ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Huertecilla
#131980
.. zijn tiewraps eigenlijk uitgevonden en wanneer verschenen die op motorfietsen?

Ik kan me NIET herinneren hoe dat op mijn oudere motorfietsen zat.
Op oud engels zat dit met zwart linnen isolatieband, op oud Duits heb ik ook metalen tules en binders gezien en ´ineens´ duiken er in mijn herinnering bij de eerste serie Moto Guzzi V50 tiewraps op. Die zat trouwens ook vol met Bosch connectoren uit de auto-industrie en dat was GEEN succes  :-X

Ik kan me gewoon NIET herinneren hoe dat ertussen zat, hoe dat overliep. Bijvoorbeeld op de Kawasaki 500 Mach1 welke ik toch tig keer uit elkaar gehad heb zat weet ik het gewoon niet meer :-[

Wie?

Peter
Door Huertecilla
#131985
Allemensen wat is internet toch een rijke bron: http://www.tonesties.co.uk/history_of_cable_ties.htm
en inderdaad waren die eerst tiewraps welke ik me herinner van een metalen pielie voorzien!

Is me daardoor weer te binnen geschoten wat er op de Kawa en tijdgenoten zat. Eigenlijk een grof soort tiewrap: een kunstof lus met bolletjesdie door een oog getrokken werden. Niet zo sterk en of te strak of te los. Je ziet ze nog wel eens van wat duurzamer materiaal als hergebruikbare ´tiewrap´.

peter

Word ook betalend lid van de ARA!