ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Door FastJ
#343700
Na het succes in 2013 hebben de samenwerkende Italiaanse merkenclubs en Trackdays4All de handen ineengeslagen en opnieuw een prachtig evenement op touw gezet:

Een heerlijke circuitdag met uitgebreide omlijsting op het mooiste circuit van Nederland, uitsluitend voor motoren van Italiaanse makelij en klassiekers.
Het feest begint al op zondagavond voor degenen die op het rennerskwartier overnachten, met een barbecue en de eerste sterke verhalen.
Op maandag 1 september brandt het feest los met voor de deelnemers vijf sessies met tijdwaarneming op de baan. De groepen worden ingedeeld naar ervaring, en voor de beginners is er ook persoonlijke begeleiding. Voor klassiekers tot +/- 1990 wordt een aparte groep geformeerd, zodat de snelheidsverschillen beperkt blijven. Een echte aanrader als je ook eens wilt ontdekken wat je allemaal kan met je Italiaanse volbloed. Echt een prachtige ervaring voor elke motorrijder!
De kosten voor deelname bedragen € 179,- bij inschrijving voor 1 april 2014. Daarna € 199,- Als je wilt kun je voor je motor een dagverzekering afsluiten.
De organisatie van het vrij rijden is in handen van Trackdays4All, een gerenommeerde organisator van circuitdagen en opleidingen. Ze waren meteen razend enthousiast over deze Italiaanse dag. Inschrijven doe je ook op hun website:
http://www.trackdays4all.nl/italtrackday/
Daar vind je ook nog veel meer informatie.

Ook voor familie, vrienden, kinderen en andere belangstellenden is er op die dag veel te beleven:
- Proefrijden op de openbare weg met de nieuwste Ducati’s
- Minimoto’s
- Catering met Italiaanse hapjes & drankjes
- Rijdende Espresso & Cappuccino bar
- Stands van de importeurs & dealers van motoren en spullen
- Tentoonstelling van bijzondere (race)motoren
- Clubstands

Kortom: schroom niet, zorg dat je erbij bent en neem leuke mensen mee. Het wordt ongetwijfeld nog mooier dan vorig jaar!
Neem voor meer informatie contact op met Jarno Veldkamp (Fastj)
#343701
Misschien een beetje dubbel met het topic van Robz. Maar vanuit de ARA ben ik betrokken bij de organisatie rondom deze dag voor de afstemming met de andere Italiaanse clubs en de organisator van deze dag Trackdays4all.

Dit topic is voor informatie over de dag. Het topic van Robz kunnen we dan gebruiken voor afspreken wie gaat , waar we gaan staan etc.
#344975
Let op mensen, nog een weekje kun je gebruik maken van de vroegboekkorting, vanaf 1 april betaal je 20 euro meer!
#350316
Hey mannen, ik mag dan wel een Italiaan rijden maar heb toch een vrij Hollandse vraag: Kun je als ARA lid nog aanspraak maken op korting voor de inschrijving van deze dag? Lijkt me een leuke ervaring!

Ik heb overigens nog nooit op het circuit gereden, is dat niet teveel hooi op de vork nemen?

Bedankt!
#350334
[quote="Bossink"]
Hey mannen, ik mag dan wel een Italiaan rijden maar heb toch een vrij Hollandse vraag: Kun je als ARA lid nog aanspraak maken op korting voor de inschrijving van deze dag? Lijkt me een leuke ervaring!

Ik heb overigens nog nooit op het circuit gereden, is dat niet teveel hooi op de vork nemen?

Bedankt!
[/quote]
Als het je eerste circuitdag wordt, zou ik zeker begeleiding boeken. Dan haal je veel meer uit je dag dan wanneer je alles zelf uit moet vinden.
#350347
[quote="FastJ"]
[/quote]
Als het je eerste circuitdag wordt, zou ik zeker begeleiding boeken. Dan haal je veel meer uit je dag dan wanneer je alles zelf uit moet vinden.
[/quote]

Ja ik zou me dan in de beginnersgroep laten zetten, er staat: "De beginnergroep wordt begeleid door onze instructeurs de andere groepen rijden volledig vrij!"
Had nog even naar de persoonlijke begeleiding gekeken maar dat werd me toch iets te gortig, € 175,- pleuro's d'r bie op!

Heeft iemand trouwens enig idee hoe vol de boel al zit? Moet ik haast maken met die registratie?
#350386
[quote="Bossink"]
[quote="FastJ"]
[/quote]
Als het je eerste circuitdag wordt, zou ik zeker begeleiding boeken. Dan haal je veel meer uit je dag dan wanneer je alles zelf uit moet vinden.
[/quote]

Ja ik zou me dan in de beginnersgroep laten zetten, er staat: "De beginnergroep wordt begeleid door onze instructeurs de andere groepen rijden volledig vrij!"
Had nog even naar de persoonlijke begeleiding gekeken maar dat werd me toch iets te gortig, € 175,- pleuro's d'r bie op!

Heeft iemand trouwens enig idee hoe vol de boel al zit? Moet ik haast maken met die registratie?
[/quote]
Het zit al aardig vol, ik zou niet te lang wachten. Zou zonde zijn als je achter het net vist.
#350486
Hoi! Is het slim om een paar gebruikte banden op de kop te tikken voor zo'n circuitdag? Ik heb er net nieuwe s20 evo's op liggen en voldoen prima, alleen zou ik het zonde vinden die banden helemaal op te rijden in 1 dag.
Ik heb geen idee of dat ook zo snel gaat of wat er gebruikelijk is om te doen voor een circuitdag.
Alvast bedankt!!
#350487
[quote="Bossink"]
Hoi! Is het slim om een paar gebruikte banden op de kop te tikken voor zo'n circuitdag? Ik heb er net nieuwe s20 evo's op liggen en voldoen prima, alleen zou ik het zonde vinden die banden helemaal op te rijden in 1 dag.
Ik heb geen idee of dat ook zo snel gaat of wat er gebruikelijk is om te doen voor een circuitdag.
Alvast bedankt!!

[/quote]
Ik denk dat je prima met nieuwe bandjes op pad kan, in het midden waar ze op straat het hardst slijten, slijten ze op het circuit juist minder.
Zelf heb ik de PP3 en daar kan je gerust meerdere circuit dagen mee doen.
En natuurlijk, nieuwe band stuurt fijner dan een oude, op het circuit wel belangrijk!
#350489
[quote="Bossink"]
En ingeschreven! 1 september ben ik d'r bij  :yahoo:

Iemand nog nuttig leesvoer voor zo'n dagje circuit?

[/quote]
Belangrijkste, genieten en ontspannen, thats all ;D
#350490
[quote="mccoyman"]
[quote="Bossink"]
En ingeschreven! 1 september ben ik d'r bij  :yahoo:

Iemand nog nuttig leesvoer voor zo'n dagje circuit?

[/quote]
Belangrijkste, genieten en ontspannen, thats all ;D
[/quote]

Gaan we doen!
Nog een vraagje, ik heb de Tuono op mapping 2 staan, als ik de db killers erin doe, moet ie dan weer op mapping 1?
#350491
[quote="Bossink"]
[quote="mccoyman"]
[quote="Bossink"]
En ingeschreven! 1 september ben ik d'r bij  :yahoo:

Iemand nog nuttig leesvoer voor zo'n dagje circuit?

[/quote]
Belangrijkste, genieten en ontspannen, thats all ;D
[/quote]

Gaan we doen!
Nog een vraagje, ik heb de Tuono op mapping 2 staan, als ik de db killers erin doe, moet ie dan weer op mapping 1?

[/quote]
Ik zou hem gewoon in mapping 2 laten staan. Hij wordt dan wel iets rijker met dB killers maar het is zo weinig dat het geen kwaad kan.
Ik laat hem altijd in Mapping 2 staan met dB killers. Ook op het circuit.

Word ook betalend lid van de ARA!