ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Sjaakie
#174527
Hierbij een update vanuit het zonnige Frankrijk.

Gisteravond zijn er al een aantal binnen gelopen op het circuit. Heenreis is voor een ieder tot nu toe eigenlijk perfect verlopen. De zon staat aardig te branden, sommige lopen in een T-shirt rond te stappen.

Vandaag kwam er eentje (een falcorijder) achter dat zijn sleutel nog thuis in de keukenla lag, om te starten niet nodig maar zonder benzine doet die weinig.

Gr. Uit frankrijk van een ieder die tot nu toe aanwezig is.  :bye: :bye: :bye:
Avatar
Door cees
#174635
Het is misschien wat omslachtiger maar krijg je hem niet van onder af gevuld? En anders lijkt het me sterk dat je die tankdop niet geforceerd krijgt...
Avatar
Door Silke
#174637
Wat zonde maar inderdaad er moet toch een manier zijn om dat ding open te krijgen  ???
Avatar
Door Big Chris
#174652
[quote="cees"]
Het is misschien wat omslachtiger maar krijg je hem niet van onder af gevuld? En anders lijkt het me sterk dat je die tankdop niet geforceerd krijgt...
[/quote]

:stupid:  Alles is beter dan je fiets meenemen naar 't circuit en dan alleen kunnen toekijken  ;D
Door mikem
#174653
Als het een circuitracer is idd. het slot forceren en er dan later een tankdop met snelsluiting oid opzetten.

Denk ook dat het de laatste keer is dat die gast z'n motorsleutels vergeet...  ;D
(heeft ie nog mazzel dat er niet zo'n startonderbrekingssysteem op zit als bij bijv. honda want dan kun je
echt helemaal niks zonder sleutel)
Laatst gewijzigd door mikem op 10 mar 2009, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timfiz
#174654
[quote="rsvfrank"]
Uh als je de boutjes losdraait kun je hem er toch zo afhalen?   

Update weer NL. :Regen en wind
[/quote]

Er zit volgens mij nog 1 schroefje als je het klepje open maakt. Die gasten van roke weten er wel wat op. Ik ga er vanuit dat die falcorijder nu echt wel aan het knallen is  :yes:
Door ApriliaMan
#174655
[quote="mikem"]
Denk ook dat het de laatste keer is dat die gast z'n motorsleutels vergeet...  ;D
[/quote]

Dat weet ik wel zeker ........  :yes:
Avatar
Door Velocemente
#174708
[quote="ApriliaMan"]
[quote="mikem"]
Denk ook dat het de laatste keer is dat die gast z'n motorsleutels vergeet...  ;D
[/quote]

Dat weet ik wel zeker ........  :yes:
[/quote]
:rotfl2: :rotfl2: :rotfl2:

Ik denk dat het sleuteltje nog het minst grote probleem is!

Wat denk je als er tig gasten om je heen lopen die je elke minuut er even aan herinneren! :rotfl2:
Door ApriliaMan
#174724
[quote="Deefski"]
Dan is Henk natuurlijk de laatste om hem eraan te herinneren!  :rotfl2:  :rtfm:  :wobblesign:  :rotfl2:
[/quote]

Het bekende leedvermaak van de heer Van Laar zeker ....... ;)

Moeten we straks nog jaren horen. Goh joh ik was daar in 2009 op dat circuit in Ales en was er klojo die wou daar gaan racen. Kon z'n racer niet aan de praat krijgen want was z'n sleutel vergeten mee te nemen.   

Shit, Sjaakie is nog on-line ook ......  :man_in_love:
Avatar
Door Heuveltje
#174778
UPDATE:

Lekker temperatuurtje vandaag, ietswat bewolkt maar evengoed super :yes:

Laatste sessie vanochtend hebben we nog even achter Maurice en Gert-Jan gereden :ok:
Zij waren aan het cruisen en wij aan het trappen :secret:

Later meer,
Volgend jaar zeker weer een aantal meerdaagse circuitdagjes boeken
Door ApriliaMan
#174789
[quote="MarK"]
Ha sufferds! Terwijl jullie aan het racen zijn in Zuid Frankrijk ben ik lekker aan het werk  :tease:



....dusssss.....  :sorry:
[/quote]

Verschil moet er blijven ..............  :ok:
Door mikem
#174931
[quote="MarK"]
Ha sufferds! Terwijl jullie aan het racen zijn in Zuid Frankrijk ben ik lekker aan het werk  :tease:



....dusssss.....  :sorry:
[/quote]

ik heb helemaal geen spijt dat ik niet ben gegaan...
ik heb helemaal geen spijt dat ik niet ben gegaan...
ik heb helemaal geen spijt dat ik niet ben gegaan...
ik heb helemaal geen spijt dat ik niet ben gegaan...
ik heb helemaal geen spijt dat ik niet ben gegaan...
ik heb helemaal geen spijt dat ik niet ben gegaan...
ik heb helemaal geen spijt dat ik niet ben gegaan...

...zucht, het werkt niet ...
Avatar
Door Tomba la bomba
#175073
Zo mensen, we zijn weer thuis. Volgens mij was ik de enige die NIET zijn fototoestel was vergeten, want ik zie helemaal nog geen foto's hier, alleen wat geneuzel over details ;)

Wat is dat nou voor PR voor volgend jaar? Daarom: een kleine impressie :victory:

Boeken voor 2010 kan ongetwijfeld binnenkort al. Dit jaar waren we met een man of 25, volgend jaar het dubbele gok ik zo. De foto's spreken voor zich:

Ons gezellige kampje buiten:
Afbeelding

Vroeg op:
Afbeelding

Ontbijten...:
Afbeelding

Opstellen:
Afbeelding

En gaaaaaan:
Afbeelding

Tussendoor kijken naar de snelle mannen...:
Afbeelding

...en naar de langzame mannen...:
Afbeelding

En de mooiste grijze dakduif op het circuit (sorry Henk):
Afbeelding

Daarna lekker slapen. Overal...
Afbeelding

En daarna weer gaaan, gaaaaan en gaaaaaaan...
Afbeelding


Wie biedt meer plezier in één week?

Tombaaaaaa's
Laatst gewijzigd door Tomba la bomba op 13 mar 2009, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door FastJ
#175079
Mooie impressie Tom. Vooral die laatste foto is erg mooi  ;)

Typisch frans weekje gehad, het toiletbezoek was veelvuldig onderwerp van gesprek. Creatieve oplossingen werden al snel bedacht zoals een paar banden over het gat leggen, zodat je toch op z'n Nederlands zou kunnen zitten.

Volgens Rolf ook typisch frans was dat opeens de stroom uitviel, van het gehele circuit. Dus kwamen links en rechts de aggregaten te voorschijn en hadden we toch licht.

Wel een bandenvretertje, dat Alès. Maar zeer intensieve en techische baan. Het was prima, maar volgend jaar wel weer 5 dagen!

Groeten, Jarno
Avatar
Door KJ
#175082
Ja volgens mij wordt je er net uitgeremd door mij....
wat ik ook typisch vond, dat ervoor er net iemand z,n waterkoker aan het repareren was..

mooie baan!

gr kj
Avatar
Door Heuveltje
#175133
Moet zeggen dat ik twijfels had bij 3 dagen ipv 5 maar gezien mijn spierpijn
is 3 dagen voldoende :sorry:. Volgend jaar zeker weer :yes:

Tja laatste dag hebben we zelfs 23 graden in de schaduw geklokt :gaga:
Door Renébagpipe
#175150
De start zit erop, van wat ik hoop, een heel mooi 'circuit-jaar' gaat worden. Een week, die voor mij, afgelopen zondag-ochtend met behoorlijke opstart-problemen gepaard ging.

Ik kreeg het slot van de (afneembare) trekhaak niet los, daarna kreeg ik de haak niet op de auto............ duurde meer dan 1 uur voordat het eindelijk was gelukt. Daarna opladen motor......... in de stromende regen........... werkelijk drijfnat vertrokken, een beetje te gehaast, om toch nog een beetje in de buurt van de afgesproken tijd bij Frank (@heuveltje) aan te komen en dan zit je toch niet lekker in de auto.
Maar verder verliep de reis naar Ales (incl. een overnachting bij Dijon) echt perfect.... goeie chaufeur die Frank.... althans in een auto



;D



De start van de 1e sessie verliep voor mij ook niet probleemloos.... 'Sport 1' startte als 1e en doordat ik even een verkeerde volgorde had aangehouden voor het ophalen van de verschillende stickers en de geluidskeuring... en daardoor dus even moest voordringen, kwam ik te laat bij de baan.
Deze 1e sessie werden de groepjes 'voorgereden' door een instructeur en dat leek mij wel zo prettig, op een onbekende baan. Ik mocht wel van de 'start-marshall direct de baan op,maar verkoos toch even te wachten op een groep die voorbij kwam en daar bij aan te sluiten.
Ook de 2e dag werd ik er een keer,bij het opstellen, tussenuit gehaald........ ik had de db-killer verwijderd..... en dat werd geconstateerd door de Franse 'keurmeester',         .......   niet alles gebeurde met een franse slag..... en ik as niet de enige.
Vlug de killer er weer in,en rijden. Na deze sessie snelzonder killer weer even langs de geluidsmeting..... kwam er net door,dus de rest van de sessies zonder gereden.

Drie hele fijne dagen gereden, met werkelijk prachtig weer. Regelmatig met leuke treintjes' gereden (hopelijk zijn daar foto's van ??).
Het ging voor iedereen steeds sneller en sneller, ik praat dan over de groep van Sport 1, en we raakten vooral tijdens de 3e dag steeds meer aan elkaar gewaagd.

High-light voor mijzelf was de 2e sessie van de 3e dag............ de eerste voorzichtige knee-down rechts,meen in de 3e ronde, daarna nog 1.....iets langer. Een klein gevoel van sensatie.
De sessies daarna volgden vrijwel complete bochten met knie aan de grond.... (weer hoop op foto's???),voor mij helaas enkel nog rechts,maar dat komt denk ik  omdat er op deze baan 5 rechter en 2 linker-bochten zijn die hiervoor in aanmerking komen ?? Dus links komt ook binnenkort.

Oh ja,rondetijden..... ik had waarschijnlijk het baken op de laatste dag iets verkeerd neergezet, daardoor alleen in de middag kon ik tijden zien. En zoals het hoort..... in de laatste sessie de snelste tijd neergezet.......... ???.

Als ik het gevoel van spierpijn in de ochtend en avond vergeet, 3 hele mooie dagen doorgemaakt, iedereen bedankt    :ok:

In de komende dagen nog even wat andere banden eronder en ik heb het gevoel dat ik klaar ben voor de volgende stap:

4 april Assen, C-licentie en dan 15 april 1e ZAC-race.

Maar eerst... op naar de actie-foto's........... en filmpies van: ARA Ales 2009. (binnenkort in dit theater).

:ok:, een zeer tevreden en voldaan  René
Laatst gewijzigd door Renébagpipe op 14 mar 2009, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Word ook betalend lid van de ARA!