ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door cees
#134334
Vandaag is er op Zandvoort bij de Endurance een dodelijk ongeluk gebeurt. Hoewel het voor mijn gevoel eigenlijk ideale race omstandigheden waren (droog en ongeveer 20 graden) vielen er bij bosjes mensen vanaf, ik heb 3 ronden normaal kunnen rijden en voor de rest continu onder "code 60" vanwege ambulances in de baan, met uiteindelijk ongeveer 1,5 uur voor het einde de rode vlag vanwege een enorme klapper bij Bos-in waarbij de motor over de vangrail gevlogen is terwijl je daar een enorm lange grindbak hebt die ook nog omhoog loopt, dus wat er gebeurt is begrijp ik totaal niet.
Vrijdag de 13e........
Avatar
Door Sjaakie
#134346
:'( :'( :'( R.I.P.
#134358
Rest In Peace  :'( :'(

En steunbetuiging aan de nabestaanden  :'(
Avatar
Door breed
#134361
Het was inderdaad een rare bizarre dag.
Begon tijdens de training redelijk relaxed. Maar na de start (al direct een valpartij) heb ik weinig dagen meegemaakt waarbij zoveel heftige ongelukken plaatsvonden. Ik heb naast de training nog 1,5 sessies "gewoon" kunnen rijden, totdat er na de kleine chicane vlak voor me een r6 helemaal rond ging.
Paar keer als code 60 weg ging binnen 1 minuut weer code 60 omdat mensen blijkbaar te snel weer op het gas gingen.
Waar het aan lag? Het weer op zich was goed (geen regen, wel veel wind, redelijk zon dus naar mijn mening (als je je banden warm gereden had) prima rijomstandigheden.

Wat er mis gegaan is met de laatste crash is speculeren dus dat maar niet doen. Maar om bij " bos in" (heet meen ik anders maar de bocht dus voor bos uit) helemaal bovenin te eindigen met de motor over de vangrail is onbegrijpelijk.
Sterkte aan de nabstaande.

Jack
Door FastJ
#134368
Idd een vreselijk bericht. Sterkte voor de nabestaanden en betrokkenen.
Ik las op een ander forum dat men denkt aan een technisch probleem.
#134393
ppfff, daar gaat je de zin van over.............wat een verhaal ALWEER.
Ik heb niets kunnen lezen over de oorzaak, wat ik toch wel wil weten gewoon voor mijn eigen gedachte vorming.

sterkte aan allen.
Avatar
Door robz
#134394
las vandaag in het haarlems dagblad dat een woordvoerder van het circuit het had over een mankement aan de motor... :-\

triest bericht, jonge vent 24 jaar
RIP
Avatar
Door emille
#134404
Ik was samen in het team met o.a. breed en heb 1 sessie normaal kunnen racen en twee volle sessies code 60 gereden. Balen als een stekker natuurlijk, maar als je dan dat bericht hoort is alles weer heel relatief.
Ongelovelijk hoe agressief en dom er gereden werd. Met dom bedoel ik om na een lange tijd code 60 weer voluit te gaan racen (met afgekoelde banden) en er dan na twee bochten er al weer af te liggen.
Een rare dag met gemengde gevoelens. Het was hartstikke gezellig in ons team, prima weer, maar met een zure afloop  :-\
De tweede keer al voor mij dit jaar dat een evenement afgelast wordt door een dodelijk ongeluk. Eerst de Kawadag op Zolder en nu dus Zandvoort. Hopelijk wordt het geen gewoonte  :-[
Avatar
Door breed
#134405
[quote="Mille Merckel"]
Ik heb niets kunnen lezen over de oorzaak, wat ik toch wel wil weten gewoon voor mijn eigen gedachte vorming.

[/quote]

Mee eens Maurice, wil ook graag weten wat er mis is gegaan voor de eigen beleving.

Tijdens code 60 was er tijd genoeg om lekker rond te kijken en bij die bocht is het grintbak lang en loopt sterk omhoog. Je moet echt je best doen om zo hoog te komen.

jack
Avatar
Door nitro-kevin
#134463
we kregen eerst 2 gele vlaggen, toen zag ik lokkie liggen :help:
daarna hadden we geen vlag en iedereen ging er weer voor, dus ik gelijk gebaren naar de post dat er iets was gebeurd en ze moesten kijken.
Ik heb er tog veel aan gedacht vandaag, want was niet echt een leuk beeld hoe hij in de grindbak lag.
R.I.P. lokkie
Laatst gewijzigd door nitro-kevin op 15 jun 2008, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ApriliaMan
#134485
[quote="breed"]
[quote="Mille Merckel"]
Ik heb niets kunnen lezen over de oorzaak, wat ik toch wel wil weten gewoon voor mijn eigen gedachte vorming.

[/quote]

Mee eens Maurice, wil ook graag weten wat er mis is gegaan voor de eigen beleving.

Tijdens code 60 was er tijd genoeg om lekker rond te kijken en bij die bocht is het grintbak lang en loopt sterk omhoog. Je moet echt je best doen om zo hoog te komen.

jack
[/quote]

Ook van mijn kant sterkte toegewenst aan de nabestaanden.

Maar voor/bij welke bocht is het nou gebeurd ? Heb vorig jaar voor 't eerst op Zandvoort gereden en ga dit in augustus weer doen. Bos in / uit ?

Tarzanbocht, Gerlachbocht, Hunserug, Slotemakersbocht, Scheivlak, Mastersbocht, Audi-S bocht, Kumhobocht, Arie Luyendijkbocht ? 

Ik lees op het motor forum dat ie in een bocht rechtdoor is gereden ?
Laatst gewijzigd door ApriliaMan op 15 jun 2008, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jeroen
#134541
Allereerst m'n steunbetuiging aan de nabestaanden.

Het verhaal dat ik heb gehoord ( ben er zelf niet bij geweest ) is dat het gas is blijven hangen op het rechte stuk,
Dat zou ook verklaren waarom die motor zo ver door is gevlogen. ( tot over het hek had ik begrepen )
Dit is het meest zure nog van alles dat het niet om een menselijke fout gaat maar om technisch falen!
Hoop het nooit mee te maken.

R.I.P.
Door Jordi
#134546
[quote="ApriliaMan"]

Ook van mijn kant sterkte toegewenst aan de nabestaanden.

Maar voor/bij welke bocht is het nou gebeurd ? Heb vorig jaar voor 't eerst op Zandvoort gereden en ga dit in augustus weer doen. Bos in / uit ?

Tarzanbocht, Gerlachbocht, Hunserug, Slotemakersbocht, Scheivlak, Mastersbocht, Audi-S bocht, Kumhobocht, Arie Luyendijkbocht ? 

Ik lees op het motor forum dat ie in een bocht rechtdoor is gereden ?
[/quote]

Kumho en Arie Luyendijk heetten vroeger bos in en bos uit, het ongeluk is dus gebeurd in de Kumho, op het einde van het rechte stuk vanaf de Audi S

Veel sterkte aan alle nabestaanden....  :'(
Door Renébagpipe
#134668
Inderdaad een drama.

Ik kende @Lokkie (van gezicht) vanuit het MF-forum en heb ook daar uiteraart verder gereageerd.

Woensdag is de uitvaart te Soest, ga daar zeker naar toe.
#134670
ik hoorde van een ongeluk. Ik had begrepen dat hij snelgas had gemonteerd met één kabel (ipv 2) en deze werkte dus niet naar behoren.

Sterkte aan de nabestaanden.
Avatar
Door emille
#134700
[quote="Bitaktus_Snellus"]
ik hoorde van een ongeluk. Ik had begrepen dat hij snelgas had gemonteerd met één kabel (ipv 2) en deze werkte dus niet naar behoren.

Sterkte aan de nabestaanden.
[/quote]

Ongelofelijk inderdaad. Ik had vorig jaar ook dat mijn gas volledig open bleef staan einde Veenslang, maar heb mijn koppeling ingetrokken en ben met wat kunst en vliegwerk (heel rare ervaring voor je evenwicht, dat brullende gas en koppeling in) stil komen te staan rechts in het grind. Ik vermoed dat er bij hem toch meer aan de hand geweest is. Maar dat doet er helaas niet meer zo veel toe  :(
Avatar
Door black bee
#134879
dit zijn berichten waarvan de rillingen over je rug lopen, klote man en moet zeker geen leuk gezicht zijn geweest voor de
mensen die erbij waren, sterkte aan de nabestaande

Word ook betalend lid van de ARA!