ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door cees
#168162
[quote="breed"]
Nog wat info over koelvloeistof van dnrt:

Boorolie moet je niet gebruiken dat is heel erg glad, een combinatie van gedemineraliseerd water en 250cc koelvloeistof is prima en daar zul je ook geen onderhoudsproblemen door krijgen; we kijken ook nog naar speciale race koelvloestof die niet glad is en het rendement van de motor verhoogt door de temperatuur van de cilinderkop lager te houden, maar dat spul is erg duur.


iemand ervaring ? KJ?
[/quote]

Da's vreemd want die tip komt van iemand die ONK rijdt, dwz het moet niet in de verhouding zoals gebruikt wordt voor boorolie, maar een 0,1 ltr op je totale inhoud! Wat koelvloeistof erbij zal trouwens ook wel werken.
Avatar
Door breed
#168178
[quote="KJ"]
Hoi Jack,

ik meng een half litertje koelvloeistof door het ged water..

gr kj
[/quote]

bedankt KJ, ga ik ook maar eens doen. Al klaar met verbouwen? Binnenkort maar eens afspreken?
Avatar
Door breed
#168180
[quote="cees"]
[quote="breed"]
Nog wat info over koelvloeistof van dnrt:

Boorolie moet je niet gebruiken dat is heel erg glad, een combinatie van gedemineraliseerd water en 250cc koelvloeistof is prima en daar zul je ook geen onderhoudsproblemen door krijgen; we kijken ook nog naar speciale race koelvloestof die niet glad is en het rendement van de motor verhoogt door de temperatuur van de cilinderkop lager te houden, maar dat spul is erg duur.


iemand ervaring ? KJ?
[/quote]

Da's vreemd want die tip komt van iemand die ONK rijdt, dwz het moet niet in de verhouding zoals gebruikt wordt voor boorolie, maar een 0,1 ltr op je totale inhoud! Wat koelvloeistof erbij zal trouwens ook wel werken.
[/quote]

Ja op zich mee eens. Heb het al meer gelezen dat CUP en ONK mannen boorilie gebruiken maar het schijnt toch nog steeds erg vet te zijn. Ik ga maar voor de 0,5 l koelvloeistof .
Door Gramigni
#168242
[quote="KJ"]
Hoi Jack,

ik meng een half litertje koelvloeistof door het ged water..

gr kj
[/quote]

Heb ik ook zo gedaan, mede omdat het in mijn garage wel eens wat kan afkoelen....
Door Renébagpipe
#168732
Welke geluidsdemping kun je het beste nemen voor binnenzijde van kuip............... moet ik ook nog achteraan... borging van bepaalde schroeven...

Begint op werk te lijken................ ;D                houd je in ieder geval van de straat.
Avatar
Door Sjaakie
#168742
[quote="Renébagpipe"]
Welke geluidsdemping kun je het beste nemen voor binnenzijde van kuip............... moet ik ook nog achteraan... borging van bepaalde schroeven...

Begint op werk te lijken................ ;D                houd je in ieder geval van de straat.
[/quote]

Afbeelding

Dit soort spul Rene. Doordat er punten aan zitten heeft het meer dempingsoppervlak. Let wel op dat het tegen warmte kan
Avatar
Door emille
#168746
Gisteren nog aan het plakken geweest. Het is inderdaad van dat noppenschuim wat ik bij de Praxis heb gekocht, deze is bestendig tegen uitlaat-hitte (proefondervindelijk bewezen ;)). Ik heb het in de onderkuip geplakt met dubbelzijdig plakband "extra sterk" van Pattex.

[img width=800 height=600]http://img145.imageshack.us/img145/6948 ... ip1xj2.jpg[/img]

[img width=800 height=600]http://img212.imageshack.us/img212/3489 ... ip2nw9.jpg[/img]
Avatar
Door Gertjan
#168753
Andere tip om te bevestigen is spuitbus Bison-kit, werkt erg goed en snel!
Laatst gewijzigd door Gertjan op 3 feb 2009, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door robz
#168962
[quote="andreb"]
@emille  ben je niet bang dat bij regen je fiets 15kg extra gaat wegen, dat schuim wil wel zuigen.

Andre
[/quote]

hebben we keuze?? :gaga:
Door andreb
#168976
[quote="robz"]
[quote="andreb"]
@emille  ben je niet bang dat bij regen je fiets 15kg extra gaat wegen, dat schuim wil wel zuigen.

Andre
[/quote]

hebben we keuze?? :gaga:
[/quote]

ben bang van niet :( maar was ook zomaar vraagje
in de orginele kuipen zit een harder materiaal, dat zal minder opzuigen.
zal ook wel minder dempen helaas
Door Renébagpipe
#168980
Even zonder te quoten, dank voor de tip en foto's............

maakt het nog wat uit welke dikte?  natuurlijk niet tegen het blok of uitlaat aan laten komen. en enkel rondom het blok-gedeelte....... toch ??  voorste deel onderkuip en zijdelen...........topkuip heeft geen nut...........

morgen maar weer richting Gamma / Praxis/ Karwei...... vanmiddag net geweest voor draadeinden, moeren, plaatsjes, borgringen,
voor bevestiging van GPS.......... (oh, sorry verkeerde afdeling hier...)

Emille... het lijkt echt wel een kunstwerk...........

André.... kan ff niet volgen wat hardheid van kuipwerk voor relatie heeft met waterzuiging van dempings-spul ?? (niet verkeerd bedoeld)

Dank u voor de vlotte service  :friends:
Avatar
Door breed
#169007
waarschijnlijk bedoeld hij niet een hardere kuip maar harder dempingsmateriaal, wat bv onder je tank zit. Neemt geen vocht op maar dempt ook minder
Door Gramigni
#169016
[quote="Gertjan"]
Andere tip om te bevestigen is spuitbus Bison-kit, werkt erg goeg en snel!
[/quote]

Werkt dat ook om carbon cover op koppelingsdeksel te plakken??
Volgens de gerbuiksaanwijzing moet je een 5025 kit nemen maar ja als ie ooit beschadigd wil ik hem er nog wel vanaf kunnen halen met wat moeite...
Door FastJ
#169028
[quote="Renébagpipe"]

...........topkuip heeft geen nut...........

[/quote]
Waarom niet?
Door andreb
#169049
[quote="Renébagpipe"]

André.... kan ff niet volgen wat hardheid van kuipwerk voor relatie heeft met waterzuiging van dempings-spul ?? (niet verkeerd bedoeld)

[/quote]

bedoel inderdaad de hardheid van het dempingsmat. hoe harder hoe minder het vocht opneemt, maar hoe minder het dempt
Avatar
Door rolf
#169111
vanavond ook maar aan het plakken geweest, inderdaad eric spul is warmte bestendig en ik heb een stuk op een bouwlamp 1000w gelegd om het effect te zien. Het schroeit niet maar krimpt een beetje.

Inmiddels onderkuip, zijpanelen beplakt, inderdaad de vraag heeft het nut de topkuip te doen. Lijkt me niet........... of wel soms ??? op de baan gaat het motorisch geluid toch opzij en niet omhoog tussen alles door naar de topkuip.

Verder vraag ik me af of het blok zijn warmte nog wel goed kwijt kan.

Okee geen ZAC voor mij maar wel om gezeik te voorkomen.

rolf

ps. de spuitlijm werkt perfect :ok:
Door Renébagpipe
#169127
[quote="FastJ"]
[quote="Renébagpipe"]

...........topkuip heeft geen nut...........

[/quote]
Waarom niet?
[/quote]

Was als vraag bedoeld................. ik heb geen idee... zal wel kijken, als ik stukken over heb... kwaks ik het er wel tegenaan...




met Velpon..............  :)
Door Gast
#172226
Fijn om te lezen dat alleen de bouten van de remklauwen van onze brembo's geborgd moeten worden.

Gezien de bouten van de olie aflaat denk ik dat het borgen hiervan eigenlijk niet mogelijk is op een normale manier(nagenoeg verzonken), heeft hie riemand een oplossing voor?

Groetjes BB :bye:
Door FastJ
#172227
[quote="bigbang"]
Fijn om te lezen dat alleen de bouten van de remklauwen van onze brembo's geborgd moeten worden.

Gezien de bouten van de olie aflaat denk ik dat het borgen hiervan eigenlijk niet mogelijk is op een normale manier(nagenoeg verzonken), heeft hie riemand een oplossing voor?

Groetjes BB :bye:
[/quote]
Olie aflaat? Euh, is dat Belgisch?  ;)

Bedoel je de olieaftapplug? Toevallig heb ik net een nieuwe gemonteerd, het metaal is erg zacht, dus daar kun je prima met een 1, 5 of 2 mm boortje schuin  een gaatje in boren zodat je deze kunt borgen. Moet je lukken denk ik. Anders kan ik je wel helpen als tegenprestatie.  ;)
Door FastJ
#172286
[quote="robz"]
Inschrijving is geopend!

http://www.dnrt.nl/motoren/inschrijven/

Ik heb voorlopig alleen ingeschreven voor 15/4      en   10/6

Vind het een beetje tricky om de hele agenda vooruit te boeken,. Je moet hem wel dokken en je weet niet zeker of je kunt.... :gaga:
[/quote]
Helaas mag ik niet Zaccen geloof ik, verkeerde licentie
Door Renébagpipe
#172289
Voor borging remklauwen moet ik nog andere bouten hebben. Zullen wel op de Motorbeurs liggen ?, toch ??
Door FastJ
#172350
[quote="Renébagpipe"]

Voor borging remklauwen moet ik nog andere bouten hebben. Zullen wel op de Motorbeurs liggen ?, toch ??
[/quote]
???

Leg eens uit? Waarom andere bouten?

Word ook betalend lid van de ARA!