ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Door Huub1983
#205363
Wie weet hoe die moet ?
Heb een marshall een keer horen zeggen dat het met een 1000cc sneller is op die manier.... 
(de bocht door hoeken dus)

Ben benieuwd  :)
Door Gast
#205367
Het heeft de voorkeur in de linker bochter links de bocht om te hoeken en de rechter bochten rechts om  te hoeken. :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2:



hahahahahaha


Ik denk dat de marschall het heeft over laat remmen, hard insturen met een iets te lage snelheid en na de apex de fiets recht overeind zetten en vroeg en veel op het gas gaan.


Klinkt beter dan het is.

Gr BB
Avatar
Door cees
#205379
Hebben ze mij ook eens verteld dat je met een 1000 beter hoekig rijd zodat je zo vroeg mogelijk recht staat en vol op het gas kunt maar ik heb het nooit geprobeerd (ofwel rijd ik onbewust zo...??)
Door FastJ
#205383
[quote="cees"]
Hebben ze mij ook eens verteld dat je met een 1000 beter hoekig rijd zodat je zo vroeg mogelijk recht staat en vol op het gas kunt maar ik heb het nooit geprobeerd (ofwel rijd ik onbewust zo...??)
[/quote]
Jou ga ik het niet uitleggen, veel te gevaarlijk  ;D
Door Huub1983
#205414
[quote="teddek"]
een bocht door hoeken  ??? wist die man zelf wel waar ie het over had  :gaga:
[/quote]

Denk dat hij bedoelde dat je meer hoekig moet rijden met een zwaardere motor.
En hard omgooien om hem vervolgens weer snel rechtop te zetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door Huub1983
#205416
[quote="cees"]
Hebben ze mij ook eens verteld dat je met een 1000 beter hoekig rijd zodat je zo vroeg mogelijk recht staat en vol op het gas kunt maar ik heb het nooit geprobeerd (ofwel rijd ik onbewust zo...??)
[/quote]

Zal wel onbewust zijn  :ok:
#205487
de superbike/motogp stijl dus  ;D
Zoveel vermogen dat ze het verlies in bochtensnelheid door hoekig rijden ruimschoots compenseren met de hogere snelheid op een recht stuk.
Avatar
Door robz
#205527
[quote="Timfiz"]
Buitenbuitenbuiten blijven en dan pap duwtje tegen de binnenste clipon. Dus contra sturen Huub  :ok:
[/quote]

yep dat bedoelt ie

dmv countersteering snel te kantelen en daardoor zo kort mogelijk op inclinatie. een 600cc is wat vergevingsgezinder bij gasgeven onder hellingshoek dan een 1000  dus vandaar

lukt me niet echt trouwens... :'(
Door FastJ
#205603
De theorie achter "hoekig" rijden is dat je een bocht laat bestaan uit 2 rechte stukken die je zo lang mogelijk maakt en een zo kort mogelijk stuk onder hellingshoek rijdt. Dmv countersteering "hoek" je de motor de bocht door.

Is in tekst eigenlijk niet goed uit te leggen, in de praktijk wel. 27/28/29 oktober Race academy: praktijk
#205608
[quote="FastJ"]
De theorie achter "hoekig" rijden is dat je een bocht laat bestaan uit 2 rechte stukken die je zo lang mogelijk maakt en een zo kort mogelijk stuk onder hellingshoek rijdt. Dmv countersteering "hoek" je de motor de bocht door.

Is in tekst eigenlijk niet goed uit te leggen, in de praktijk wel. 27/28/29 oktober Race academy: praktijk
[/quote]

Zie ik bij de "grote" jongens niet af en toe twee apexen waar er eerst maar een was??
Door irish wolfie
#205609
Goeie vraag, heb ik mij ook al dikwijls afgevraagd, denk echter dat dit meer met verdedigende lijnen gaat te maken hebben dan met snel vooruit komen.
Door FastJ
#205656
[quote="rsvfrank"]
Wat ik me afvraag: Is zo'n zware v-twin daar wel geschik voor, ik probeer zelf zo vloeiend mogelijk te rijden.
Met een lichte jap lijkt het me makkelijker om te "hoeken" ?
[/quote]
Zeker wel! Maar ook als je "hoekt" moet je vloeiend blijven rijden. Je probeert alleen de tijd dat je onder hellingshoek ligt zo kort mogelijk te houden.
Door fuzz10
#208220
[quote="black bee"]
gewaagde uitspraak op een aprilia-forum om onze geliefde mille's tot traag hok te reduceren  :rtfm: :rtfm: :rtfm:

;D
[/quote]

Heheh... ik citeer louter mijn mede pitbox bewoners. ;-)

Word ook betalend lid van de ARA!