ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Emiel
#184816
leuk verslag en kicke foto's :ok:

Ik moet maandag 18 mei naar Croix. ben benieuwd heb er nog nooit gereden.. Iemand nog tips??

alvast bedankt!
Avatar
Door robz
#184885
[quote="Emiel"]
leuk verslag en kicke foto's :ok:

Ik moet maandag 18 mei naar Croix. ben benieuwd heb er nog nooit gereden.. Iemand nog tips??

alvast bedankt!
[/quote]

leuk verslag rolf!

@emiel:  smalle bochtige baan, beetje rommelige paddock, matig sanitair, matig asfalt maar wel redelijk goedkoop en qua afstand te doen. de laatste bocht voor het viaduct heeft 2 of 3 soorten asfalt en ik heb hier nog eens een halve highsider gehad terwijl ik doorgaans in de gashervatting nooit problemen heb gehad. Met standaard verhoudingen krijg je een rsv niet in z'n 5 vermoed ik......

Tip: neem de tijd voor je verkenning dan kun je best plezier hebben!!  have fun
Avatar
Door rolf
#184889
hoi rob,

Over het asfalt daar heb je gelijk in, ook deze heb ik in de bewuste bocht met lapstukken van dichtbij bezocht ooit. Maar het goede nieuws is dat ze in het najaar beginnen met de nieuwe baan, groter en langer. Nieuw asfalt en verbetering van sanitair en paddock.

emielle, wat rob al zegt de baan lekker verkennen en dan pas gas geven. Na het tunneltje zit een kuil in het asfalt waar als je hard en plaat de bocht door komt even opgeveerd wordt. Geen punt maar wees erop voorbedacht, want er zijn er genoeg die daar de fout ingaan. Het minste last heb je als je blind instuur en strak langs de curvstones rijd.

Ook is de baan veraderlijk bij regen vanwege de verschillende soorten asfalt.

Je leert er lekker sturen.

veel plezier.

rolf
Avatar
Door robz
#184933
[quote="rolf"]

Je leert er lekker sturen.
[/quote]


:yes:
vooral geschikt voor het voorjaar om "in "te komen....

lijkt me leuk, nieuw asfalt en een langere baan!!  :man_in_love: :yahoo:
Door fuzz10
#185237
Snap nog steeds niet goed waarom velen zo enthousaist zijn over Croix.

Okay, het is goedkoop en je hebt er geen geluidsgezeik (daarom sluit ik ook niet uit dat ik er nog wel 's weer kom), maar je hebt er in feite toch helemaal niets te zoeken met een supersport / superbike ?  't Is net een kartbaan. Zelfde vind ik trouwens ook van Ecuyers.
Door andreb
#185273
[quote="fuzz10"]
Snap nog steeds niet goed waarom velen zo enthousaist zijn over Croix.

Okay, het is goedkoop en je hebt er geen geluidsgezeik (daarom sluit ik ook niet uit dat ik er nog wel 's weer kom), maar je hebt er in feite toch helemaal niets te zoeken met een supersport / superbike ?  't Is net een kartbaan. Zelfde vind ik trouwens ook van Ecuyers.
[/quote]

betekend dit dat jij al 57'ers rijd en niets meer kunt leren??
Of dat je een technische baan helemaal niets vind??
Hard rijden op het rechte stuk kan (bijna) iedereen :angel:
Avatar
Door rolf
#185274
[quote="andreb"]
[quote="fuzz10"]
Snap nog steeds niet goed waarom velen zo enthousaist zijn over Croix.

Okay, het is goedkoop en je hebt er geen geluidsgezeik (daarom sluit ik ook niet uit dat ik er nog wel 's weer kom), maar je hebt er in feite toch helemaal niets te zoeken met een supersport / superbike ?  't Is net een kartbaan. Zelfde vind ik trouwens ook van Ecuyers.
[/quote]

betekend dit dat jij al 57'ers rijd en niets meer kunt leren??
Of dat je een technische baan helemaal niets vind??
Hard rijden op het rechte stuk kan (bijna) iedereen :angel:
[/quote]

ik wilde bijna hetzelfde zeggen ;) Het is een technische baantje en ja inderdaad iets anders als hard rechtuit en snelle bochten zoals de ramshoek.

Technische banen zoals Croix, Folembray, ecuyers, etc. zijn prima om lekker te leren rijden. Als ONK of KNMV rijder bent zou je er plezier kunnen hebben echter is Assen/Francochamps de snelle banen en dit zijn de kleine :friends:
Door fuzz10
#185301
[quote="andreb"]
[quote="fuzz10"]
Snap nog steeds niet goed waarom velen zo enthousaist zijn over Croix.

Okay, het is goedkoop en je hebt er geen geluidsgezeik (daarom sluit ik ook niet uit dat ik er nog wel 's weer kom), maar je hebt er in feite toch helemaal niets te zoeken met een supersport / superbike ?  't Is net een kartbaan. Zelfde vind ik trouwens ook van Ecuyers.
[/quote]

betekend dit dat jij al 57'ers rijd en niets meer kunt leren??
Of dat je een technische baan helemaal niets vind??
Hard rijden op het rechte stuk kan (bijna) iedereen :angel:
[/quote]

Ohh, nee nee,  zo leg je me helemaal verkeerd uit.   

Zelf ben ik ook niet zo van de hi-speed banen (favoriete baan = Oschersleben) , maar Croix / Ecuyers vind ik wel _HEEEL_ erg compact.  Te weinig variatie (geen doordraaiers bijvoorbeeld, meer korte hoeken).

Overigens ,ik zie totaal geen verband tussen het niveau van een rijder en de voorkeur voor een type baan ?  Het is toch gewoon een kwestie van smaak ?  Zo snap ik ook niet helemaal waarom velen zo lyrisch zijn over Assen.
Door fuzz10
#185308
[quote="rolf"]
oke :friends: wat is jou favoriet of eigenlijk zeg je het al "oschersleben".
[/quote]

Yep..
Oschersleben ... Dat vind ik echt een superbaantje... Alleen erg lastig om dagen te vinden daar dit jaar .....
Avatar
Door Emiel
#185434
Oke mensen heb nog 1 vraagje.. Kun je in de buurt van het circuit tanken of moet ik zelf genoeg peut mee nemen?
Door andreb
#185439
[quote="Emiel"]
Oke mensen heb nog 1 vraagje.. Kun je in de buurt van het circuit tanken of moet ik zelf genoeg peut mee nemen?
[/quote]

Ik zou voldoend benzine meenemen.
Zit wel een pomp in de buurt, maar vertrouwde (race)benzine heeft altijd mijn voorkeur.
Op het circuit kun je in ieder geval geen benzine krijgen.
Avatar
Door cees
#185678
Als er inderdaad nieuw asfalt komt wil ik het wel weer eens gaan proberen maar nu ben ik geen Crois fan.

Word ook betalend lid van de ARA!