- 16 jun 2025, 06:40
Heb je dit ook verstuurd naar de redactie? Zodat dit als een verslag in het clubblad (en online) komt?KJ schreef: β15 jun 2025, 17:51Zal ik ook eens een verslagje doen..
Zaterdagmorgen om 6.15 vertrokken van huis voor een warm dagje Assen,
Daar aangekomen meteen ingeschreven en gekeurd, wat altijd heel snel en makkelijk gaat
Ik had nog een setje banden met 1 race en 3 trainingen op velg liggen dus die gebruik ik lekker voor de 2 kwali'sen voor de race had ik nog een setje op velg met 1 kwali ero die ik voor de race ga gebruiken.
1ste kwali was al lekker warm en ging best aardig..lage 1.53 en was best tevreden erover.
De 2de kwali was rond het middaguur en de zon brande ongenadig hard..gelukkig in de pitbox was het nog redelijk te doen.
Ik ging de baan op en meteen ging er een rood blok op m.n dashboard branden met erin Tc en Wc uitgeschakeldik dacht hup gas erop en we zien wel hoe het gaat, de eerste 5 ronden ging het eigelijk best goed dacht ik...6de rondje.in de haarbocht ging ik iets te enthousiast op het gas en m.n achterband begon flink te glijden
nog even een paar rondes gedaan maar het vertrouwen was er niet meer dus ik dacht gauw naar binnen
..ro ndetijd niet verbeterd dus start plek nr 20 net naast Frank.
Start van de race was supergoed pikte meteen bij Frank aan en we pakten zeker 3 rijen naar voren ...het begon toch wel erg druk te worden om nog op tijd in te sturen voor de haarbocht dus ik kwam pakte even een paar curbs buitenom achter Frank aan die was ook even buiten de baankun gelukkig snel weer terug komen en ik verloor niet te veel plekken..Frank zag ik in m.n ooghoek nog buiten de baan rijden
dus was 'm net voor voor gebleven..
1 ste rondje even iets rustiger aan gedaan...toen begon ik de ene coureur na de andere binnen te hengelen..zo haalde er een stuk of 3/4 in en kwam ik alleen voor in een groepje te rijden met niemand voor me om op te focussen..best moeilijk.
Na een rondje of 5 kregen we ook nog een regenvlag in de ossebroeken en strubben, maar even iets rustiger aan gedaan..gelukkig was de vlag na 1 ronde weer weg..de laatste ronde nog even wat aangezet..wilde niet nog ingehaald worden...was meteen m.n snelste ronde
bij binnenkomst p12
dus dik tevreden..super race gehad
Groeten Kj