ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Sjaakie
#175158
Zo we zijn weer gearriveerd na een heerlijke week in France. Zowel op de heen- als de terugreis geen file gehad. Dit was verleden jaar wel anders.
Wat wel erg opviel was dat er op zondag in France veel politie met lazers op de been is. Het is dan ook duidelijk te merken dat er niet zo hard meer gereden word op de peage.

Er zijn zeker rijders geweest die afgelopen week veel hebben geleerd, zoals lijnen rijden, banden de- en monteren, banden op druk zetten, afwassen, afdrogen en natuurlijk slap l*llen.
Alle dagen was de zon ruim aanwezig, soms was de wind een beetje fris. Echter donderdag kreeg een ieder een verbrand hoofd.
De nodige problemen zijn ook aanwezig geweest, zoals al eerder vermeld een vergeten sleutel voor de tankdop (noem nog steeds geen namen), defecte toerenteller, defecte gaskabel, zonder benzine op het circuit komen te staan, defect wiellager van een camper, één limbo op zen melis gegaan, banden wisselen is nog moeilijk voor de beginners (alle begin is moeilijk), je schoenen aandoen en merken dat er een laagje water in ligt. Maar verder is alles goed gegaan.

Rest mij nog een voorstel voor volgende keer, een taalcursus Nederlands voor beginners voor de Limbo’s. We hebben het wel eens over integreren, nou daar heeft de tijd 20 jaar stil gestaan
Avatar
Door Sjaakie
#175159
Foto's kunnen straks in het fotoalbum geplaatst worden.
Avatar
Door black bee
#175161
na echt een heerlijk weekje frankrijk waar ik toch echt wel de fiets heb leren
kennen moet ik eerlijk toegeven dat ik volgend jaar toch iets meer op mijn
meeneemlijst moet zetten zoals , bestek en bord en beker  :-[ :-[ , maar gelukkig
waren de mannen met camper zo vriendelijk om mij deze te lenen  :ok: ik heb ze
later nog vermaakt door te laten zien hoe je dus niet een band moet verwisselen  :-X
maar vrees dat hier dus wel opnames van zijn  :rtfm: :rtfm: :rtfm:

voor de rest een hoop gelachen en nadat ik met frank naar een hotle was gegaan na
2 nachten slecht slapen ook nog prima geslapen , op naar het volgens circuit en zeker
tot volgend jaar in ledenon .

@ rene tot op assen  ;D ;D  dan zit het witte gevaar weer achter je en met een beetje
geluk ook weer regelmatig voor je  :crazy:
Avatar
Door Jessy
#175184
Jaja, ze waren lekker sportief bezig op de vroege ochtend!!  :yahoo:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door ApriliaMan
#175186
Die lui zijn gek ........... ;D

Drie keer in de week naar de sportschool dat telt.  ;)
Avatar
Door Jessy
#175187
Nog maar een paar 'echte' actiefoto's dan  :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Jessy
#175198
[quote="rolf"]
he jessica super deze foto's :ok: jullie zijn ook veilig thuis gekomen.

grtjs rolf
[/quote]

Ja we zijn gelukkig veilig thuis gekomen, onderweg wel gemerkt dat een stabilisatorkoppeling geen overbodige luxe is...maarja dat houd het spannend onderweg  ;D

Hier nog een paar foto's van jou :bye:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Jessy
#175201
[quote="black bee"]
mooie foto's jessy , doe er nog maar een paar met nummer 22 erop  :kwijl: :kwijl:

gr 

stefan
[/quote]
U vraagt....wij draaien  :bye:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Tomba la bomba
#175202
[quote="Jessy"]

U vraagt....wij draaien  :bye:

[/quote]

Leuke foto's Jessy. Volgens mij kwamen jullie ons (zwarte bus met aanhanger) nog voorbij in La France. Ging vlot genoeg zo te zien.

Nr. 33 nog gespot?

Groet, Tombaaa
Laatst gewijzigd door Tomba la bomba op 14 mar 2009, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Jessy
#175205
[quote="Tomba la bomba"]
[quote="Jessy"]

U vraagt....wij draaien  :bye:

[/quote]

Leuke foto's Jessy. Volgens mij kwamen jullie ons (zwarte bus maet aanhanger) nog voorbij in La France. Ging vlot genoeg zo te zien.

Nr. 33 nog gespot?

Groet, Tombaaa
[/quote]
Wij zijn vrijdagochtend pas vertrokken vanuit Alés, dus dat lijkt me sterk...
Verder zijn wij door alles en iedereen ingehaald, pas in Nederland kwamen wij op gang  :no:

Ik heb je volgens mij wel een aantal keer op de foto, ff checken en megaverkleinen..
Heb trouwens een paar 100 foto's, misschien maar in het album gooien als dat kan???
Avatar
Door Tomba la bomba
#175207
[quote="Jessy"]
[quote="Tomba la bomba"]
[quote="Jessy"]

U vraagt....wij draaien  :bye:

[/quote]

Leuke foto's Jessy. Volgens mij kwamen jullie ons (zwarte bus met aanhanger) nog voorbij in La France. Ging vlot genoeg zo te zien.

Nr. 33 nog gespot?

Groet, Tombaaa
[/quote]
Wij zijn vrijdagochtend pas vertrokken vanuit Alés, dus dat lijkt me sterk...
Verder zijn wij door alles en iedereen ingehaald, pas in Nederland kwamen wij op gang  :no:

Ik heb je volgens mij wel een aantal keer op de foto, ff checken en megaverkleinen..
Heb trouwens een paar 100 foto's, misschien maar in het album gooien als dat kan???
[/quote]

volgens mij heb je er wel genoeg ja. Leuk! Op de PC van Gertjan zetten is niet meer gelukt denk ik? Je kunt ze in het album kwijt, gewoon doen als je de moeite wilt nemen.

Ik merk net zelf dat het per foto gaat, je ze moet verkleinen en een titel moet geven. En dat is wel omslachtig. Je kunt ze misschien op een fotosite zetten of met http://picasa.google.com/? Kan iedereen er daar zelf een vanaf plukken. En anders miss op een CD zetten en opsturen?



Tombaaa
Laatst gewijzigd door Tomba la bomba op 14 mar 2009, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Tomba la bomba
#175209
[quote="Jessy"]
Dan moet ik dat per één foto doen???  :help:
[/quote]

Hmm, idd... merk net zelf ook dat het per foto gaat, je ze moet verkleinen en een titel moet geven. En dat is wel omslachtig voor zoveel pics.

Je kunt ze misschien op een algemene fotosite zetten (www.mijnalbum.nl oid) of met http://picasa.google.com/? Kan iedereen er daar zelf een vanaf plukken. En anders miss op een CD zetten en opsturen?


Tombaaa
Avatar
Door Jessy
#175210
[quote="Tomba la bomba"]
[quote="Jessy"]
Dan moet ik dat per één foto doen???  :help:
[/quote]

Hmm, idd... merk net zelf ook dat het per foto gaat, je ze moet verkleinen en een titel moet geven. En dat is wel omslachtig voor zoveel pics.

Je kunt ze misschien op een algemene fotosite zetten (www.mijnalbum.nl oid) of met http://picasa.google.com/? Kan iedereen er daar zelf een vanaf plukken. En anders miss op een CD zetten en opsturen?


Tombaaa

[/quote]
Ik wil ze het liefst vanavond nog beschikbaar hebben voor iedereen...bijna 2GB aan foto's  :o
Ik heb al een ideetje en ga daar even mee aan de slag  ;D
Door rs125 power
#175211
zo tezien hebben jullie je goed vermaakt :ok:. de foto's zien er goed uit :ok: mzzl leon :bye:
Door Mille Merckel
#175213
ben druk, dus later pen ik wel een reactie neer.

Vraag: wie is een zonnebril op sterkte kwijt?..................die heb ik nl. in mijn gereedschapkoffer gevonden :gaga:
Avatar
Door rolf
#175214
verslagje: :D

hehehe beetje uitgeslapen na een hele dag rijden naar huis. Klein probleempje in Luxemburg met een op hol geslagen temperatuurmeter waar we even zenuwachtig van werden maar na technische bijstand van rick :ok: zijn we naar huis gereden.

Zuid Frankrijk staat garant voor zon ;D dus alhoewel we aan de juiste kant van de bergen zaten want maandag zijn daan, maurice en rob op hun wegmotor de omgeving gaan bekijken kwamen met verhalen over sneeuw en ijs terug. Maar ook dat de omgeving een hoog orgasme gehalte heeft qua wegen :ok:

Maandag rustdag, motor klaar maken, brandstof halen en vooral in de zon zitten.

Dinsdag inschrijven en geluidsmeting ??? daar hadden ze niets over verteld, maar 102db als max.grens is prima te doen. Direct gevolgd door de eerste sessie achter een marshall, baan verkennen. Ales is een technisch circuit met veel bochten :ok: en een beetje hoogte verschil.

De pitboxen zijn prima en ruim, zelf warm water :ok: toiletten :-\ tja een beetje frankrijk ganger kent ze wel de hangpotten, er werd 2x per dag schoongemaakt maar sommige wisten spetterende de muren te halen, doe maar geen voorstelling hoe ze gehurkt staan :bad:
Douches waren wisselend maar lekker na zo’n warme dag sturen.

In de loop van de dag kwam de organisatie vragen of ik wilde wisselen van groep naar Race 1, jawel tussen alle 2takters, de graaf junior team o.a jemig wat gaan die 125cc’s hard. Als scheermessen sturen ze langs je heen en ongelofelijk plat door de bocht.

De groep race 1 bestond hoofdzakelijk uit 2takters, V500 Bimota, TZ250, TZ350, RS125, Honda 125cc en RS250. De RS250 heeft geen klap teveel gegeven en is zeker sterker met de ignitech ontstekings module. Veel soepeler en smeuïger, het vermogen komt sneller en geen dipje te bekennen.

Woensdag en Donderdag waren soort van dezelfde dagen alleen iedereen ging steeds beter rijden. Jarno, GertJan en Maurice hebben cursus gegeven aan wie dat wilde in lijnen rijden en zithouding. Het zonnetje brande lekker met de dag werd het warmer, donderdag zelfs 23,3 graden gemeten in de schaduw.

We hebben ook de mannen even laten ruiken aan circuit culinair, als je voor 22 personen eten maakt met ook nog een hoog gezondheidsgehalte moet je crea zijn. Maar met topkoks als Netty, gertjan en Jorrit kwam het goed.

Donderdag een pizza wezen eten met de resterende die of ’s nachts, vrijdag zouden rijden of nog een dagje extra pakken, nou dat was een avontuur, het restaurant was niet op ons voorbereid en terwijl wij ons eerste drankje nuttigde gingen ze boodschappen doen.

Volgend jaar zeker weer, weer in Maart even ruiken aan het mooie weer.
Avatar
Door robz
#175215
[quote="Jessy"]
Dan moet ik dat per één foto doen???  :help:
[/quote]

je maakt jezelf er natuurlijk wel onsterfelijk populair mee...... :angel: :friends: :man_in_love:

oja.... als je nog wat leuke 85-ers ziet...... :yahoo:

aan alle ales- gangers:  jongens het was gezellig!   volgend jaar weer :yes:

ik heb eigenlijk niks te zeiken... :gaga:  alleen een beetje muziek overdag in de pitbox zou leuk zijn!  :yes: ( en nog een paar seconden sneller natuurlijk....... ::) )
Avatar
Door Jessy
#175217
[quote="robz"]
[quote="Jessy"]
Dan moet ik dat per één foto doen???  :help:
[/quote]
oja.... als je nog wat leuke 85-ers ziet...... :yahoo:
[/quote]

Tsjaah...op een ouwe fiets moet je het leren he  :tease:
Avatar
Door Heuveltje
#175224
[quote="Mille Merckel"]
ben druk, dus later pen ik wel een reactie neer.

Vraag: wie is een zonnebril op sterkte kwijt?..................die heb ik nl. in mijn gereedschapkoffer gevonden :gaga:
[/quote]
Misschien kun je die aan Gino geven, ziet hij de bochten wat beter :rotfl2:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Word ook betalend lid van de ARA!