ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door cees
#204726
[quote="FastJ"]
Zoals beloofd ook even mijn belevenissen. Ja, het is een R1 geworden, eentje helemaal raceklaar waar vorig jaar met veel succes mee gereden is. Alsof alles opeens samenviel, kon de fiets woensdagochtend op Assen geleverd worden, kon ik met mijn B-licentie in de ZAC rijden, zou het een mooie nazomerse dag worden, en kon ik samen met KJ naar Assen rijden.

Alles zat dus mee, alleen het weer viel een beetje tegen. De banden hadden het zwaar en lieten snel slijtage zien maar mijn eerste ervaring met de R1 was er eentje van vertrouwen.  De 1e sessie heb ik mezelf als cursist beschouwd, dus 100% op techniek gereden. De gasrespons is best anders dan die van de RSV, het remmen ook maar dan in negatieve zin. Ik mis de bite van de bremo’s! Maar wat een power en wat een supersoepele gasrespons, ongeloveloos. Tot mijn verbazing reed ik meteen al 1.55, das wel fors langzamer dan met de RSV maar ik zou met 2.00 ook al tevreden zijn geweest.  De 2e training ga ik achter KJ de baan op die goed wakker was, hij fakkelde lekker rond en ik kon volgen. Met 1.54 nogwat stond ik als 12e getraind in de B-licentie groep van 26 deelnemers. Rotplek om te starten en starten met 170 pk is ook nieuw voor me. Een beroerde start dus. Na een rondje of 2 zit ik in een groepje van 4 die elkaar beurtelings uitremmen en weer terug en nog eens, lekker battelen. Maar ik voel dat ik sneller kan en kom in de race modus. Ik schud de groep van me af en finish als 7e met een tijd van 1.53.1! Super, ondanks flink veel regenspetters weer sneller. Het remmen begint ook een beetje te komen, de instuursnelheid nog niet, maar dat stond ook niet op de agenda.

De 2e manche dus starten vanaf p7 naast de vorige eigenaar van mijn R1 die op een 2009 R1 start. Maar in de opwarmronde gaan nr 5 en 8 onderuit! Nr 8 verschijnt toch nog aan de start en nu kom ik best goed van mijn plek, even lig ik 4e maar als snel 6e. Ja, deze mannen zijn toch echt te snel voor me. Maar achter me krijg ik ook een gaatje. Ik blijf er alle 6 ronden op zitten maar 2 man voor mij niet dus ik finish als 4e. De tijd is 1.53.4 en valt gevoelsmatig een beetje tegen want ik dacht harder gereden te hebben. Maar in de einduitslag ook 4e, erg mooie trofee.

De ZAC is toch echt beregezellig. Na 2 jaar afwezigheid werd ik begroet of ik nooit weggeweest was, super! De R1: nu begrijp ik waarom zoveel mensen hier hard mee rijden, wat een machine. Eens kijken of ik daar net zulke goede vrienden mee kan worden als met de RSV.

[/quote]

Knap gereden voor de eerste keer op de R1, succes met je rijstvreter. Bij de weg, wat doe je nu nog op het Aprilia forum met een Triumph en een R1?  ;D
Avatar
Door emille
#204772
[quote="cees"]

Knap gereden voor de eerste keer op de R1, succes met je rijstvreter. Bij de weg, wat doe je nu nog op het Aprilia forum met een Triumph en een R1?  ;D
[/quote]

Inderdaad, opzouten die gasten die geeneens een Aprilia (meer) hebben!  >:(
Avatar
Door Heuveltje
#204780
[quote="emille"]
[quote="cees"]

Knap gereden voor de eerste keer op de R1, succes met je rijstvreter. Bij de weg, wat doe je nu nog op het Aprilia forum met een Triumph en een R1?  ;D
[/quote]

Inderdaad, opzouten die gasten die geeneens een Aprilia (meer) hebben!  >:(
[/quote]

En helemaal die gasten die een ander merk motor in hun avatar hebben :rtfm:


PS: leuk dat je volgend jaar weer op een 2 pitter gaat racen :ok:
Avatar
Door emille
#204804
;)
Door FastJ
#204883
[quote="cees"]
[quote="FastJ"]
Zoals beloofd ook even mijn belevenissen. Ja, het is een R1 geworden, eentje helemaal raceklaar waar vorig jaar met veel succes mee gereden is. Alsof alles opeens samenviel, kon de fiets woensdagochtend op Assen geleverd worden, kon ik met mijn B-licentie in de ZAC rijden, zou het een mooie nazomerse dag worden, en kon ik samen met KJ naar Assen rijden.

Alles zat dus mee, alleen het weer viel een beetje tegen. De banden hadden het zwaar en lieten snel slijtage zien maar mijn eerste ervaring met de R1 was er eentje van vertrouwen.  De 1e sessie heb ik mezelf als cursist beschouwd, dus 100% op techniek gereden. De gasrespons is best anders dan die van de RSV, het remmen ook maar dan in negatieve zin. Ik mis de bite van de bremo’s! Maar wat een power en wat een supersoepele gasrespons, ongeloveloos. Tot mijn verbazing reed ik meteen al 1.55, das wel fors langzamer dan met de RSV maar ik zou met 2.00 ook al tevreden zijn geweest.  De 2e training ga ik achter KJ de baan op die goed wakker was, hij fakkelde lekker rond en ik kon volgen. Met 1.54 nogwat stond ik als 12e getraind in de B-licentie groep van 26 deelnemers. Rotplek om te starten en starten met 170 pk is ook nieuw voor me. Een beroerde start dus. Na een rondje of 2 zit ik in een groepje van 4 die elkaar beurtelings uitremmen en weer terug en nog eens, lekker battelen. Maar ik voel dat ik sneller kan en kom in de race modus. Ik schud de groep van me af en finish als 7e met een tijd van 1.53.1! Super, ondanks flink veel regenspetters weer sneller. Het remmen begint ook een beetje te komen, de instuursnelheid nog niet, maar dat stond ook niet op de agenda.

De 2e manche dus starten vanaf p7 naast de vorige eigenaar van mijn R1 die op een 2009 R1 start. Maar in de opwarmronde gaan nr 5 en 8 onderuit! Nr 8 verschijnt toch nog aan de start en nu kom ik best goed van mijn plek, even lig ik 4e maar als snel 6e. Ja, deze mannen zijn toch echt te snel voor me. Maar achter me krijg ik ook een gaatje. Ik blijf er alle 6 ronden op zitten maar 2 man voor mij niet dus ik finish als 4e. De tijd is 1.53.4 en valt gevoelsmatig een beetje tegen want ik dacht harder gereden te hebben. Maar in de einduitslag ook 4e, erg mooie trofee.

De ZAC is toch echt beregezellig. Na 2 jaar afwezigheid werd ik begroet of ik nooit weggeweest was, super! De R1: nu begrijp ik waarom zoveel mensen hier hard mee rijden, wat een machine. Eens kijken of ik daar net zulke goede vrienden mee kan worden als met de RSV.

[/quote]

Knap gereden voor de eerste keer op de R1, succes met je rijstvreter. Bij de weg, wat doe je nu nog op het Aprilia forum met een Triumph en een R1?  ;D
[/quote]
Even melden dat ik vandaag in de Cup 1.50.4 gereden heb en 9e geworden ben  ;D
Avatar
Door cees
#204889
[quote="FastJ"]
[quote="cees"]
[quote="FastJ"]
Zoals beloofd ook even mijn belevenissen. Ja, het is een R1 geworden, eentje helemaal raceklaar waar vorig jaar met veel succes mee gereden is. Alsof alles opeens samenviel, kon de fiets woensdagochtend op Assen geleverd worden, kon ik met mijn B-licentie in de ZAC rijden, zou het een mooie nazomerse dag worden, en kon ik samen met KJ naar Assen rijden.

Alles zat dus mee, alleen het weer viel een beetje tegen. De banden hadden het zwaar en lieten snel slijtage zien maar mijn eerste ervaring met de R1 was er eentje van vertrouwen.  De 1e sessie heb ik mezelf als cursist beschouwd, dus 100% op techniek gereden. De gasrespons is best anders dan die van de RSV, het remmen ook maar dan in negatieve zin. Ik mis de bite van de bremo’s! Maar wat een power en wat een supersoepele gasrespons, ongeloveloos. Tot mijn verbazing reed ik meteen al 1.55, das wel fors langzamer dan met de RSV maar ik zou met 2.00 ook al tevreden zijn geweest.  De 2e training ga ik achter KJ de baan op die goed wakker was, hij fakkelde lekker rond en ik kon volgen. Met 1.54 nogwat stond ik als 12e getraind in de B-licentie groep van 26 deelnemers. Rotplek om te starten en starten met 170 pk is ook nieuw voor me. Een beroerde start dus. Na een rondje of 2 zit ik in een groepje van 4 die elkaar beurtelings uitremmen en weer terug en nog eens, lekker battelen. Maar ik voel dat ik sneller kan en kom in de race modus. Ik schud de groep van me af en finish als 7e met een tijd van 1.53.1! Super, ondanks flink veel regenspetters weer sneller. Het remmen begint ook een beetje te komen, de instuursnelheid nog niet, maar dat stond ook niet op de agenda.

De 2e manche dus starten vanaf p7 naast de vorige eigenaar van mijn R1 die op een 2009 R1 start. Maar in de opwarmronde gaan nr 5 en 8 onderuit! Nr 8 verschijnt toch nog aan de start en nu kom ik best goed van mijn plek, even lig ik 4e maar als snel 6e. Ja, deze mannen zijn toch echt te snel voor me. Maar achter me krijg ik ook een gaatje. Ik blijf er alle 6 ronden op zitten maar 2 man voor mij niet dus ik finish als 4e. De tijd is 1.53.4 en valt gevoelsmatig een beetje tegen want ik dacht harder gereden te hebben. Maar in de einduitslag ook 4e, erg mooie trofee.

De ZAC is toch echt beregezellig. Na 2 jaar afwezigheid werd ik begroet of ik nooit weggeweest was, super! De R1: nu begrijp ik waarom zoveel mensen hier hard mee rijden, wat een machine. Eens kijken of ik daar net zulke goede vrienden mee kan worden als met de RSV.

[/quote]

Knap gereden voor de eerste keer op de R1, succes met je rijstvreter. Bij de weg, wat doe je nu nog op het Aprilia forum met een Triumph en een R1?  ;D
[/quote]
Even melden dat ik vandaag in de Cup 1.50.4 gereden heb en 9e geworden ben  ;D
[/quote]

:worship: Ik moet niet vragen of de R1 bevalt zeker?
Avatar
Door black bee
#204890
hij was al niet bij te houden voor me  , netjes  :ok:

je weet natuurlijk wel dat als je mee gaat naar de voorjaarstraining dat je wel op een appie moet rijden he  :rtfm:
Avatar
Door emille
#204893
[quote="FastJ"]

Even melden dat ik vandaag in de Cup 1.50.4 gereden heb en 9e geworden ben  ;D
[/quote]

:worship: :worship:
Door FastJ
#204894
[quote="cees"]
[/quote]

Knap gereden voor de eerste keer op de R1, succes met je rijstvreter. Bij de weg, wat doe je nu nog op het Aprilia forum met een Triumph en een R1?  ;D
[/quote]
Even melden dat ik vandaag in de Cup 1.50.4 gereden heb en 9e geworden ben  ;D
[/quote]

:worship: Ik moet niet vragen of de R1 bevalt zeker?
[/quote]
Och, de gang zit er wel in. Het sturen kan er mee door, maar het remmen is nog een beetje behelpen. Kortom, er zit nog wel wat meer in  ;)
Door FastJ
#204935
[quote="Heuveltje"]

Groepsbuy bij braketech??

Ik zag dat ze een paar mooie carbon exemplaren hadden :P
[/quote]
Niet nodig, bij de aankoopdeal zaten al andere schijven van ABM, die komen er binnenkort op.

Word ook betalend lid van de ARA!