ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door mjvanderlaan
#132087
[quote="Bitaktus_Snellus"]
[quote="mjvanderlaan"]
Op rechte stukken is het gewoon levensgevaarlijk en moet men dit afstraffen! Ik vind dat Simoncelli die beker in moet leveren bij Barbera en zijn excuses aanbieden. Ik zou echt gemengde gevoelens hebben als ik dit had veroorzaakt maar in het interview was S helemaal in z'n nopjes en zei weinig over het voorval.............. Ik vond het niet kunnen  :no:
[/quote]

als het wel goed was gegaan... dan had er geen haan naar gekraaid. Dit moest een keer gebeuren, nu is het tijd dat er een duidelijke regel voor komt.
[/quote]

Heb je gelijk in maar dit is niet de 1e x he...... vaak moet het dodelijk/ernstig aflopen voordat men nadenkt of iets doet. Als het kalf verdronken is dempt men de put he  ;)  Je moet er toch niet aan denken dat er iemand om komt of zwaar gewond raakt door zo'n ondoordachte "stomme" actie
Door Huertecilla
#132172
[quote="Bitaktus_Snellus"]
[quote="mjvanderlaan"]
Op rechte stukken is het gewoon levensgevaarlijk en moet men dit afstraffen! Ik vind dat Simoncelli die beker in moet leveren bij Barbera en zijn excuses aanbieden. Ik zou echt gemengde gevoelens hebben als ik dit had veroorzaakt maar in het interview was S helemaal in z'n nopjes en zei weinig over het voorval.............. Ik vond het niet kunnen  :no:
[/quote]

als het wel goed was gegaan... dan had er geen haan naar gekraaid. Dit moest een keer gebeuren, nu is het tijd dat er een duidelijke regel voor komt.
[/quote]

Die IS er; het mag niet. Juist omdat het gevaarlijk is. Racen is al meer dan een eeuw oud en uitwijken is geen nieuwe strategie van rijders. Heeft nooit gemogen en er werd ´vroegah´ wel degelijk wat van gezegd. Eerst onder vier ogen bij de wedstrijdleiding.

Dit is een prima aanleiding om er weer eens de hand aan te gaan houden.
Door RSV1000 racer
#132204
Rijders die zo iets flikken bestraffen, dit is onsportief gedrag en hoort niet bij dit soort snelheden :no: :no:.
Daarnaast moet er gewoon een beugeltje om de remhandel komen en dan kan dit gewoon niet meer gebeuren, een simpele oplossing kan levens besparen, ik snap niet waarom ze dat niet doen.
Kijk nog ff naar deze beelden, start catalunya 2006 was een ongeval om de zelfde reden. De remhandel werd geraakt van Melandri en toen was het stront aan de knikker :yes: :yes:

:stupid: :stupid: :stupid: :stupid:
Door RSV1000 racer
#132222
[quote="MilleMaster"]
Rijders die zo iets flikken bestraffen, dit is onsportief gedrag en hoort niet bij dit soort snelheden :no: :no:.
Daarnaast moet er gewoon een beugeltje om de remhandel komen en dan kan dit gewoon niet meer gebeuren, een simpele oplossing kan levens besparen, ik snap niet waarom ze dat niet doen.
Kijk nog ff naar deze beelden, start catalunya 2006 was een ongeval om de zelfde reden. De remhandel werd geraakt van Melandri en toen was het stront aan de knikker :yes: :yes:

:stupid: :stupid: :stupid: :stupid:
[/quote]
Ik bedoel dus deze beelden.
http://nl.youtube.com/watch?v=ejBsej6OsiM
Door Huertecilla
#132245
[quote="MilleMaster"]Daarnaast moet er gewoon een beugeltje om de remhandel komen en dan kan dit gewoon niet meer gebeuren, [/quote]

Los van het van de lijn gaan helemaal mee eens.
Op noppen is het gebuikelijk, een ´barkbuster´, al dan niet met breder kapje. Ook op straat is het erg praktisch. Ik zet het heel graag op alle fietsen, doch het is niet altijd even eenvoudig en ook zijn de makkelijk verkrijgbare uitvoeringen van kappen voorzien.
Een simpele, betaalbare alu beugel zou ik nu gelijk op en mijn Fantic en de Innova schroeven.

Deze is ideaal, met keuze voor wel/geen kapje. Kost echter rond de 100$
Afbeelding
Wellicht iets om met een club van de club te bestellen en korting te bedingen? Ik wil er twee!
Edit: ook met balanceerproppen te monteren mbv een busje en een iets langere bout.

Blijft dat het van de lijn wijken niet mag en keihard aangepakt dient te worden.

peter
Laatst gewijzigd door Huertecilla op 3 jun 2008, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door mjvanderlaan
#132262
[quote="Huertecilla"]
Deze is ideaal, met keuze voor wel/geen kapje. Kost echter rond de 100$
Afbeelding
Wellicht iets om met een club van de club te bestellen en korting te bedingen? Ik wil er twee!
Edit: ook met balanceerproppen te monteren mbv een busje en een iets langere bout.
peter
[/quote]

Dit is wellicht een goede oplossing voor een groot stuk veiligheid. Ik hoef ze echter niet, zo close is de racing bij mij (nog) niet  ;D
Door Huertecilla
#132279
[quote="mjvanderlaan"] zo close is de racing bij mij (nog) niet  ;D
[/quote]

Ach, een tikje tegen een autospiegel is genoeg  8)
Of dat nu in een file of in het dorp is. Ikzelf pak nog wel eens een struik mee; zelfs op ons eigen pad liggen de keien niet alle dagen de hele dag op dezelfde plek en ook als je rustig rijdt moet je wel eens uitwijken.
Zo heb ik te paard én aan de voorkant dichte stijbeugels én stevige laarzen aan en soms harde moto-X kniebeschermers. In galop over een smal pad is 10 cm. de binnenbocht afsnijden door paardlief genoeg om de volgende keer je laarzen toch wel aan te doen als je snel wil  ;D 
Avatar
Door robz
#132296
[quote="Huertecilla"]
[ In galop over een smal pad is 10 cm. de binnenbocht afsnijden door paardlief genoeg om de volgende keer je laarzen toch wel aan te doen als je snel wil  ;D 
[/quote]

auw... :wobblesign:
Door Huertecilla
#132306
[quote="robz"]
[quote="Huertecilla"]
[ In galop over een smal pad is 10 cm. de binnenbocht afsnijden door paardlief genoeg om de volgende keer je laarzen toch wel aan te doen als je snel wil  ;D 
[/quote]

auw... :wobblesign:
[/quote]

Zaterdag a.s een race hier in het dorp. Over slechts 200 meter, heen en weer rond twee paaltjes op 50 meter op een ruig keienveld.
Ik ga met Arabella, bijnaamd ´la loca´, en ik doe de beenbeschermers aan want die is inderdaad gestoord en in competitie gewoon gevaarlijk. Over 200 meter wordt ze niet moe, alleen maar ´heet´dus ik moet erop rekenen dat als dat met inhalen in de bocht zo uitkomt ze zo scherp indraait dat ik de paaljes ga raken.
Is echt een gewéldige merrie: ik bepaal de strategie maar ben verder meer passagier met de taak erop te blijven  ;D
In de campo is dat soms heel ontnuchterend: doet ze wat ik vraag, kegel ik eraf en terwijl ik het zwart voor mijn ogen wegknipperend lucht in mijn longen probeer te krijgen komt ze zuchtend teruglopen met een werkelijk verníetigende blik. Als ik er weer op zit blijft ze dan demonstratief kalm staan wachten tot ik wat zeg en kijkt dan om zo van ´weet je het zeker?´  :-*

Maar goed, beugels dus. Voor mij is dat net als een beugel voor mijn tenen aan de stijgbeugels en ik heb ze gráág aan het stuureinde. Als ik een beugel die om de domino handels past voor een redelijk bedrag kan kopen gaan die zelfs op mijn ´antieke´ Caballero.

Word ook betalend lid van de ARA!