ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Door stanley
#244812
Wie gaan er 1 Juli ZACen op Zolder en zijn er mensen die de nacht ervoor blijven slapen zo ja waar?

Grt,
dennis
Avatar
Door Heuveltje
#244823
[quote="stanley"]
Wie gaan er 1 Juli ZACen op Zolder en zijn er mensen die de nacht ervoor blijven slapen zo ja waar?

Grt,
dennis
[/quote]

Ik ben aanwezig, we hebben eventueel plaats in de pitbox.

Gr Frank
Avatar
Door Heuveltje
#244887
[quote="breed"]
yeps   :yes: emille et moi, zeeeer wss in de caravan op de paddock
[/quote]

Kom gezellig bij onze box staan, de vorige tip was erg nuttig :secret:

Tot volgende week.
Gr Frank
Avatar
Door breed
#245775
[quote="Heuveltje"]
[quote="breed"]
yeps   :yes: emille et moi, zeeeer wss in de caravan op de paddock
[/quote]

Kom gezellig bij onze box staan, de vorige tip was erg nuttig :secret:

Tot volgende week.
Gr Frank
[/quote]

Of jij bij de caravan.....iig tot donderdag en de regen banden kunnen thuis blijven  ;)
Door stanley
#246208
het was WARM!!!!!

De dag begon matig vrije training ging niet lekker, kwalificatie ging beter en de eerste wedstrijd ging lekker en toen was de koek op!

Ik had besloten om de laatste wedstrijd voor gezien te houden, energie was weg en het leek mij niet verantwoord om de tweede wedstrijd te rijden.

Maar goed Ik heb zo'n 5 seconden sneller gereden tov de vrije training en als 10de van de 27 de eerste wedstrijd beeindigt.

Nu op naar Assen.

Grt,

Dennis "Stanley" Rothe
Avatar
Door Heuveltje
#246214
Was inderdaad bloedheet :gaga:

vrije training ging meteen lekker al had ik verschillende punten waar ik tijd liet liggen 1.58 gereden.
Kwalificeren had ik toch nog last van verkeer maar 1 goede ronde kunnen rijden, toch 1.56,8
P20 van 24 in S1, stond helemaal links op de grid  :-\

Zoals gewoonlijk een goede start en een stuk of 8 mensen binnendoor gepakt, bij de 1e chicane verremde
iemand zich volledig waardoor ik er nog eens 4 binnendoor kon pakken :bye: De volgende ronde kon ik het
gat dichtrijden naar de mannen voor mij (1.55,4 nieuw PR) maar toen kreeg ik een probleem met de remdruk :(.
Op het rechte stuk de druk bijgesteld, waarbij de hele zooi weer voorbij gekomen is. Hierna toch niet meer
het ritme kunnen oppakken en zo'n beetje 1.57 gereden -> P17

Mijn vriendin Esther kwam kijken dus ff mijn stoere verhalen waarmaken ;D
Nu stond ik helemaal rechts met de start, wederom een goede start en kon ik buitenom de boel voorbij, 1e 2 ronden
nog enkele plaatsen gewonnen maar toen viel de remdruk helemaal weg bij het aanremmen kanaalbocht :o
Hoofd koel gehouden 2 tikjes terug en een streepje gas de bocht gehaald. Hierna de pits opgezocht

Ondanks de remproblemen een leuke dag gehad waarbij ik mijn pr met bijna 5 seconden heb aangescherpt 8)
Avatar
Door emille
#246218
Het was een lekker warm dagje  ;D Toen ik de auto even ging verzetten zag ik 35 graden op de thermometer, dus echt koud hebben we het niet gehad  ;)
De eerste training: lekker samen met Jack gereden, mede om zijn verse camera te testen en ik zelf een keer gefilmd kon worden  :)
Resultaat: een 17e plek van de 27 deelnemers met een tijd van 1:52,3 min. Tja het is geen ZX10R, dus moet het meer van het bochtenwerk hebben dan de snelheid op de rechte stukken  ;)
De tweede tijdtraining: weer een groot deel met Jack gereden, mede voor de film  :friends:
De laatste ronden wat meer gas gegeven om een betere startplek te krijgen. Mede door de 4 sessies de dag ervoor kreeg ik het circuit al weer aardig door, dus voor mijn gevoel zou ik wel rond de 1:50 min. uitkomen.
Resultaat: een 2e startplek (!) met een tijd van 1:48,5 min.
Dat werd dus vanaf de tweede plaats starten en mijn starts tot nu toe met de SDR waren niet echt denderend  :-\
De eerste race: bij het doven van het rode licht kwam ik zowaar goed weg van mijn plek en ik kon de versnelling goed vasthouden tot de eerste bocht. Kon zelfs de nummer 1 voorbij, dus lag 2 bochten op kop  :) Bij de L.Bianchibocht helaas al weer ingehaald door een op het rechte stuk niet bij te houden R1  :-\ Tja toch makkelijk die pk´s  ^-^
Vervolgens wederom ingehaald worden en daarna aan de stok met een ander voor plek drie. Toen kwam de rode vlag na een flinke klapper bij de Chicane (daar weet Jack meer over te vertellen, al was hij zelf gelukkig (net) niet er bij betrokken).
Bij de herstart van de race wederom een goede start, maar kwam gelijk uit voor de eerste bocht met de kopstarter. Toen hij al instuurde toch maar wijselijk voor laten gaan, omdat hij toch sneller was en ik graag een aanvaring wilde voorkomen. ;) Na wederom door nog iemand ingehaald te zijn, kon ik mijn tempo nog iets opvoeren en hem op afstand volgen. Helaas niet meer inhalen.
Resultaat: derde plaats met een tijd van 1:48,1 min, dat is precies twee seconden langzamer dan met de ZX10R van vorig jaar met 180 pk.
De tweede race vanaf de derde plek vertrokken en na wederom een goede start als tweede de eerste bocht in. De tweede van de vorige race kwam me alweer snel voorbij en deze keer was er nog een racer die zich er probeerde langs te wurmen. Een paar bochten lang waren we aan het stuivertje wisselen omdat we allebei in verschillende bochten sneller waren. Totdat ik de Jacky Ickx Chicane in de derde ronde uitkwam en mijn achterband een halve meter opzij stapte met een kleine highsider tot gevolg. Helaas was mijn band duidelijk ineens aan het opraken, want in meerdere bochten begon hij achter wat te glijden. Jammer want voor deze race stonden Jack en ik nog naar mijn achterband te kijken hoe goed hij er nog uitzag na een paar dagen gebruiken. Heb met hangen en wurgen de race uitgereden waarbij er nog drie racers passeerden door mijn lagere bochtensnelheid.
Resultaat: zevende plaats met een tijd van 1:48,3 min (in de tweede ronde)
Al met al toch heel tevreden met het resultaat, want het was gezellig met de diverse ARA mederacers en in het dagklassement was ik vierde geworden waardoor ik weer een ZAC trofee mee naar huis mocht nemen  ;D
Laatst gewijzigd door emille op 2 jul 2010, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door cees
#246260
Goed gereden mannen!
Heeft de training van woensdag toch geholpen Emille, geen problemen meer gehad met de KTM?
De remmen worden heel zwaar belast op Zolder Frank, misschien toch investeren in een rempomp als je vaker Zolder rijdt.
Jack, ben een beetje nieuwsgierig naar jouw verhaal, zijn je remschijven naar wens?
Avatar
Door breed
#246490
ja het was warm, en het was warm en had ik al gezegd dat het warm was  O0 ?

1e sessie wat geprobeerd met een nieuw cameraatje, zoals emille eerder schreef. Knappe beelden (moet ik nog bewerken).
2e sessie ook samen gereden, levert leuk plaatjes op  ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als 16e gekwalificeerd met een hoge 1:50-er. Eric 1e startrij op 2. Knap hoor  :ok:
1e race: stond rij 4 helemaal links voor de 1e bocht naar links :(. Redelijke start maar werd opgesloten. Kon mijn plek redelijk houden. In de 3e ronde liep ik stevig in op een aantal maar voor aanremmen chicane voor de sacramentheuvel remde iemand die naast me reed zich met een stoppie onderuit. Motor ging wiel over wiel rond op een meter naast me dus dat verhoogde de hartslag even. Leverde uiteraard een rode vlag op. Bleek dat de rijders ok waren. Klein schaafwondje was het enige, naast een afgeschreven brommer.

2e deel 1e race werd na even wachten herstart over 4 ronde. Weer redelijke start. Wel wat gebatteld maar werd wat grof gereden dus wat afstand genomen. P17.

2e race had ik een goede start. Ondanks de warmte (tijdens de race zag ik 98 gr op dashboard :o)) lekker scherp kunnen rijden en wat gebatteld. P18 gefinished. Helaas 6 tiende boven mijn pr gebleven.

Eric gefeliciteerd met je mooie ijskrabber :ok:

@ Cees: schijven had ik vanwege drukdruk druk nog niet gemonteerd


paar piccies

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
foto's:  dank aan circuitfotografie

filmpjes (niet van mij, moet ik nog wat aan doen...) waar ik wat in beeld ben
http://vimeo.com/13031951   /   http://www.youtube.com/watch?v=QFd-bU3HcoA
Laatst gewijzigd door breed op 4 jul 2010, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Heuveltje
#246520
[quote="Mille Merckel"]
geen problemen met het geluid gehad?...................
[/quote]

Geluidsdag :victory:
Avatar
Door breed
#247168
Klein minicameratje (spycam)  gekocht en gemonteerd


1e sessie naar achter gemonteerd om Eric nu eens te video - en
http://www.youtube.com/watch?v=UUVGBT12jvA

2e sessie idem
http://www.youtube.com/watch?v=7DjYfoiouwc

1e Race deel 1, naar voren gemonteerd, moet nog wel iets doen aan het trillen
http://www.youtube.com/watch?v=miYE4cpMpM0

1e Race deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=IvamvnlcuL4

2e Race deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=Cyjz3CzxN5E

2e Race deel 2  ,helaas laatste deel niet goed opgenomen (megaruis)
http://www.youtube.com/watch?v=MJTYNWFUVUQ

Word ook betalend lid van de ARA!