ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Door jameslandman
#169389
:wobblesign:Hallo Weet iemand of kinderen van 12 al op het circuit mogen rijden en in welke cc klasse dat is, mijn zoon is er erg naar nieuwsgierig  :wobblesign:
Avatar
Door Deefski
#169391
Een van de aanbieders van circuitdagen (MSL) zegt: "Wat is de minimale leeftijd om deel te mogen nemen? De minimale leeftijd is 15 jaar. Hierbij is wel schriftelijke toestemming nodig van ouders/voogd. Deze hoort ook op de dag zelf aanwezig te zijn."
#169405
[quote="jameslandman"]
:wobblesign:Hallo Weet iemand of kinderen van 12 al op het circuit mogen rijden en in welke cc klasse dat is, mijn zoon is er erg naar nieuwsgierig  :wobblesign:
[/quote]

Anders moet je "andreb" op dit forum eens een PM sturen  :friends:
Die heeft 2 racende jeugdige personen  ;D
Door jameslandman
#169420
??? ja daar kwam ik niet veel verder mee, wat wel leuk is trouwens hier vlakbij  den haag in poeldijk mogen ze op zondag op minibikes op de kartbaan rijden, nu nog wel even toestemming van zijn moeder :sorry:
Door Renébagpipe
#169435
http://www.aprilia-riders.nl/forum/inde ... end;u=2148

nog makkelijker .........  :bye:

Voor zover ik weet is er voor het rijden van een gemotoriseerd voertuig, buiten de weg... geen minimum leeftijd.
Maar organisatoren van bepaalde evenementen hebben (natuurlijk) hun eigen bepalingen en regels daarover. Om te voorkomen dat er hele rare dingen gaan gebeuren.
Een mini-bike evenement lijkt mij ( althans voor 2-wielers) een hele mooie opstart.

Maar nogmaals,waar je verder je kinderen op laat rijden, op een afgesloten stuk terrein of wat dan ook, volledig eigen inzicht en verantwoording.
Laatst gewijzigd door Renébagpipe op 7 feb 2009, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jameslandman
#169440
[quote="Timfiz"]
Gewoon op LEDEN klikken en zoeken  :ok:

Minibiken is vet  :yes: Gewoon doen en vrouwlief meenemen   :victory:
[/quote]

:rotfl2:  En zijn moeder is trouwens al heel lang vrouwlief niet meer  :rotfl2:
Avatar
Door Sjaakie
#169445
[quote="jameslandman"]
[quote="Timfiz"]
Gewoon op LEDEN klikken en zoeken  :ok:

Minibiken is vet  :yes: Gewoon doen en vrouwlief meenemen   :victory:
[/quote]

:rotfl2:   En zijn moeder is trouwens al heel lang vrouwlief niet meer  :rotfl2:

[/quote]

Dan is dat probleem niet zo groot meer.  :rotfl2:
Avatar
Door Sjaakie
#169446
Kijk hier maar eens.

De SOBW organiseert sinds 1988 wegraces voor brommers en scooters, en sinds 2003 ook voor 70cc supermotard-machines.

Deze wedstrijden hebben de status van een officieel Nederlands Kampioenschap. Daarbij verzorgt de KNMV de verzekering.
De SOBW organiseert minimaal 13 wedstrijden per jaar, verdeeld over heel Nederland. Er zijn diverse klassen, ingedeeld op basis van de verschillende soorten brommers, de ervaring van de rijder, en de toegestane mate van tuning. Zo zijn er een scooterlijn en een schakellijn, elk met een onderverdeling in leeftijd, rij-ervaring en tuningvrijheid.
Dankzij de SOBW is het voor vrijwel iedereen mogelijk op een relatief veilige en betaalbare manier kennis te maken met de wegracesport. Per jaar schrijven zo´n 250 coureurs vanaf 10 jaar zich in. Bekende coureurs in het Nederlandse, het Europese en zelfs het Wereldkampioenschap motorracen zijn hun carrière begonnen bij de SOBW!
Er is altijd wel een wedstrijd bij jou in de buurt, zodat je gemakkelijk de sfeer kunt proeven. Het rennerskwartier is voor het publiek altijd vrij toegankelijk, dus je kunt bij deelnemers en officials gemakkelijk terecht voor informatie.
Ook kun je dan meemaken hoe het er op zo´n wedstrijddag aan toe gaat. Want wij kunnen urenlang enthousiast over brommerraces vertellen, maar de echte sfeer proef je toch op het circuit. Inschrijven voor deelname kan op alle SOBW-wedstrijden tijdens het hele wedstrijdseizoen.


Succes met inschrijven
Door Timfiz
#169456
Wel een groot probleem als je het niet vertelt en ze haar zoon met wat gebroken delen mag opzoeken in het ziekenhuis.

Was ik ff blij dat mijn moederen wel op de hoogte was  ;D ;D ;D
Door jameslandman
#169632
We gaan vandaag even kijken in poeldijk daar mag je iedere zondag met  je eigen minibike rijden, bedankt voor alle informatie

Word ook betalend lid van de ARA!