ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

UPDATE: zie alle antwoorden op de gestelde vragen in deze OP. Voor een impressie van de verschrikkelijk gave dag, check deze aftermovie: https://youtu.be/723SL179H_4?si=qmUsKVuqwLSjLL--

Zoals jullie ws hebben gelezen ben ik de gelukkig winnaar van het VIP pakket waar ik onderdeel mag zijn van het Aprilia Racing team tijdens de TT Assen op 29 en 30 juni. Als groot fan van Aprilia en de MotoGP voel ik me zeer vereerd om hier namens de club deel aan te mogen nemen!

Gezien ik in de pitbox, op de startgrid en langs de pitwall alles van dichtbij mag aanschouwen, zal ik daar ook ergens de tijd krijgen om wat vragen te stellen aan het team. Als dank naar de ARA wil ik graag jullie vragen meenemen die dag.

Heb jij een vraag die ik mee kan nemen? Stel hem dan hieronder als reactie op dit topic. Ik probeer dan alle vragen te kunnen laten beantwoorden en zal dat later ook weer op dit forum posten.

De gestelde vragen zal ik noteren in de OP. Dus, kom maar op! :friends:

De vragen reeds gesteld:
1. Als ze in 2027 terug moeten naar 850cc motorinhoud, blijven ze dan bij een V4?
Antwoord: De V4 technologie is nog steeds de tech-to-beat. Wanneer de reglementen het toelaten, zal het V4 blijven maar dan naar lager aantal CC’s. Het interessante is dat blijkbaar de 850CC nog onder discussie staat..

2. Hoe heeft Aprilia het probleem met de koppeling tijdens de start opgelost?
Antwoord: Hier werd geen duidelijk antwoord op gegeven. Het leek alsof ze het ‘probleem’ niet herkende..

3. Hoeveel motorblokken gaan er per seizoen doorheen?
Antwoord: Dat aantal is gereguleerd en proberen ze binnen te blijven.

4. Wat is het zwakke en sterke punt van de RS GP tov bv de Ducati?
Antwoord: Kreeg ik geen duidelijk antwoord op

5. Is de basis van het frame nog steeds het RS250 chassis?
Antwoord: Voor de RSV4 wel. De RSGP niet. Die is compleet anders en wordt nog steeds door ontwikkeld

6. Waar zit ten de grootste verschillen tussen de RS GP en de RSV4 met uitzondering van het blok?
Antwoord: De betere vraag is waar de overeenkomsten zijn, die zijn er namelijk niet.. Het is in de basis een totaal andere motor.
Laatst gewijzigd door Philly_G op 25 jul 2024, 13:56, 6 keer totaal gewijzigd.
Wat is het zwakke punt van de RS GP tov bv de Ducati?

Is de basis van het frame nog steeds het RS250 chassis?

Waar zit ten de grootste verschillen tussen de RS GP en de RSV4 met uitzondering van het blok?
Heuveltje schreef:
15 jun 2024, 16:10

Waar zit ten de grootste verschillen tussen de RS GP en de RSV4 met uitzondering van het blok?
En wat is het sterke punt tov de Ducati of Ktm?
FastJ schreef:
17 jun 2024, 22:06
Heuveltje schreef:
15 jun 2024, 16:10

En wat is het sterke punt tov de Ducati of Ktm?
💪
Ondanks dat je zo dichtbij het team bent, kom je moeilijk in gesprek met de techneuten die echt alle vragen kunnen/willen beantwoorden. Meestal spreek je iemand die iets met sales of marketing te maken heeft. Als je dan iemand even spreekt, zijn dat vaak korte gesprekjes. Ik heb mijn best gedaan de gestelde vragen te beantwoorden, dat is bijna overal gelukt. Zie de OP voor het antwoord op jullie vragen.

Verder is er nog een toffe aftermovie https://youtu.be/723SL179H_4?si=qmUsKVuqwLSjLL-- gemaakt zodat jullie een beetje een gevoel krijgen hoe ontzettend gaaf die dag is geweest!
Gaaf hoor zo'n weekend.
Had f tijd om gedag te zwaaien :friends:
Waar stonden die demo motoren, wss achter tribunes?

Mooi maar een beetje druk filmpje, word te oud voor dat flitsende gedoe🤣🤣.

Top initiatief van ons geliefde merk.

Laatste nieuws is dat Ai Ogura naar trackhouse gaat... wordt ongetwijfeld vervolgd.

Word ook betalend lid van de ARA!