ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#181517
SuperCup 1000 A: Nieuwkomers laten zich zien!
Niels Feller was in 2008 de snelste man en de terecht kampioen in de SuperCup 1000. Hij stopt na zijn kampioenschap en de vraag is natuurlijk wie hem gaat opvolgen. Van de mannen die hem vorig jaar probeerden te achterhalen staat Bert van Munster niet op de grid. Door een infectie moet hij de wedstrijd vanaf een ziekenhuisbed volgen. Teamgenoot Rik Nederveld staat als derde op de grid, net voor Mikis van Es, maar achter twee nieuwkomers: Patrick van As en pole positie man Rogier Boeringa. Rogier Boeringa gaat naar de leiding in de race en erachter komen Patrick van As en Teus Oskam sterk naar voren. Halverwege de race gaat Rogier Boeringa onderuit in de Mandeveen bocht en ziet Patrick van As naar zijn eerste winst in de SuperCup 1000 race rijden. Teus Oskam gaat naar de tweede plaats en Mikis van Es pakt de derde plaats. Rogier Boeringa komt er zelf trouwens zonder kleerscheuren vanaf. Vanaf een 27ste plaats gestart komt Ed van Weel, overgestapt vanuit de SuperCup 600, na een imposante inhaalrace uiteindelijk als 8ste over de finish op zijn Buell. Rik Nederveld werd ondanks een zware val in de training toch nog zesde.
Uitslagen:
1: Patrick van As
2: Teus Oskam
3: Mikis van Es
4: Frank de Lange
5: Jerry Groenewold
6: Rik Nederveld
7: Freddy van der Hoek
8: Ed van Weel
9: Yme Jan Hofstee
10: Jarno Veldkamp


BRON: Racesport.nl
#181533
[quote="B-Art"]
He Jarno, mooi verhaal  :ok: Die Alex ken ik ook wel, lache kerel is dat  ;D
Wat Rob al zegt, inruilen voor de RSV4  >:D
[/quote]
Goed plan, ben alleen nog niet rond met het bij te betalen bedrag  :-\
#181571
[quote="B-Art"]
Wat Rob al zegt, inruilen voor de RSV4  >:D
[/quote]

geeft geen garantie dat je sneller zult zijn..............

IN ieder geval gefeliciteerd met de top-prestatie!..........blijf vooral veel trainen en uh zeker met de juist mensen ;D
#181583
[quote="emille"]
[quote="Gertjan"]
Super gedaan Jarno,

Schept wel verwachtingen voor DCR over anderhalve week  ;)

(Om de druk maar vast wat op te voeren)


[/quote]

Die druk was er al hoor, want Jarno gaat vóór KJ finishen heeft ie al verklapt ;D
[/quote]


ik baal dat ik deze battle ga missen... :'( :'(
#181702
[quote="robz"]
[quote="emille"]
[quote="Gertjan"]
Super gedaan Jarno,

Schept wel verwachtingen voor DCR over anderhalve week  ;)

(Om de druk maar vast wat op te voeren)


[/quote]

Die druk was er al hoor, want Jarno gaat vóór KJ finishen heeft ie al verklapt ;D
[/quote]


ik baal dat ik deze battle ga missen... :'( :'(
[/quote]


Tja erg sneu voor je, balen dat je niet mee kan doen  :(
Tip: bij de volgende (bijna-)crash even wachten tot de laatste rit van het jaar, net als ik. Heb je de hele winter om te herstellen  ;)  ;D
Door ApriliaMan
#181708
[quote="Sjaakie"]
SuperCup 1000 A: Nieuwkomers laten zich zien!
Niels Feller was in 2008 de snelste man en de terecht kampioen in de SuperCup 1000. Hij stopt na zijn kampioenschap en de vraag is natuurlijk wie hem gaat opvolgen. Van de mannen die hem vorig jaar probeerden te achterhalen staat Bert van Munster niet op de grid. Door een infectie moet hij de wedstrijd vanaf een ziekenhuisbed volgen. Teamgenoot Rik Nederveld staat als derde op de grid, net voor Mikis van Es, maar achter twee nieuwkomers: Patrick van As en pole positie man Rogier Boeringa. Rogier Boeringa gaat naar de leiding in de race en erachter komen Patrick van As en Teus Oskam sterk naar voren. Halverwege de race gaat Rogier Boeringa onderuit in de Mandeveen bocht en ziet Patrick van As naar zijn eerste winst in de SuperCup 1000 race rijden. Teus Oskam gaat naar de tweede plaats en Mikis van Es pakt de derde plaats. Rogier Boeringa komt er zelf trouwens zonder kleerscheuren vanaf. Vanaf een 27ste plaats gestart komt Ed van Weel, overgestapt vanuit de SuperCup 600, na een imposante inhaalrace uiteindelijk als 8ste over de finish op zijn Buell. Rik Nederveld werd ondanks een zware val in de training toch nog zesde.
Uitslagen:
1: Patrick van As
2: Teus Oskam
3: Mikis van Es
4: Frank de Lange
5: Jerry Groenewold
6: Rik Nederveld
7: Freddy van der Hoek
8: Ed van Weel
9: Yme Jan Hofstee
10: Jarno Veldkamp


BRON: Racesport.nl


[/quote]

Kom net bij nummer 3: Mikis van Es vandaan (doet het onderhoud van mijn racer) en hij vertelde mij dat ie een wildcard voor de ONK heeft gekregen.

Voor de belangstellenden: Mijn racer Suzuki GSX-R1000 K5 wordt binnenkort een K6. Moet een nieuw blok onder.
Door Vincent
#181711
[quote="ApriliaMan"]
[quote="Sjaakie"]
SuperCup 1000 A: Nieuwkomers laten zich zien!
Niels Feller was in 2008 de snelste man en de terecht kampioen in de SuperCup 1000. Hij stopt na zijn kampioenschap en de vraag is natuurlijk wie hem gaat opvolgen. Van de mannen die hem vorig jaar probeerden te achterhalen staat Bert van Munster niet op de grid. Door een infectie moet hij de wedstrijd vanaf een ziekenhuisbed volgen. Teamgenoot Rik Nederveld staat als derde op de grid, net voor Mikis van Es, maar achter twee nieuwkomers: Patrick van As en pole positie man Rogier Boeringa. Rogier Boeringa gaat naar de leiding in de race en erachter komen Patrick van As en Teus Oskam sterk naar voren. Halverwege de race gaat Rogier Boeringa onderuit in de Mandeveen bocht en ziet Patrick van As naar zijn eerste winst in de SuperCup 1000 race rijden. Teus Oskam gaat naar de tweede plaats en Mikis van Es pakt de derde plaats. Rogier Boeringa komt er zelf trouwens zonder kleerscheuren vanaf. Vanaf een 27ste plaats gestart komt Ed van Weel, overgestapt vanuit de SuperCup 600, na een imposante inhaalrace uiteindelijk als 8ste over de finish op zijn Buell. Rik Nederveld werd ondanks een zware val in de training toch nog zesde.
Uitslagen:
1: Patrick van As
2: Teus Oskam
3: Mikis van Es
4: Frank de Lange
5: Jerry Groenewold
6: Rik Nederveld
7: Freddy van der Hoek
8: Ed van Weel
9: Yme Jan Hofstee
10: Jarno Veldkamp


BRON: Racesport.nl


[/quote]

Kom net bij nummer 3: Mikis van Es vandaan (doet het onderhoud van mijn racer) en hij vertelde mij dat ie een wildcard voor de ONK heeft gekregen.

Voor de belangstellenden: Mijn racer Suzuki GSX-R1000 K5 wordt binnenkort een K6. Moet een nieuw blok onder.
[/quote]Wat nou kapot gereden .... roeg swien hehe  ;D
Door ApriliaMan
#181712
Sterker nog ik had geen haast dit voorjaar met de racer dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in. Ook nieuwe remvloeistoffen etc.

Maar ging niet goe, olie en boorolie zat door mekaar.  :(

Heb ik blijkbaar veel mazzel gehad met mijn 3 dagen op Mugello. Want dit is echt tijdens de laatste sessie gebeurd heb niks gemerkt.
Door Vincent
#181714
[quote="ApriliaMan"]
Sterker nog ik had geen haast dit voorjaar met de racer dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in. Ook nieuwe remvloeistoffen etc.

Maar ging niet goe, olie en boorolie zat door mekaar.  :(

Heb ik blijkbaar veel mazzel gehad met mijn 3 dagen op Mugello. Want dit is echt tijdens de laatste sessie gebeurd heb niks gemerkt.
[/quote]Uuh boorolie??? (dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in.) hoeveel verschillende soorten olie moeten er in een suuz  ???

Vincent
Door ApriliaMan
#181715
[quote="Vincent"]
[quote="ApriliaMan"]
Sterker nog ik had geen haast dit voorjaar met de racer dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in. Ook nieuwe remvloeistoffen etc.

Maar ging niet goe, olie en boorolie zat door mekaar.  :(

Heb ik blijkbaar veel mazzel gehad met mijn 3 dagen op Mugello. Want dit is echt tijdens de laatste sessie gebeurd heb niks gemerkt.
[/quote]Uuh boorolie??? (dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in.) hoeveel verschillende soorten olie moeten er in een suuz  ???

Vincent
[/quote]

Ja, boorolie (om exact te zijn:water met boorolie) ipv koelvloeistof.
Door Vincent
#181718
[quote="ApriliaMan"]
[quote="Vincent"]
[quote="ApriliaMan"]
Sterker nog ik had geen haast dit voorjaar met de racer dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in. Ook nieuwe remvloeistoffen etc.

Maar ging niet goe, olie en boorolie zat door mekaar.  :(

Heb ik blijkbaar veel mazzel gehad met mijn 3 dagen op Mugello. Want dit is echt tijdens de laatste sessie gebeurd heb niks gemerkt.
[/quote]Uuh boorolie??? (dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in.) hoeveel verschillende soorten olie moeten er in een suuz  ???

Vincent
[/quote]

Ja, boorolie (om exact te zijn:water met boorolie) ipv koelvloeistof.
[/quote]Oooh oke duidelijk. Balen dat je blok stuk is, hopelijk houd het nieuwe blok het langer vol. Die susuki blokken staan anders wel als sterk bekend.

Vincent
#181725
[quote="breed"]
Maar je komt toch wel ff kijken Rob? Of lukt dat niet met autorijden?
[/quote]

neehoor dat is het niet, ik heb niet ingeschreven omdat ik met vakantie ben. DCR had ik nogwel kunnen rijden met lamme pink. :angel: Knip gewoon een extra gat in mijn handschoen voor de rechter stalen pen. Die linker pen kan gewoon naar buiten via het gat dat mijn botje gemaakt heeft..... ::)  :D (kan nu makkelijk beweren....)
Door Gramigni
#182422
Jarno van harte gefeliciteerd!!  :yahoo:

Mooi debuut zo..

had het vorige week al meegekregen en je verslag gelezen alleen vanwege abnormaal veel werk op het werk jaja..
Niet kunnen reageren..
Door fuzz10
#182440
Wow... Da's wel een HEEEEEELE nette tijd met een standaard fiets ! Kudo's !

Ik geloof niet dat ik iemand anders sneller heb zien rondgaan met een standaard (oude type) Mille de laatste paar jaar.... Zelfs Martin hoogenraad reed als ik me het goed herinner geen 53'er in 2007 tijdens de DCR.
#182446
[quote="fuzz10"]
Wow... Da's wel een HEEEEEELE nette tijd met een standaard fiets ! Kudo's !

Ik geloof niet dat ik iemand anders sneller heb zien rondgaan met een standaard (oude type) Mille de laatste paar jaar.... Zelfs Martin hoogenraad reed als ik me het goed herinner geen 53'er in 2007 tijdens de DCR.
[/quote]
Ik heb natuurlijk wel een ander eprommetje enzo, maar aan het blok is niets "gerommeld". Is ook niet nodig, want je wint meer door een soepel goed afgesteld blok dan met brute pk's. Ik heb 131 pk op het achterwiel en da's fijn. Maar 150 lijkt me ook erg fijn  ;D
Door fuzz10
#182663
[quote="FastJ"]
Ik heb natuurlijk wel een ander eprommetje enzo, maar aan het blok is niets "gerommeld". Is ook niet nodig, want je wint meer door een soepel goed afgesteld blok dan met brute pk's. Ik heb 131 pk op het achterwiel en da's fijn. Maar 150 lijkt me ook erg fijn  ;D
[/quote]

Klasse hoor.  Ik kom met je welbevinden een keer buurten bij je tijdens de CUP.. ;-)

Ik rij zelf weinig op Assen i.v.m. geluids-gezeik .....  Maar een '53-er zit er echt niet in ....  haha...

Word ook betalend lid van de ARA!