ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Door andreb
#199102
[quote="rolf"]
leuke foto's :ok:

Maar op assen, waren jullie de oppas voor de buurt ;D
[/quote]

Onze sponsor kwam langs met zijn kinderen, anders had ik ze de tent wel uitgegooid :yes:
Door Bladefreak
#199107
[quote="cees"]
[quote="Bladefreak"]
't Ging mij wederom niet af op de Mille R.
Ik reed op elk circuit sneller met mijn gewone Mille en dat begint me stilaan te frustreren.
De vering van de R is gereviseerd en afgesteld geweest door EMC37 (Steven Casaer) en ik zeg ook niet dat het daar aan ligt, maar ik krijg hem maar niet op zijn lijn en hij loopt altijd wijd uit.
Ik hang er hard genoeg naast, maar de bocht in leggen en de knie leggen gaat gewoon niet.
Als hij de 15e op Zolder niet beter (sneller en juister) stuurt gaat hij buiten en rij ik terug met de gewone Mille of koop ik me een 600tje.
Dus alle tips om hem beter te doen sturen zijn welkom.

De voorvork staat reeds met 4 ringen door de kroonplaat gedoken, ik heb op Ecuyers nieuwe Bridgestone BT002 banden gelegd, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Please help!!!
[/quote]

Ecuyers is ook wel een heel lastige baan met de Mille, ik moest ook heel hard werken om hem op tijd omgelegd te krijgen en op een goede lijn te zitten, maar zeker op Zolder mag het geen probleem zijn. Geef eens door hoe zwaar je bent en hoe de voorspanning en demping ingesteld staan zowel voor als achter dan zal ik eens vergelijken met de mijne, is wel een 2004 maar dat maakt niet veel verschil in instellingen voor de Ohlins.

[/quote]

Ik weeg rond de 82KG (met pak aan) maar Steven Casaer heeft een statische basis afstelling gedaan. Ik zal eens alles noteren hoe hij ze ingesteld heeft en laat het je dan weten.

P.S. de Mille en Mille R zijn beide van 2001.
Door v-TWim
#199343
Met betrekking tot het wijdlopen in de bochten. Hebben jullie je balhoofdlagers wel eens gecontroleerd? En dan niet even aan de onderkant van de vork trekken maar ff de poten er uit en dan het stuur draaien. Toen pas bleek bij mij dat er 4 zware punten in zaten. Nu met nieuwe lagers is het véél beter. Insturen ging nog wel maar op het moment dat het gas er op ging liep ie meteen helemaal wijd en was ie niet op z'n lijn te houden.
Avatar
Door rolf
#199354
Het circuit is zo gemaakt dat je van de ene bocht naar de andere gaat, soms moet je een bocht een beetje inleveren om de andere beter te nemen.

Zeker met een zwaardere motorfiets en veel PK's heb je het probleem dat je naast het rollen door de bocht ook de stuwende kracht meekrijgt die maar één ding wil en dat is rechtuit. Dus gasrespons is ontzettend belangrijk op deze baan.

Je zag er velen die te ver naar buiten stuurde. Deze baan geeft ook uitdaging met hoekig rijden zoals de snellere machines vaak doen, hard op een bocht af, afremmen, laat insturen en de bocht in gooien om van de bocht en lange rechte streep te maken om snelheid te maken.
Echter het probleem is dat je dan alweer de volgende bocht tegen komt.

Ik reed de eerste sessies ook te hoekig wat naast vermoeiend ook geen snelheid geeft, hoe soepeler en laten rollen, hoe sneller je deze baan rond ging.
Tja ik kon wat leren van de jonge garde op de RS125 en RS125 ;D
Avatar
Door cees
#199396
:stupid:

Niks aan toe te voegen, heeft bij mij ook 4 sessies geduurd voor ik het door had dat agressief rijden op deze baan niet de truc is.

Word ook betalend lid van de ARA!