer voor KawaKlasie. Wat een mafketel, aan humor geen gebrek. Deze KawaKlasie was overigens wel de enige die Woensdagochtend gewoon nog even een paar rondjes reed op zijn straatbandjes terwijl er langs de pitmuur een paar Cunjo's stonden te blauwbekken stinkend naar knoflook en bier.

Bij deze: Hulde voor KawaKlasie.

De afsluitende avond blijkt na een paar dagen rondjes rijden en iets teveel ku lu youk te eindigen in mijn Waterloo. Goddomme, eindelijk gevonden.

FYI De Gardia Civil is in het uitgaansgebieden van Cartagena nog op zoek naar 2 jonge mannen met een Vikingachtig uiterlijk. Er zijn meldingen geweest dat er vrouwen gehalveerd zouden zijn. Overigens is er van een stoffelijk overschot op dit moment nog geen sprake. Maar de instanties zouden deze 2 mannen graag willen spreken.

Enneh mannen, vergeet de Shakira, Beyoncé en Ariana Grande washandjes. Ga naar Cartagena, daar lopen ze in het echt!


:bye:






[/quote]

Geniaal...... Dennis Campert.

Terugkomend op die 2 jonge mannen met vikingachtig uiterlijk.... Komen zij toevallig uit Amsterdam en delen zij hun vrindinnetjes?
#356883
[quote="denish41"]


Maarreehhh,

Wat een fantastische baan was dit weer zeg. Na 3 rondjes toeren was ik alweer van mijn angst af. :kwijl:

Pitbox 16 en 17 waren de boxen waar het allemaal gebeurde. Werkelijk bloed, zweet en tranen. Het gebeurde al in de eerste minuut na aankomst. De Paprikaboer wil privacy en hangt een laken op aan een roestig hek. Tussen aankomst op het circuit en aankomst bij het ziekenhuis zat welgeteld een half uur. 6 hechtingen in de traction control hand. Ronald heeft toch nog 1 dag kunnen rijden. Wat een bijter. De grootste bijter was een Engelse tuinder die welgeteld 4 x op z'n giechel is gegaan. Moeder de vrouw was er na 2x vallen wel klaar mee. De arme Mille was er na 4 x ook wel klaar mee. Het zijn gewoon hele eigenwijze mensen die tuinders.

Tomba's radiatorretje is tussen val 2 en 4 wel lekker gerepareerd. Wat een genot om de Falco weer eens te horen knallen op het rechte stuk. Steef is ondertussen aan het bakkeleien met een tekort boutje van zijn versnellingspook.
Riedijk probeert het lek boven te krijgen terwijl 'Chef Grindbak' lekker zijn rondjes rijd op zijn probleemloze CBR. Hetzelfde probleem heb ik ook wel eens gehad. Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn.

Deze rondjes gaan beduidend langzamer dan de 3 Appies die in Groep 2 rijden. Wat een geweld, wat een lijnen, wat een hellingshoeken, wat een rondetijden.

De laatste keer voorjaarstraining was voor mij Val de Vienne. En elk jaar ontmoet je tussen de vaste kostgangers wel een interessant persoon. Dit keer was die eer voor KawaKlasie. Wat een mafketel, aan humor geen gebrek. Deze KawaKlasie was overigens wel de enige die Woensdagochtend gewoon nog even een paar rondjes reed op zijn straatbandjes terwijl er langs de pitmuur een paar Cunjo's stonden te blauwbekken stinkend naar knoflook en bier.

Bij deze: Hulde voor KawaKlasie.

De afsluitende avond blijkt na een paar dagen rondjes rijden en iets teveel ku lu youk te eindigen in mijn Waterloo. Goddomme, eindelijk gevonden.

FYI De Gardia Civil is in het uitgaansgebieden van Cartagena nog op zoek naar 2 jonge mannen met een Vikingachtig uiterlijk. Er zijn meldingen geweest dat er vrouwen gehalveerd zouden zijn. Overigens is er van een stoffelijk overschot op dit moment nog geen sprake. Maar de instanties zouden deze 2 mannen graag willen spreken.

Enneh mannen, vergeet de Shakira, Beyoncé en Ariana Grande washandjes. Ga naar Cartagena, daar lopen ze in het echt!


:bye:


[/quote]

Top samenvatting :ok:

Helaas kunnen we de beelden niet delen vanwege censuur en ongeschikt voor jeugdige kijkers :angel:
#356889
Ben geen pro fotograaf, maar vond de volgende foto´s wel goed gelukt. :)

[img width=906 height=600]https://farm9.staticflickr.com/8744/166 ... 2372_h.jpg[/img]
[img width=906 height=600]https://farm8.staticflickr.com/7619/162 ... 2c60_h.jpg[/img]
[img width=906 height=600]https://farm9.staticflickr.com/8689/168 ... 24b9_h.jpg[/img]
[img width=906 height=600]https://farm8.staticflickr.com/7596/162 ... ceb0_h.jpg[/img]
[img width=1000 height=523]https://farm9.staticflickr.com/8716/162 ... e614_h.jpg[/img]

Excuus voor het plaatsen van Honda´s op dit forum.
#356969
Mooi verhaal Dennis! En wat was het weer gaaf. Echt een circuit dat je even moet leren kennen, maar daarna wordt het pas echt leuk.

Na een schakelfoutje en een kleine harkpartij aan het einde van de grintbak van bocht 68 (of daar ergens in de buurt) bleek m'n remvoetsteun gebroken, achterrempomp kapot (bij een Falco werkt die normaal ook nog zelfs ;)) en was een radiatorbeugeltje afgebroken en de radiator op die plek dus ook lek. Na een ochtendje sleutelen en met wat tweecomponenten vloeibaar metaal was alles weer vloeistofdicht en prima gefixed. Het vertrouwen was niet meteen helemaal top, maar na wat rustig opbouwende sessies met Stefan en her en der proberen aan te haken bij de ARA-trein in groep 2, blonk er aan het einde van de derde dag een mooie 1.53 voor 't Falcootje. Nog een dag extra en ik ben de tweede, uh derde schaduw van Frank ;) (man wat blèrt Geert met die Tuono hard en plat over dat circuit, echt niet normaal!!!)

Verder was alles goed geregeld door No-Limits, met een prima hotel, fijne biertjes, aardig wat groentegrappen en heul veul flauwe kul meer naast de baan haha. En natuurlijk vrinden gemaakt met de Spaanse horeca :friends:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo'n paar dagen op het circuit is echt een aanrader voor iedereen, ervaren én rookie!! Het leuke is dat iedereen met elkaar meeleeft, of het nou goed of (even) iets minder goed gaat. De mix aan ervaring maakt het leuk en op een stoeltje in de zon kletst iedereen super relaxed over hoe het gaat, wat nog nét iets beter kan of wat een super gave Aprilia de gelukkigen onder ons rijden ;) Of; hoe het ook weer zit in de paprikahandel. Dat ook natuurlijk.

Ik zeg: volgende keer gewoon weer :)

Tombaaa
Laatst gewijzigd door Tomba la bomba op 10 mei 2015, 00:51, 3 keer totaal gewijzigd.
#357044
[quote="Zwijntje"]
Eerste filmpjes:
https://youtu.be/vxN71ML0hCI
https://youtu.be/8hhwNl3t-so
https://youtu.be/qUn3A9pt3CM
[/quote]

Waren een paar mooie dagen waarbij we behoorlijk wat mensen voorbij geblazen zijn met de Aprilia trein >:D
Respect voor Joris en ook met name Geert om zo hard te rijden op een Mille en een Tuono :victory:

Mijn filmpjes volgen nog
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Word ook betalend lid van de ARA!