ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Door wheelex
Hi allen! Kwam via google weer op dit forum.. Heb weer een Mille (99'er) gekocht (heb eerder gen 1 tuono, 2002 Mille en een 2004 RSV1000R gehad). Dit keer de motor eigenlijk puur gekocht om circuit mee te rijden.

Vuurdoop is 23 september in Assen met CRT. Reed met mijn Streetfighter 1098S laatste keer een 1.59. Zal even wennen zijn met de Mille, maar heb er heel veel zin in! Zijn er meer van jullie die er die dag zijn op een Appie?
Door wheelex
mille.jpg
Blijft een plaatje zo'n oermille O0
Heb 'm terug gebouwd van superbike stuur naar clipons, supercorsa sp eronder gelegd. Er komt nog een Mille R ohlins shock op, voorvork service plus veren op gewicht, remklauwen van een gen 1.5 icm Brembo radiale pomp (oem van de Streetfighter). Dan ook nog even alle onnodige dingen zoals kenteken en verlichting eraf, maar laat alles nu nog even zitten want dat is handig met test ritjes.

Dan is de basis hopelijk in orde om lekker te kunnen rijden :ok:

De Mille gekocht omdat de Streetfighter eigenlijk net iets te mooi is en ik merkte dat je automatisch toch steeds wat harder wilt gaan rijden. :rotfl2: Mijn snelste ronde van laatste keer:https://youtu.be/kzr7Q6wWI9c (incl. nog wat foutjes en oponthoud in Stekkenwal, dus er zit nog wel wat meer in het vat..) 23 september wordt mijn 4e keer op Assen.
DSC_3587.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door Heuveltje
wheelex schreef:
3 aug 2022, 11:09
Hi allen! Kwam via google weer op dit forum.. Heb weer een Mille (99'er) gekocht (heb eerder gen 1 tuono, 2002 Mille en een 2004 RSV1000R gehad). Dit keer de motor eigenlijk puur gekocht om circuit mee te rijden.

Vuurdoop is 23 september in Assen met CRT. Reed met mijn Streetfighter 1098S laatste keer een 1.59. Zal even wennen zijn met de Mille, maar heb er heel veel zin in! Zijn er meer van jullie die er die dag zijn op een Appie?
Welkom, leuke circuitfiets. Ik denk dat de Mille stabieler is dan de Streetfighter dus met goed aangepaste en opgezette vering komen die tijden wel goed.
Als ik naar je filmpje kijk heb ik het gevoel dat je veel te laag in toeren zit? Met de Mille niet onder de 6000 komen en dan zit je goed.
Door wheelex
Heuveltje schreef:
3 aug 2022, 11:51
wheelex schreef:
3 aug 2022, 11:09

Welkom, leuke circuitfiets. Ik denk dat de Mille stabieler is dan de Streetfighter dus met goed aangepaste en opgezette vering komen die tijden wel goed.
Als ik naar je filmpje kijk heb ik het gevoel dat je veel te laag in toeren zit? Met de Mille niet onder de 6000 komen en dan zit je goed.
Thanks! Ja dat is waarom ik de vering (en remmen) gelijk wilde aanpakken. De Streetfighter is op hoge snelheden wat moeilijk omdat je nul windbescherming hebt, maar het is bizar hoe strak het stuurt voor een naked. Ontzettend veel vertrouwen en gevoel op de voorkant. Ding weegt ook ontzettend weinig, dat is waar ik het meest benieuwd naar ben. 185kg rijklaar (volle tank) vs. 220kg voor de Mille?

Qua toeren vertekend het misschien wat op het filmpje, zit met de SF ook vrijwel niet onder de 6k rpm. Maar goeie tip idd, de rotax moet je ook goed op toeren houden.

Word ook betalend lid van de ARA!