ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door FerBa
#367764
Big Chris schreef:
22 apr 2017, 18:04
Rondje IJSSELMEER met Rick, Ron, Gerrit, Oscar, Ferry en John in pak 'm beet 8 uur :yahoo:
Jawel! :yes: 8) O0 ;D
Avatar
Door George
#367825
Gisteren eerste keer op Mettet,
Met mijn mille uit 2001 een Pr van 1:23.074 gereden.
Avatar
Door rsvfrank
#367826
George schreef:
30 apr 2017, 17:01
Gisteren eerste keer op Mettet,
Met mijn mille uit 2001 een Pr van 1:23.074 gereden.
:ok: staat genoteerd
Door ElSjiepo
#367876
Afgelopen maandag op Zandvoort een 2:13:1 geklokt (CBR600RR '05).
Avatar
Door Heuveltje
#367877
ElSjiepo schreef:
3 mei 2017, 09:24
Afgelopen maandag op Zandvoort een 2:13:1 geklokt (CBR600RR '05).
Aangepast, hoe is het nieuwe asfalt bevallen?
Door ElSjiepo
#367888
Heuveltje schreef:
3 mei 2017, 09:29
ElSjiepo schreef:
3 mei 2017, 09:24
Afgelopen maandag op Zandvoort een 2:13:1 geklokt (CBR600RR '05).
Aangepast, hoe is het nieuwe asfalt bevallen?
Goed! Baan is heel strak (behalve een naar randje/hoekje in de binnenkant van de "Rob Slotemaker"-bocht, tussen de GP chicane en het scheivlak) en geeft veel grip, ook nat (voor zo ver je daar iets over kan zeggen op mijn tempo :sorry: ). Voor het eerst op een natte baan gereden op (oude) regenbanden (eerste 3 sessies van de dag) en daarmee een 2:28 kunnen klokken. Gaf veel vertrouwen! :ok:
Avatar
Door Heuveltje
#368479
Na een aantal jaren niet meer gereden te hebben op Zolder vandaag toch nog even een dagje gedaan. De laatste keer reed ik nog met de Mille dus doel was om mijn oude PR te verbeteren, helaas net niet onder de 1.50 maar wel tevreden 1.50,44 :victory:
Door ElSjiepo
#368716
Gisteren een 2:09:1 gereden op Zandvoort! Begint ergens op te lijken. :man_in_love: De volgende sessie m'n motor omgegooid in de grindbak, maar dat vertel ik er gewoon niet bij... :tease:
Avatar
Door Heuveltje
#368719
ElSjiepo schreef:
27 jun 2017, 09:42
Gisteren een 2:09:1 gereden op Zandvoort! Begint ergens op te lijken. :man_in_love: De volgende sessie m'n motor omgegooid in de grindbak, maar dat vertel ik er gewoon niet bij... :tease:
Nette tijd :ok:
Avatar
Door Heuveltje
#368816
Gisteren tijdens race 4 van het seizoen mijn PR weer aangescherpt naar een 1.53,946 :victory:

Raceverslag volgt ;)
Avatar
Door Bor_S
#368818
Heb uit het verleden op behoorlijk wat op het circuit gereden, maar ik moet erg in het archief gaan graven om tijden boven water te krijgen.
Ook zie ik in het lijstje een aantal banen niet staan waar ik wel gereden heb, dit gaat dan op een aantal Nederlandse straten circuits.

Het in de seizoenen 89 - 92 in het NK gereden op oa. Assen (oude baan met Nationale bocht, tijd 1.48), Zolder, Eemshaven, Tolbert, Oss, Almere (de Vaart) en Hengelo, met mijn Kawasaki Z600 en daarna Harris Yamaha SRX 660.
Recentelijk rij ik nog regelmatig op Zandvoort met de Mac Zandvoort en heb de afgelopen 2 edities van de Bikers Classic op Spa rond gereden, hier worden geen tijden bijgehouden en heb ik zelf ook niets bijgehouden.
Avatar
Door Heuveltje
#369545
Sjoerd schreef:
19 sep 2017, 09:49
Ik heb er gisteren ook nog wat afgesnoept: 2.04.2
Wat afgesnoept??? 5,5 seconde bedoel je

Top gereden tijdens je 1e ZAC race :ok:
Door ElSjiepo
#369566
Rondetijd CPZ weer wat aangescherpt: 2:05:279. :victory:
Door ElSjiepo
#369578
Thnx! Van de winter misschien eens op zoek naar een knappe schokbreker achter, banden beginnen rare slijtage te vertonen de laatste 3 dagen = eerste dagen dat ik <2.10 rij (rij nu nog met standaard schokbrekert)...

Afgelopen vrijdag op Zolder een 1:55:8 gereden in de 2e sessie tijdens het opjagen (en uitremmen) van een RSV4 (met veel verkeer op de baan en een versleten achterband :tease: ). Na de 3e sessie ging het helaas regenen (tegen de verwachtingen in, dus mijn regenbanden lagen uiteraard gewoon thuis....), dus maar naar huis gegaan toen duidelijk werd dat het niet meer droog ging worden...
Avatar
Door rsvfrank
#369582
ElSjiepo schreef:
24 sep 2017, 14:18
Thnx! Van de winter misschien eens op zoek naar een knappe schokbreker achter, banden beginnen rare slijtage te vertonen de laatste 3 dagen = eerste dagen dat ik <2.10 rij (rij nu nog met standaard schokbrekert)...

Afgelopen vrijdag op Zolder een 1:55:8 gereden in de 2e sessie tijdens het opjagen (en uitremmen) van een RSV4 (met veel verkeer op de baan en een versleten achterband :tease: ). Na de 3e sessie ging het helaas regenen (tegen de verwachtingen in, dus mijn regenbanden lagen uiteraard gewoon thuis....), dus maar naar huis gegaan toen duidelijk werd dat het niet meer droog ging worden...
lekker bezig, toename van slijtage van de banden gaat rechtevenredig met verbetering rondetijden :rotfl2:
Door ElSjiepo
#369643
Haha ja dat heb ik inderdaad ook gemerkt, haal nu nog 3 dagen uit een nieuwe achterband ipv 6 dagen uit een gebruikte... maar gezien het slijtagepatroon (opgedikte randen langs het profiel aan de ene kant, afgeronde randjes er tegenover en een ongelijkmatige streep rullen) denk ik dat er misschien wat winst te behalen is in de vering?!:

Afbeelding
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 29

Word ook betalend lid van de ARA!