ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#373142
Vers van de pers, de befaamde Race Academy wordt Racing School Europe

Dezelfde instructeurs inclusief Troy Corser en Hugo vd Bergh, splinternieuwe BMW M-package race motoren en een betere organisatie in samenwerking met Speer Racing.
Zoals het er nu uitziet ga ik Aragon 1, Slovakiaring en Brno doen. Het kost wat maar je maakt enorme sprongen qua rijden :yes:

https://racing-school-europe.com/
#373397
Het is nog niet formeel maar jullie zijn alvast de eersten, Racing School komt dit jaar ook naar Assen :yahoo:
Op 20 t/m 22 augustus kun je les nemen bij de beste school, met echt individuele begeleiding van top instructeurs :angel:
#373418
Eindelijk! Deze ga ik in de agenda zetten! :yahoo: Hopelijk ook per dag te boeken, want de 20e is waarschijnlijk sowieso een werkdag (en zowel conditioneel als budgettechnisch is 3 dagen misschien wat overkill)..
#373419
1 dag is eigenlijk te weinig, ik zou zeggen minimaal 2, je krijgt anders de hoeveelheid stof niet verwerkt. 3 dagen is ideaal omdat je meer tijd hebt om nieuwe dingen eigen te maken.
Als je de mogelijkheid moet je ook proberen om bij Troy achterop mee te rijden, het schijnt dat je daar enorm veel van leert. (zelf moet ik ook nog😉)
#373429
2 dagen was het plan ja. Meestal ben ik na 2 dagen achter elkaar rijden ook wel redelijk verrot, dus ik weet niet of ik 3 überhaupt trek/of dat zin heeft. En voor +/-€400 inschrijfgeld per dag (+banden+benzine+remblokken+overnachting etc) vind mijn portemonnee 3 dagen ook niet zo leuk ben ik bang... :sorry: Eerst maar eens wachten tot de dagen boekbaar zijn op de website, dan ff kijken. Afgaand op hoe meneer Corser mij voorbij kwam op CPZ een jaar of wat geleden weet ik niet of uberhaupt achterop durf... :rotfl2:
#373441
ElSjiepo schreef:
17 mar 2019, 22:45
2 dagen was het plan ja. Meestal ben ik na 2 dagen achter elkaar rijden ook wel redelijk verrot, dus ik weet niet of ik 3 überhaupt trek/of dat zin heeft. En voor +/-€400 inschrijfgeld per dag (+banden+benzine+remblokken+overnachting etc) vind mijn portemonnee 3 dagen ook niet zo leuk ben ik bang... :sorry: Eerst maar eens wachten tot de dagen boekbaar zijn op de website, dan ff kijken. Afgaand op hoe meneer Corser mij voorbij kwam op CPZ een jaar of wat geleden weet ik niet of uberhaupt achterop durf... :rotfl2:
Snap ik, had dezelfde "gevoelens" maar iedereen die mee is geweest zegt dat alles zo rustig lijkt terwijl je driftend de bocht door gaat :gaga:. Verschillende zeggen dat 1 sessie bij Troy achterop net zo leerzaam is dan een dag Racing School :secret:
#374307
De 3 dagen Racing School op de Slovakiaring zitten erop :victory:
Wat een vette baan is dat; enorm snelle stukken, wat heuvels en een technisch middenstuk. Het duurde even voordat ik de baan helemaal door had :secret:
Ondanks dat ik moeite had met de baan mijn cursisten toch nog veel kunnen leren :angel: . Ik had het geluk 2 snelle cursisten te hebben die echt wilde leren, de ervaren rijder (10-12 circuitdagen per jaar) was na 3 dagen 7 seconden sneller en de onervaren rijder zelfs 12 seconden per ronde :gaga: Daarbij reden ze allebei veiliger en constanter rond.
Ik moet zeggen dat zo'n event toch iets relaxter is dan op Assen aangezien de meeste cursisten/ klanten 3 dagen rijden. Hierdoor hoef je niet alles in een te korte tijd proppen en kunnen ze iets meer oefenen waardoor het beter blijft plakken. Je kunt wat extra oefening doen waardoor je echt leert begrijpen wat de techniek doet :victory:

De nieuwe BMW's zijn echt goed, sturen super en enorm veel vermogen; we haalden 295km op het rechte stuk met standaard fietsen met spiegels >:D . De remmen zijn dramatisch, trillen als een gek doordat alle remblokken krom trekken (meerdere merken geprobeerd). Door de carbon wielen (M edition 8) ) stuurt de BMW bijna als een RSV4 alhoewel bij remmen onder hellingshoek de BMW wel zich opricht en veel onbalans creëert. Zeker vergeleken met de oude BMW een flinke stap vooruit, alleen denk ik niet dat deze het gaat halen tegen een RSV4 1100 Factory :no:

Word ook betalend lid van de ARA!