ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Sjaakie
#172352
[quote="Renébagpipe"]

Voor borging remklauwen moet ik nog andere bouten hebben. Zullen wel op de Motorbeurs liggen ?, toch ??
[/quote]

:gaga: :gaga: :gaga:
Avatar
Door KJ
#172353
vorige week een mailtje van de zac gekregen of ik me nog wilde registreren....ik een mailtje teruggestuurd dat ik met een b licentie toch niet welkom ben....vandaag weer een mailje dat ik best een paar wedstrijden mee mag doen in de s2 of s3.... ??? ???

gr kj
Avatar
Door emille
#172355
[quote="KJ"]
vorige week een mailtje van de zac gekregen of ik me nog wilde registreren....ik een mailtje teruggestuurd dat ik met een b licentie toch niet welkom ben....vandaag weer een mailje dat ik best een paar wedstrijden mee mag doen in de s2 of s3.... ??? ???

gr kj
[/quote]

gezellig joh, doen!  ;D
Avatar
Door Gertjan
#172360
[quote="KJ"]
vorige week een mailtje van de zac gekregen of ik me nog wilde registreren....ik een mailtje teruggestuurd dat ik met een b licentie toch niet welkom ben....vandaag weer een mailje dat ik best een paar wedstrijden mee mag doen in de s2 of s3.... ??? ???

gr kj
[/quote]

Loopt dus niet echt storm met de inschrijvingen dus.....
Door Renébagpipe
#172375
[quote="FastJ"]
[quote="Renébagpipe"]

Voor borging remklauwen moet ik nog andere bouten hebben. Zullen wel op de Motorbeurs liggen ?, toch ??
[/quote]
???

Leg eens uit? Waarom andere bouten?
[/quote]

Wil ik doen:

Bij mij zijn de bouten (de koppen) dusdanig verzonken, dat ik er met enig goed fatsoen ( of nut) geen draad er doorheen kan krijgen.
Is simpelweg geen ruimte genoeg voor. De onderste bout zou eventueel nog (net) kunnen, maar de bovenste..... no way.....
Door Gast
#172381
ik heb fff de reglementen van de zac erbij gepakt, er is niets veranderd:

Borgen
Het borgen van olievul- en aftappluggen, oliefilter(deksels), remtangen en uitlaten met staaldraad wordt aanbevolen.

Sturen
De stuurbreedte mag niet minder dan 45 cm. bedragen.
Open stuureinden moeten zijn opgevuld met een solide materiaal of met een afgesloten rubber handgreep zijn afgedekt. Het voorwiel mag in geen enkele stand van het stuur en over de totale lengte van de veerweg, de stroomlijn raken.Er moeten permanente aanslagen, anders dan de stuurdemper, zijn aangebracht om bij een volledige stuuruitslag een minimale ruimte van 3 cm tussen de handels en de tank- of framedelen te behouden.

3
Gashendel
Het gashendel moet van het zelfsluitende type zijn.

Bedieningshendels
Alle hendels (koppeling en rem) moeten eindigen in een bolvorm met een diameter van tenminste 19 mm die een geheel vormt met de hendel. De bolvorm mag zijn afgeplat met afgeronde randen, maar moet afgeplat een dikte behouden van tenminste 14 mm. Iedere hendel (hand- of voetbediend) moet op een afzonderlijk draaipunt zijn gemonteerd. Een voetrem die om de voetsteun scharniert moet onder alle omstandigheden bedienbaar zijn, ook als de voetsteun krom of beschadigd is.

Remmen
Motoren moeten zijn voorzien van tenminste 2 goed werkende remmen, op elk wiel één, deze remmen moeten onafhankelijk van elkaar werken. Integrale remsystemen zijn toegestaan.

Kettingschermen en spatborden
Bij alle motoren moeten open draaiende delen van de primaire transmissie, de koppeling, ontsteking en aggregaataandrijving op deugdelijke wijze zijn afgeschermd. De ketting dient aan de boven en onderkant zodanig te zijn afgeschermd, dat beklemming tussen tandwiel en ketting niet mogelijk is. Een voorspatbord is vereist, indien er geen stroomlijn gemonteerd is. Een achterspatbord is vereist indien het zitje het achterwiel van boven niet volledig afdekt.

Afplakken
Koplampglas, stoplicht, remlicht, richtingaanwijzerlampen, voor zover niet in de stroomlijnkuip geïntegreerd, en spiegels dienen te worden afgeplakt, of te worden verwijderd.


dus of de site maakt ons gek met onduidelijkheid of we moeten wel iets doen, maar wat?

heb maar ff een mail gestuurd, ik bedoel maar oliefilter borgen?? zit intern bij een appie.

borgpennen van de remklauwen borgen?? hoe?


gr
BB
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door Renébagpipe
#172577
Bovenstaand Reglement is volgens mij die van vorig jaar (en daarvoor) ? zijn inmiddels wijzigingen op.

Zie site van DNRT.nl,
o.a. geluid-demping, borgen van diverse zaken.
Op MF is hier ook een Topic over, staat inmiddels het e.e.a. op over de Brembo-klauwen,
Door Gast
#172704
[quote="Renébagpipe"]

Bovenstaand Reglement is volgens mij die van vorig jaar (en daarvoor) ? zijn inmiddels wijzigingen op.

Zie site van DNRT.nl,
o.a. geluid-demping, borgen van diverse zaken.
Op MF is hier ook een Topic over, staat inmiddels het e.e.a. op over de Brembo-klauwen,
[/quote]

De site is onduidelijk, ik kijk bij regelementen, blijkt dat deel verouderd te zijn, handig maar niet heus.
Fff een mail gestuurd hierover, het antwoord staat hieronder:Van: "Onno.Cram" <onno.cram@tiscali.nl>
Datum: 26 februari 2009 01:00:48 GMT+01:00
Aan: BB
Onderwerp: RE: Veiligheids eisen ZAC, graag enige toelichting aub

Ik geef hier even heel kort de punten aan die van belang kunnen zijn voor je
voorbereiding voor voor je zoals ik dat begrijp uit je concrete vragen:

1. Borgen, zie artikelen op de website. Een intern oliefilter borgen is
onzin maar daar had je mij niet voor nodig om die copnclusie te trekken :).
Jouw remklauwbouten moeten verder wel geborgd worden, maar je rempennen
niet.
2. Je moet een eendelig pak hebben, racelaarzen, rugprotector, goede
handschoenen.
3. Demin water is niet een probleem, 250 cc koelvloeistof erbij mag, dat
staat overigens ook op de site. Mocool bijmengen mag ook, staat nog niet op
de site.

Groeten,

Onno

Zo dat is tenminste duidelijk.

Gr BB
Avatar
Door breed
#172743
[quote="Renébagpipe"]
[quote="FastJ"]
[quote="Renébagpipe"]

Voor borging remklauwen moet ik nog andere bouten hebben. Zullen wel op de Motorbeurs liggen ?, toch ??
[/quote]
???

Leg eens uit? Waarom andere bouten?
[/quote]

Wil ik doen:

Bij mij zijn de bouten (de koppen) dusdanig verzonken, dat ik er met enig goed fatsoen ( of nut) geen draad er doorheen kan krijgen.
Is simpelweg geen ruimte genoeg voor. De onderste bout zou eventueel nog (net) kunnen, maar de bovenste..... no way.....
[/quote]

Rene

zijn het de klauwen van een 01-03?

dan kan het net wel  ;), beetje goed richten met t boortje (en ja ik moest nog schoonmaken  ::)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door Renébagpipe
#172838
[quote="breed"]
[quote="Renébagpipe"]
[quote="FastJ"]
[quote="Renébagpipe"]

Voor borging remklauwen moet ik nog andere bouten hebben. Zullen wel op de Motorbeurs liggen ?, toch ??
[/quote]
???

Leg eens uit? Waarom andere bouten?
[/quote]

Wil ik doen:

Bij mij zijn de bouten (de koppen) dusdanig verzonken, dat ik er met enig goed fatsoen ( of nut) geen draad er doorheen kan krijgen.
Is simpelweg geen ruimte genoeg voor. De onderste bout zou eventueel nog (net) kunnen, maar de bovenste..... no way.....
[/quote]

Rene

zijn het de klauwen van een 01-03?

dan kan het net wel  ;), beetje goed richten met t boortje (en ja ik moest nog schoonmaken  ::)

[/quote]

Inderdaad 2002-model.

Heb vandaag heel dun borgdraad gehaald op de Beurs, ga in ieder geval een poging wagen.

Dank voor 'het zetje in de rug' , weet ik in ieder geval dat het kan.

en inderdaad, wanneer wordt het eens schoongemaakt........... lees de laatste tijd niet anders van je..........  ;D
Door Renébagpipe
#172975
[quote="breed"]
:) dit beter?
[/quote]

Bijna........... althans is stukken beter......... maar binnenzijde nog ff met een tandeborstel schonen  ;D

(edit) bij mij zitten de bouten dus ook geborgd  :yahoo:............ en de olie-aftapplug en de vuldop........
Geluidsdemping kuipen zit erin. (nu enkel de kuipen er nog op  ;D)

Laat nu maar komen.... die 15e april
Laatst gewijzigd door Renébagpipe op 1 mar 2009, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Gast
#173282
heeft iemand een foto van hoe de olieaftap pluggen geborgd moeten worden?

Gaten boren dat gaat wel maar waaraan zet je bv de olieaftapplug van het externe tankje vast? Niets in de buurt om aan te borgen.

Gr BB :bye:
Door Renébagpipe
#173345
[quote="arius"]
Hallo allemaal,




oja borgen moet met draad hoor  :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2    grtjes arius
[/quote]

Ja da's lekker.............. komt ie nu mee. Kan ik het weer opnieuw doen.... en eerst een naai-winkel opzoeken.
Door FastJ
#173383
[quote="bigbang"]
heeft iemand een foto van hoe de olieaftap pluggen geborgd moeten worden?

Gaten boren dat gaat wel maar waaraan zet je bv de olieaftapplug van het externe tankje vast? Niets in de buurt om aan te borgen.

Gr BB :bye:


[/quote]

Ik doe de borgdraad op de kop van de slangenklem waarmee de olieslang aan het olietankje zit. Er zijn zelfs mensen die in de kop van de bout van een slangenklem een borggaatje boren.

Succes!
Door FastJ
#173741
Onder het motto: een foto zegt meer dan 1000 woorden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Word ook betalend lid van de ARA!