ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door breed
#200878
Zo dat was weer een dagje op zandvoort.
Mooi weer. Om 9:40 eerste sessie gereden. Beetje stroef. Vorig jaar alleen de endurance op cpz gereden die eindigde in een heftig ongeluk en dat jaar daarvoor ook alleen de endurance. Dus ingeschreven in de S1 samen met Emille
Daarna zouden er nog 2 tijdtrainingen volgen en 2 races.

Maar de 2e sessie van de S3 eindigde in een grote rookwolk in Bos uit. Was er eentje te vroeg ingestuurd en al vroeg in de bocht onderuit gegaan, maar de motor stuiterde tegen de bandenstapels weer de baan op waarna er iemand ingereden is. Tank gescheurd en beide motoren in de brand. Daarna kwam er een heel circus van brandweer, trauma, ambulances, politie etc. Uiteindelijk bleken de verwondingen "mee te vallen".
Pas om 12:30 konden we weer verder met de enige tijdkwalificatie.
Toch gaat zo'n ongeluk merk ik bij me in mijn hoofd zitten met bekende vragen als " waarom doe ik dit ook alweer" "moet ik nog wel op cpz rijden" etc. geprobeerd relax te rijden.
Was erg druk op de baan met aardig wat snelheidsverschillen, geen ronde een beetje vrij kunnen rijden, wat resulteerde in een 2:15 op p22  :(.  Emille ondanks druk verkeer met een 2:08 op P7.
Tevens merk ik steeds meer dat ik een dieseltje wordt die regelmatig moet rijden op een dag want als er gaten van 2 / 3 uur zitten gaat het daarna een stuk minder.
Affijn de twee races gereden. Ging wel aardig. De tweede ging wel een stuk beter dan de eerste maar toch geeft zo'n gebeurtenis wel een zure smaak en veel twijfels.
Laatst gewijzigd door breed op 17 aug 2009, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Gast
#200880
Hoi Breed,

Mooi kloten dat ongeluk bij bos uit en wat bleek de politie weer sensatie belust, ik heb geloof ik 4 auto's van de politie geteld, verveelden zich zeker.
Hulde voor de ECHTE hulpdiensten ambulance, brandweer, baco's, Joris en Martin.

Ik hoop dat de mannen geheel herstellen.

Ondanks een breed uitgelegde snlheid bariere bij bos uit(de pilonnen) wel fff een pr gereden 2.08 en lekker met een maatje kunnen knokken.
Erg lastig als dat maatje 30 pk meer heeft dam m'n appie maar ach ik pak hem wel in de bochten.

GR BB :bye:
Avatar
Door breed
#200890
Oke, ik meende je even gezien te hebben. Welke groep reed je? Gefeliciteerd met je pr !
Zeker zeg wat een circus aan hulpdiensten  :-\

Ik ben uiteindelijk nog tot een 2:10 gekomen.

Emille had ook een pr en mag verder zijn eigen nieuws vertellen.
Tevens nog nitrokevin gezien, alleen later op de dag met een iets minder grote glimlach. beterschap  :ok:
Laatst gewijzigd door breed op 17 aug 2009, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door robz
#200904
vandaag even met wat dames van kantoor een ijsje wezen halen in zandvoort.... :angel:  toevallig zo rond 14.30 uur de starttijd van de S2, en wel bij "ijsbar" mickeys

het was angstig stil op de baan. rijdend richting mickey's zag ik het hele startveld geparkeerd in de pitlane. code rood. Op de startgrid stond de DNRT ambulance en nog een andere auto. Daarnaast twee man die een oranje zeil omhoog hielden zodat het publiek niet kon zien wie er lag en hoe hij er aan toe was. Minder.  ik overtuigde de dames dat het wel mee zou vallen immers er stonden naar nog mensen lachend naast de baan  :gaga: :help:

Terwijl de dames een ijsje scoorden bij Mickeys sprak ik eric en jack en hoorde van de rommelige toestand. Ik had deze dag in mijn hoofd uitgeruild voor een dagje assen op woensdag dus stiekum was ik niet rouwig daarom toen ik e.e.a. hoorde.. ::) ( sorry boys..)

Dan de start. Blijft toch altijd een mooi gezicht. Er was al snel een duidelijke leider in de S2 echter in rondje 4 of 5 moet hij een foutje gemaakt hebben want we zagen hem niet meer. De dames vroegen zich af waarom de rest gewoon doorreed.... ik legde uit dat de ambulance alleen uitrukt bij echt ernstige ongelukken en dat een sleutelbeentje ofzo niet telt  >:D  haha beetje aangedikt natuurlijk, altijd leuk.

Natuurlijk nog even de start van de S1 meegepakt. Eric was goed weg en schoot van P7 naar P3. Na de eerste doorkomst dacht ik zelfs dat hij naar p2 zou remmen maar hij keek het nog even aan. Na 2 rondes was het gat naar P2 toch wat groter en een rondje later zag ik dat hij verschalkt was door 2 man. Hij reed een beetje voorzichtig, begrijpelijk gezien de voorgeschiedenis maar ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig naar het pR!

Jack reed lekker voor zichzelf. Lijnen zagen er goed uit van bovenop het pitsgebouw maar de echte agressie was er idd niet. En waarom zou je voor een plastic ijskrabber!? ;). Heb dat zelf ook altijd dat ik op zo'n dag echt in mijn ritme moet komen. Gelijk knallen na enkele uren niks doen is lastig.... ( gelijk goed excuus voor ducati clubrace!  ;D )

Anyway, vond het leuk het spektakel zo eens van opzij te zien. het was lekker weer, de meeste mensen waren erg relaxed dus het kwam wel gemoedelijk over. Jammer van de ongelukken, sterkte aan de betrokkenen!
Avatar
Door rsvfrank
#200944
Helaas had ik andere verplichtingen anders was ik zeker komen kijken.
Ik kan me voorstellen dat je schrikt van zo'n valpartij .
Wel raar dat er zulke snelheidsverschillen zijn, er word toch een soort kwalificatie gereden?
Als ik zo her en der de ZAC verhalen lees , dan ontneemt me dat wel de zin om de TOMS te doen en eens een keer mee te gaan rijden, het poser en kamikaze gehalte lijkt me vrij hoog.
Maar zo te lezen hebben jullie je toch aardig vermaakt en lekkere tijden kunnen rijden, ondanks de drukte.
Avatar
Door nitro-kevin
#200948
ik was er dus ook weer vandaag :yes:
Ik was ingedeeld in de S0.
De 1e training ging niet erg lekker, want mijn koppeling kwam niet helemaal vrij.
Ik ben toen ff gestopt in de pits en heb dat wat versteld en heb toen tog een 2.17 gereden.

De kwalificatie vond ik niet eg fijn, want reed in druk verkeer. Ondanks dat wel een 6e startplek met een 2.16

De eerste race: de start ging wel lekker, na de eerst bocht 5e.
Met de nummers 2 t/m 6 een paar ronden gestreden en ik kwam uiteindelijk op de 2e plaats. Ik had de hoop op de 1e verloren maar toen zag ik hem ineens vlak voor me. Ik tog proberen, maar wat is die renault bocht tog haaks. EEEENNN ja hoor voorwiel weg :help: (hoorde later van degene die achter me reed dat ik net te vroeg instuurde) Gelukkig valt de schade wel mee, is wel te maken en heb zelf beetje last van mijn elleboog.

Pluspunt van de dag: PR verbeterd van 2.15 naar 2.10 :yahoo:
Avatar
Door Sjaakie
#200953
In de Telegraaf van hedenochtend staat dat ze beiden zwaar gewond zijn. Beterschap voor beiden in ieder geval


ZANDVOORT Op het racecircuit van Zandvoort zijn maandagochtend rond 10.30 uur twee motorrijders zwaargewond geraakt bij een crash.

Een 43-jarige motorrijder uit Zwartewaal miste met hoge snelheid de bocht. Vervolgens kwam de motorfiets weer de baan op, waar een 33-jarige coureur uit Leiden met hoge snelheid reed. De mannen knalden tegen elkaar en kwamen ten val,waarna de benzinetanks van beide motoren in brand vlogen.

De twee bestuurders zijn in kritieke toestand naar het ziekenhuis afgevoerd,de motoren zijn uitgebrand
Laatst gewijzigd door Sjaakie op 18 aug 2009, 06:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door rsvfrank
#200966
Ai ,hopelijk loopt het goed af voor die gasten.
@kevin, zonde dat je onderuit ging, maar wel een mooie pr.
niet teveel schade hoop ik  ?
Avatar
Door emille
#200969
Ook bij mij gingen de voorvallen niet in de kauwe kleren zitten. Na de training 'sochtends een 2:10, ik had de woensdag ervoor nog een 2:11 gereden met de KTM voordat ik wegspoelde van Assen. Na de lange pauze toch weer op de fiets gestapt en naar een 2:08 gereden met de nodige reserve.
De eerste race was mijn start inderdaad goed (zie verslag robz ;) ) maar de scherpte ontbrak. Ben uiteindelijk als zevende gefinished met een snelste rondetijd van 2:06.
De tweede race was mijn start iets minder, maar kon ik mij gedurende race toch weer opladen en mensen terug pakken. De laatste ronden kwam ik weer in een lekker ritme en had ik twee mensen in het vizier waaronder een Superduke waar ik woensdag ook mee gereden had. Helaas was de race voor mij te kort en ben ik als zesde geëindigd met een PR van 2:04,4.
De punten van de tijdtraining en de twee races opgeteld was ik vijfde in het dagklassement dus zowaar na 5 jaar droog staan weer een ijskrabber!  :yahoo:
Een dag met gemengde gevoelens over Zandvoort dus.
Avatar
Door nitro-kevin
#200975
nee, is alleen beetje schade van het grind, 2 scheurtjes in de kuip, deuk in uitlaat en het subframe is een beetje krom. de valblokken hebben het goed gedaan :yes:
Avatar
Door breed
#201025
[quote="rsvfrank"]
Helaas had ik andere verplichtingen anders was ik zeker komen kijken.
Ik kan me voorstellen dat je schrikt van zo'n valpartij .
Wel raar dat er zulke snelheidsverschillen zijn, er word toch een soort kwalificatie gereden?
Als ik zo her en der de ZAC verhalen lees , dan ontneemt me dat wel de zin om de TOMS te doen en eens een keer mee te gaan rijden, het poser en kamikaze gehalte lijkt me vrij hoog.
Maar zo te lezen hebben jullie je toch aardig vermaakt en lekkere tijden kunnen rijden, ondanks de drukte.

[/quote]

He Frank
ik had je gemist ja. De koffie stond klaar.
Op zich valt het kamikaze gehalte enorm mee hoor.  Alleen in de S0 is dat een beetje aanwezig. Maar er wordt wel geraced om posities dus er wordt scherper gereden dan de vrij rijden dagen.
Ongeluk gebeurde in de S3, de snelste groep. Een flink aantal mannen rijden daar ruim onder de 2 min, ik meen dat de top 5 continu 1:56-ers draaien. Dus gaat flink hard . Gevolg van een foutje in Bos uit is dan een flinke klapper. Als daar een uitloopstrook zou zijn gebeurt er niets heftigs. Geldt voor veel bochten op cpz.
Avatar
Door breed
#201026
[quote="robz"]
vandaag even met wat dames van kantoor een ijsje wezen halen in zandvoort.... :angel:  toevallig zo rond 14.30 uur de starttijd van de S2, en wel bij "ijsbar" mickeys
[/quote]

He Rob
bedankt voor de (korte) support.
Het viel wel op dat je de dames van kantoor niet voorgesteld hebt  ::)
Avatar
Door robz
#201048
[quote="breed"]
[quote="robz"]
vandaag even met wat dames van kantoor een ijsje wezen halen in zandvoort.... :angel:  toevallig zo rond 14.30 uur de starttijd van de S2, en wel bij "ijsbar" mickeys
[/quote]

He Rob
bedankt voor de (korte) support.
Het viel wel op dat je de dames van kantoor niet voorgesteld hebt  ::)
[/quote]

Die waren het dak al opgelopen, raakten opgewonden van al die mannen in leer! O0
Avatar
Door malle eppie
#201088
Is het uberhaupt wel verstandig om motor races op Zandvoort te houden.
Totaal geen uitloop en vangrail op een paar meter van de baan.
Vorig jaar dodelijk ongeval, nu twee man in kritieke toestand.
Lekker veilig daarzo....
Door FastJ
#201125
[quote="malle eppie"]
Is het uberhaupt wel verstandig om motor races op Zandvoort te houden.
Totaal geen uitloop en vangrail op een paar meter van de baan.
Vorig jaar dodelijk ongeval, nu twee man in kritieke toestand.
Lekker veilig daarzo....
[/quote]
Wat je zegt klopt helemaal Anton. Maar er zijn bijna altijd meerdere factoren die de ernst van een crash bepalen.

En als je dezelfde argumenten voor veiligheid toepast op de openbare weg.... dan durf je daar geen meter meer te rijden.
Avatar
Door breed
#201151
[quote="malle eppie"]
Is het uberhaupt wel verstandig om motor races op Zandvoort te houden.
Totaal geen uitloop en vangrail op een paar meter van de baan.
Vorig jaar dodelijk ongeval, nu twee man in kritieke toestand.
Lekker veilig daarzo....
[/quote]

Die vraag kan je inderdaad stellen.
ter info:
Tijdens de rijderbriefing werd gemeld dat de ene na controle kon weglopen. De andere had "wat beenbreuken" en "iets met een long". Viel dus erg mee.

In kritieke toestand is zwaar overdreven van de pers.
Avatar
Door robz
#201276
Ik heb voor mezelf dat besluit al genomen: geen individuele wedstrijd meer op Zandvoort, maar ik ben dan ook geen held. Vind een massastart op Assen nog steeds indrukwekkend genoeg!  Ga op 9/9 een klasse hoger rijden zodat ik wat verder naar achteren sta in het startveld.... minder gehijg in mijn nek!  ;D
Avatar
Door arius
#201500
Hallo allemaal,

hmmm, klinkt me bekend in de oren, precies zo'n ongeval heeft bij mij ook even geduurd voor dat ik daar weer vol doorheen durfde te gaan, ook ik kon een rijder die daar onderuit is gegaan en is terug gestuiterd ook niet meer ontwijken, valt ook niet mee met 160 a 170 op de teller, gelukkig raakte ik hem maar met 130 a 140  :gaga: :gaga:, nu 3 jaar later heb ik nog steeds last van mijn slechts gebroken enkel toen,



grtjes arius
Door ApriliaMan
#201503
Ja, Zandvoort vindt ik ook door de hoogteverschillen een leuke baan om te rijden. Maar ja, je moet niet in de laatste bocht voor start/finish met een hoge snelheid onderuit gaan. Heb je een probleem.

Word ook betalend lid van de ARA!