ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Heuveltje
#385077
Bedankt allemaal, zoals jullie hebben kunnen lezen was het op het laatst nog behoorlijk spannend.

Formeel zou ik volgend jaar bij de Superbikes moeten rijden, wordt wel erg serieus zo ???
Avatar
Door FerBa
#385130
Tijd om sponsors te zoeken en prof worden... 8)
Avatar
Door robz
#385179
Heuveltje schreef:
19 okt 2022, 14:43
Bedankt allemaal, zoals jullie hebben kunnen lezen was het op het laatst nog behoorlijk spannend.

Formeel zou ik volgend jaar bij de Superbikes moeten rijden, wordt wel erg serieus zo ???
kickuh! heb je het wel gedaan BRO! wat de uitslag ook is... :D
Avatar
Door Heuveltje
#385309
Thijsiie schreef:
7 dec 2022, 07:34
Van harte Frank! Knappe prestatie!!
Dank je :ok:
Volgend seizoen ga ik weer IDC rijden, ik start in de Pro cup en als ik dezelfde stap qua rondetijden kan maken zoals afgelopen seizoen dan ga ik naar de Superbike klasse O0
Door Thijsiie
#385310
Super gaaf man!!

Hoe kom je zo in het IDC terecht?
Kan dat, na het halen van een licentie?
Hoeveel tijd kost dit per jaar?

Lijkt me echt super gaaf om meer het circuit op te gaan; helemaal als ik die super leuke verslagen lees :laugh:
Avatar
Door Heuveltje
#385311
Thijsiie schreef:
11 dec 2022, 17:34
Super gaaf man!!

Hoe kom je zo in het IDC terecht?
Kan dat, na het halen van een licentie?
Hoeveel tijd kost dit per jaar?

Lijkt me echt super gaaf om meer het circuit op te gaan; helemaal als ik die super leuke verslagen lees :laugh:
1. Ik heb voor het IDC gekozen vanwege het kampioenschap en de wedstrijden zijn op zaterdag.
2. Ik had een ZAC licentie en voldoende ervaring + snelheid waardoor ik geen andere licentie hoefde te halen.
3. In principe zijn alle wedstrijden op zaterdag in Assen, er is 1 Assen weekend van vrijdag tm zondag en 2 buitenlandse events die ook in het weekend plaats vinden. Je hoeft natuurlijk niet alle wedstrijden te rijden tenzij je echt voor het kampioenschap gaat.

Zelf ben ik instructeur bij Racing School Europe en gaan we met de groep Aprilia mannen doen we vaker vrij rijden. Ik rij momenteel dus zo'n 15 dagen wedstrijden + vrij rijden op mijn eigen motor en zo'n 6-9 dagen les geven op een BMW.

Word ook betalend lid van de ARA!