ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door martijn851
#384328
Dit deed de voorband, hogere druk maakte geen verschil.
20220523_130344.jpg
Ik rij ook met 190/55, warmer past net.
Vork op de 4e ring.
Het is na Mugello gekomen, of de kroonplaat staat net scheef, of de poten mankeert iets, of iets heel anders ;D
Ze gaan naar Rooske, super tevreden over zijn service en kunde.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#384329
Ziet er uit als vering/ rebound probleem .
Na een crash hoe klein ook, is het altijd verstandig om de bouten van de triple en topclamp even op te lossen om zo de boel te "ontspannen".
Misschien dat je vork wat onder spanning staat..
Avatar
Door martijn851
#384333
Met terugplaatsen maak ik de kroonplaat ook los, zodat alles in lijn gemonteerd wordt.
En ik leer graag, hoe zie je het rebound probleem aan de band? Te snel omhoog en daardoor die wrijving in het midden?
Avatar
Door rsvfrank
#384338
Beetje moeilijk in te schatten vanaf een foto, lijkt idd op te weinig rebound demping.
Het blijft een beetje zwarte magie met vering , ik ben er ook niet heel erg in thuis maar weet wel dat het belangrijkste deel is dat je statische en je riders sag goed staan afgesteld . Dus de inzakking van de vering zonder en met rijder.
Maak wat foto’s en neem ze mee naar Rooske die kan je vast meer vertellen en een basis setup geven.
Avatar
Door rsvfrank
#384339
Dave moss heeft hele goede en instructieve video’s op youtube , alleen moet je tegenwoordig , geloof ik, een abo afsluiten om zijn content te bekijken .
Avatar
Door martijn851
#384360
Spul ligt nog bij Rooske en nog geen feedback of er iets mis is.

Door de races op Rockanje ben ik nieuwsgierig geworden en heb vandaag maar een cursus supermoto geboekt, voor de verandering.
Avatar
Door martijn851
#384373
Belletje uit Drenthe, doet ie nooit dus dan is er iets mis.. De poot is geknikt en kan in de oud ijzerbak.
De reserve is lek, dus die moet er onderuit en stuur ik ook op, zaterdag ophalen, zondag sleutelen, donderdag naar Spa. Ken net :o
Laatst gewijzigd door martijn851 op 31 mei 2022, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door martijn851
#384375
Hebbes.
Nu komt er ook wat schade boven water, hopelijk alleen optisch, al zal er van 3 best 1 poot gemaakt kunnen worden.
Hoe krijg je het voor elkaar om zulke krassen te maken? ::)
Donderdag naar Rooske brengen, zaterdag ophalen. Zijn agenda zit vol en maakte al tijd voor me vrij, nu dus extra service :ok:
20220531_170310.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Heuveltje
#384378
Hier nog een fimpje met rondetijden van de 1e kwalificatie, snelste tijd 1.53,2
https://youtu.be/BwdHmJ_4Woc

Probeer met name te kijken en te luisteren naar gas en remmen, met de Mille kun je later remmen aangezien je minder snelheid hebt. Bocht uit ben ik vrij sterk, bocht in laat ik tijd liggen.
Avatar
Door martijn851
#384384
Heuveltje schreef:
31 mei 2022, 19:17
Hier nog een fimpje met rondetijden van de 1e kwalificatie, snelste tijd 1.53,2
https://youtu.be/BwdHmJ_4Woc

Probeer met name te kijken en te luisteren naar gas en remmen, met de Mille kun je later remmen aangezien je minder snelheid hebt. Bocht uit ben ik vrij sterk, bocht in laat ik tijd liggen.
Thanks.
Op elk stukje, hoe kort ook, een dot gas valt gelijk op.
Zo snel terug kunnen schakelen zou me echt helpen, daar kom ik nog wel eens door in de knoei, tijd tekort als het hard gaat.
Morgen nog ff op m'n gemak kijken ipv 's nachts.
Avatar
Door martijn851
#384392
Mijn vriendin is weer thuis, met 4 voorpoten.
Hij heeft het spul meteen overgezet, scheelt mij een rit zaterdag en gaat even rondbellen of 1 van zijn adressen nog een recht exemplaar heeft liggen zodat ik weer een reserve set heb :ok:
Avatar
Door martijn851
#384473
Capo dei Capi schreef:
12 jun 2022, 15:44
:ok: fantastisch circuit. Mooi om zo uit de kuip te zien.
Het is wel confronterend hoor, denken dat je er lekker naast hangt, maar in werkelijkheid valt het wel mee :D
De lijnen waren best goed, trailbreaking ging ook aardig, nu de knop om en later durven remmen.
Avatar
Door martijn851
#384480
Het probleem met de voorkant is nog niet (helemaal) over.
De derde sessie van de 2e dag voelde het weer niet stabiel, vooral in de langzame chicane.
Vandaag nog een vrije dag, dus ik haal de boel nog een keer los.
Of de band is vorige keer verrot gereden, of ik moet stoppen met warmers op de Corsa's, ik weet het effe niet :-\

Gelukkig zijn er nog wel wat mooie foto's gemaakt, door dezelfde gasten als op Mugello.
61000832_.jpg
Mijn vriendin in Italië, ook zo'n tof plaatje.
506_1518_0.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door martijn851
#384520
De clipons op de Honda blijk ik veel fijner te vinden, 6gr ipv 10.
Dus toch nog wat gekocht voor de Mille.
20220618_143049.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door martijn851
#384698
Het verschil van R velgen naar gewoon vond ik wel erg merkbaar, dus ipv verkopen maar gebruiken.
20220716_125634.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door martijn851
#384919
De knip gaat nog maar een keertje open.
Ik ben verpest door de Supersport schijven, die remmen zo verschrikkelijk fijn 8)
Stoppen idioot hard en met veel meer gevoel dan oem, maar daardoor lijken de standaard remmen niks te doen, het verschil is te groot..
Dus ook de regenset krijgt 2 van die dikke jongens er op, vorige week heb ik ze gewisseld maar dan ben ik teveel tijd kwijt en mis ik een sessie.
Avatar
Door Heuveltje
#384923
The Marshall schreef:
23 sep 2022, 09:46
Mag ik wat extra info over die schijven, die van mij zij alweer krom :(
Hallo Jos, een setje Brembo Supersport schijven is perfect. Deze zijn iets dikker en blijven recht zelfs onder extreme omstandigheden ;D
Volgens mij heb je 330 schijven maar 320 zijn ruim voldoende, wellicht dat je dan wel afstandbusje nodig hebt.

320 schijven
https://www.wrs.it/en/brake-discs/18296 ... 09-16.html
330 schijven
https://www.wrs.it/en/brake-discs/18296 ... =208B85925

Word ook betalend lid van de ARA!