ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Stokkie
#172652
Hallo,
Ik ben van plan om mijn eerste ervaringen op te doen op het circuit. Een nette RSV-r aangeschaft, "race-klaar" gemaakt door Roké en gaan met die banaan....Maaaar wat heb ik nog meer nodig vraag ik me dan af. Ik heb twee VRO dagen op zak kan/mag ik hiermee dan een C-licentie aanvragen of moet ik perse een CRT cursus gedaan hebben om bv in de ZA competitie mee te rijden?
Kan iemand mij eens op weg helpen??

ThnX,

Stokkie
Avatar
Door black bee
#172654
he stokkie , helaas kan je een vro niet vergelijken met een crt daar een vro meer gaat over veiligheid en zien en gezien worden

en bij een crt gaan ze steeds een beetje verder met het rijden van ideale lijnen en rempunten en zithouding en kijken ,

de c licencie is in een hoop geval een 1 daags gebeuren en vraag me nog niet wat je precies moet doen want ik ga 4 april voor de c licencie .

persoonlijk zou ik dit jaar dan vooral circuit ervaring opdoen en dan aan het eind van het jaar een c licencie dag proberen te boeken

voor ze ver my 2 cents en tot op het zwarte spul

:bye: stefan
Avatar
Door Stokkie
#172660
Dank, waar is er een overzicht van circuit dagen waar ik me dan kan aanmelden?
En dan toch maar een CRT-je pakken?!

Martin (allias Stokkie)
Avatar
Door black bee
#172675
martin kijk ff bij  OVERZICHT CIRCUITDAGEN 2009  bovenaan in de circuitrijden topic

daar vind je links naar een hoop organisaties  :yes:
Avatar
Door robz
#172697
[quote="Stokkie"]
Hallo,
Ik ben van plan om mijn eerste ervaringen op te doen op het circuit. Een nette RSV-r aangeschaft, "race-klaar" gemaakt door Roké en gaan met die banaan....Maaaar wat heb ik nog meer nodig vraag ik me dan af. Ik heb twee VRO dagen op zak kan/mag ik hiermee dan een C-licentie aanvragen of moet ik perse een CRT cursus gedaan hebben om bv in de ZA competitie mee te rijden?
Kan iemand mij eens op weg helpen??

ThnX,

Stokkie
[/quote]

gefeliciteerd met je racer!!!

of 2 VRO cursusjes genoeg zijn als voorbereiding op een TOMS curcus of een C-licentiecursus hangt van jezelf af. In principe is een c-licentiecursus heel laagdrempelig. als je de mannen van Roke kent kunnen zij je wel vertellen of je voor je licentie op kan of niet!
ik zou het gewoon doen...... 8)
Door Renébagpipe
#172847
Zoals Rob zei, de cursus voor C-licentie is toch vrij laagdrempelig ( geen ervaring, ga 'm zelf ook 4 april a.s. volgen), maar heb er veelover gelezen en gehoord.

Zou toch eerst even een paar circuit-dagen nemen voordat je deze stap gaat nemen. Rijden is nl. echt heel anders dan op straat, ook al vind je van jezelf wellicht dat je misschien aardig sportief kan rijden...... neem enkel het voorbeeld dat je voor een bocht nog net even voorbij wordt gestoken daar een ander. Je moet dan toch de rust en overzicht bewaren om de bocht zelf goed door te komen.

Organisaties voor de cursus zijn:

Motorsportlifestyle en CRT (let op de speciale dagen hiervoor, slechts een paar ieder jaar) en de Race-Academy. Die laatste geven 3-daagse trainingen, waar je dus op voorhand kunt aangeven dat je tevens voor je C-licentie wilt gaan.

Ook jij succes en plezier met het plannen van het e.e.a., want ook dat is leuk    ;D
Door FastJ
#172948
[quote="Stokkie"]
Hallo,
Ik ben van plan om mijn eerste ervaringen op te doen op het circuit. Een nette RSV-r aangeschaft, "race-klaar" gemaakt door Roké en gaan met die banaan....Maaaar wat heb ik nog meer nodig vraag ik me dan af. Ik heb twee VRO dagen op zak kan/mag ik hiermee dan een C-licentie aanvragen of moet ik perse een CRT cursus gedaan hebben om bv in de ZA competitie mee te rijden?
Kan iemand mij eens op weg helpen??

ThnX,

Stokkie
[/quote]
Hey "Stokkie",

Eerst maar eens even wennen aan het geweld van je RSV. En rustig wat circuitervaring opdoen bij een organisatie die de nadruk legt op instructie. Motorsportlifestyle bijvoorbeeld of als je echt circuitrijden wilt leren een meerdaagse training volgen, bijvoorbeeld van de Race Academy.

Circuitrijden is echt anders dan op straat en vraagt andere skills.

Ik sluit me aan bij de opmerkingen van TDMarc.

Veel plezier en we gaan elkaar vast nog zien dit jaar.

Groeten, Jarno
Door Renébagpipe
#172963
Wat zijn we het toch weer allemaal eens met elkaar..................................

Wel fijn voor de duidelijkheid..........  ;D
Avatar
Door Stokkie
#173007
Hi,

Mannen harstikke bedankt voor alle adviezen, ik zal eens op het www. zoeken en me aanmelden.

See you.......

Word ook betalend lid van de ARA!