ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#206719
(kopietje van MF)

Verhaaltje van de dag:
Sessie 1:
Weer inkomen en vooral rustig aan doen. Even voelen hoe alles werkt na de laatste keer (crash). Niet pushen, erop blijven zitten en plezier hebben. Prima gelukt en gereden als een laffe haas. 

Sessie 2:
Ritme komt terug en het gaat steeds lekkerder. Na lang drukken achter een veel te snelle RSV (Frank) kom ik er voorbij voor de ramhoek, maak meters naar de GT toe en vlieg het rechte stuk op. Schakelen gaat dan plots heel raar, maar lukt. Einde rechte stuk (RSV komt kort langszij maar remt veel vroeger) remmen, maar terugschakelen lukt niet  . Stepje losgetrild. 
Langzaam terug naar de pits, einde sessie.

Sessie 3:
Gaat lekker, geen gekkigheid behalve een af en toe slippende koppeling.

Sessie 4:
Slippende koppeling en de RS wordt langzamer en langzamer, terwijl het toerental hoger en hoger wordt  .

Sessie 5:
Even proberen en binnen één ronde weer binnen, slippende koppeling maakt het onrijdbaar. Jammer...

Al met al geen topdag. Wel gezellig hoor.
#206725
na weer een gezellig avond en lekker eten bij reco en silke, in de ochtend vroeg vertrokken
onderweg naar het circuit nog ff geconroleerd of oom  :police: wakker was en dit was dus
het geval  :-X dat wordt weer een  :rtfm: .

bij aankomst op het circuit snel de jongens gevonden en de spullen afgeladen en toen maar
gaan inschrijven en daarbij dus meteen weer een probleem ze kwamen mij dus niet tegen op
de lijst , nergens niet !!!! ik had alle papieren bij e en had me ingeschreven bij minder snel
omdat ik pas 1 keer op assen had gereden en ik met frank wilde gaan stoeien , helaas dit ging
niet lukken in ieder geval niet in de ochtend , de organisatie vond dat ik met mijn pr van 2.11 best
tussen de snelle jongens kon  :help: :help: :help:

heel slim wel als een van de laatste de baan op gegaan en meteen in de eerste sessie dus mijn pr naar
2.07.6 gereden en de sessie erop precies de zelfde best time  :crazy: , aan het einde van de ochtend toch
maar besloten om in groep snel te blijven daar ik niet het idee had dat ik echt de rijdende chicane was .
de ochten afgesloten met een pr van 2.06.5 .
na de lunch ging het lekker in de vierde sessie en2.06.1 gereden en tijdens de laatste sessie heerlijk kunnen
aanpikken bijerwin en deze ook nog ingehaald  :yahoo: :yahoo: deed dit zelfs binnendoor op de dubbele rechter
achter op het circuit  :man_in_love: :man_in_love: dit bleek ook meten mijn snelste sessie van de dag met een
2.04.4 , dus toch dik 7.5 seconde van de pr afgereden, ik heb me prima vermaakt en er werd door het merendeel
netjes gereden.

nu ging niet alles goed die dag want biten het inschrijf probleempje had ik er nog een een te goed werkende achterrem
deze bleek tijdens het rijden op druk te komen en daardoor liep hij een beetje aan , ben dus de enige aprilia rsv rijder
met een te goed werkende achterrem , heb dit opgelost door er express lucht in te doen  ;D ;D ;D. aan het einde van de dag
alles opgeladne en weer ff langs reco en silke gegaan om de mini bike af  te lossen , heb daar silke nog ff geholpen maar
daar zal ik niet verder over uitwijden  :angel: :angel: :friends:.

al met al een prima dag en op naar zolder  >:D >:D >:D

gr de rijdende chicane  :lazy:
#206813
FF mijn relaas, tja "nieuwe" motor; op slicks, snelgas, +20pk op circuit Assen :-\
Moet zeggen dat ik toch wel nerveus was :secret:,
Ik zat in de 1e groep dus direct om 9 uur 1e sessie. 10 minuten voor tijd in het pak
gehesen, motor starten  :no:
Uiteindelijk met behulp van startkabels en een auto de motor aan de praat gekregen,
weg 1e sessie  :sorry:

Nu sessie 2 ik de baan op, ik reed rond als een natte krant :-[ wat is dat wennen het
blijft een Mille maar de zithouding en reactie is totaal anders. Doelstelling was een 2.10
rijden maar dat heb ik toen direct uit mijn hoofd gezet - tijd iets van 2.20 oid :-X

Sessie 3 de baan op onder het mom van wennen aan de nieuwe fiets. Dat ging al beter
maar ik moet zeggen dat ik de bijnaam van Stefan kan overnemen "de rijdende chicane",
de motor trekt zo hard de bocht uit dat de overige deelnemers moeite hadden om mij
voorbij te komen. tijd werd al iets beter 2.17 nog iets

Sessie 4 begon al leuk te worden, ik kon al met anderen rijders gaan spelen, laat remmen
en hard uitaccelereren. De motor remt als een achterlijke en spuit de bocht uit :worship:,
als ik uiteindelijk voorbij gestoken wordt pak ik ze bocht uit weer terug  ;D
Tijd 2.13 iets, ik begin er weer in te geloven :victory:

Laatste sessie, ik moet toch nog een kleine 3 seconden sneller voor mijn doelstelling. Ik zie
een paar mensen voor me waar ik op inloop. FF goed concentreren en binnenhalen, dat lukte
vrij aardig. Laatste 3 ronden iets rustiger gereden, concentratie was op.
-> eindtijd 2.10,2 Doelstelling gehaald :yahoo: (6 seconden van mijn tijd eraf!)
Laatst gewijzigd door Heuveltje op 27 sep 2009, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#206814
[quote="black bee"]

heel slim wel als een van de laatste de baan op gegaan en meteen in de eerste sessie dus mijn pr naar
2.07.6 gereden en de sessie erop precies de zelfde best time  :crazy: , aan het einde van de ochtend toch
maar besloten om in groep snel te blijven daar ik niet het idee had dat ik echt de rijdende chicane was .
de ochten afgesloten met een pr van 2.06.5 .
na de lunch ging het lekker in de vierde sessie en2.06.1 gereden en tijdens de laatste sessie heerlijk kunnen
aanpikken bijerwin en deze ook nog ingehaald  :yahoo: :yahoo: deed dit zelfs binnendoor op de dubbele rechter
achter op het circuit  :man_in_love: :man_in_love: dit bleek ook meten mijn snelste sessie van de dag met een
2.04.4 , dus toch dik 7.5 seconde van de pr afgereden, ik heb me prima vermaakt en er werd door het merendeel
netjes gereden.

gr de rijdende chicane  :lazy:
[/quote]
Super gereden Stefan wat een snelle "pijp" al niet doet :ok:
#206824
[quote="Heuveltje"]

De motor remt als een achterlijke en spuit de bocht uit :worship:,


[/quote]
Lekker hè!  ;D Knap hoor, zoveel tijd in een keer van je pr af! :worship:
Door Tuupke
#206830
[quote="Heuveltje"]

Begin van het verhaal.....

Laatste sessie, ik moet toch nog een kleine 3 seconden sneller voor mijn doelstelling. Ik zie
een paar mensen voor me waar ik op inloop. FF goed concentreren en binnenhalen, dat lukte
vrij aardig. Laatste 3 ronden iets rustiger gereden, concentratie was op.
-> eindtijd 2.10,2 Doelstelling gehaald :yahoo: (6 seconden van mijn tijd eraf!)


[/quote]

Dan zaten wij in dezelfde groep, ik heb wel 2 mille's gezien in de groep en vroeg me al af of ze hier vandaan kwamen. :yes:
Ik reed afgelopen jaar ook no 2.11, en heb dat deze keer naar 2.04,81 weten te brengen, dus dat gaat ook vooruit. :yahoo:

Ik reed overigens op een Tuono.
Afbeelding
Afbeelding
Door Party Marty
#206868
Was een leuk dagje zaterdag :yes: Iedereen bedankt voor de gezelligheid.

Heb zelf m'n PR met 1,5 sec verbeterd naar een 2:01,9. Ik had op meer gehoopt, maar deze dag was meer bedoeld om te wennen aan m'n nieuwe fiets :yes: Volgend jaar dik onder de 2:00 :yahoo:

Wat plaotjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Party Marty
#207005
[quote="black bee"]
nette tijd , nette bike en nog bedankt voor het pilletje  ;D

tot de volgende keer  :bye:

volgende keer alleen een parkeermeter mee nemen  :angel:
[/quote]
Ben je uiteindelijk ook harder gegaan door dat pilletje ? :rotfl2:
Door Party Marty
#207010
[quote="Melanie."]
[quote="Party Marty"]
Leuke foto's Melanie :yes:
[/quote]
Thanks, heb allemaal foto's ook van jou bike genomen, maar je ging te snel voor me dus ze zijn niet gelukt  :help:
[/quote]
Ondanks dat ik het jammer vind dat de foto's niet gelukt zijn hoor ik dit toch graag ;D

Word ook betalend lid van de ARA!