ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Huertecilla
#131225
..ofwel Mugello 2008.
Zal vast spannend worden, doch met Rossi in vorm en de Yamaha bij de pinken is een ander scenario minder waarschijnlijk. Rossi wint.

Ik hoop, hoop, HOOP dat Edwards weer op het Podium komt maar ..... Ducati buigt zich achterover om Stoner ook op snelle wielen te zetten en Stoner gaat er altijd voor dus die wordt tweede, derde Pedrosa.

Ben verder erg benieuwd naar wat Okada gaat doe. Long-time-no-niets en dan met een pneumatische Honda op Mugelo is  :crazy:

Morgenochtend voor zonsopgang het dak op. De antenne heeft het nu écht begeven. Moet ik een nieuwe aan de paal schroeven maar er zitten tientallen wespennesten onder de pannen dus dat is geen succes met allergie daarvoor: vooraf pillen slikken is noodzaak want DAT ik gestoken wordt is zeker  :bad:
Ik ´kijk´ naar Mugello dus vooral vooruit met antenne-angst  :tease:

peter
Avatar
Door mjvanderlaan
#131227
:rotfl2: je moet er wat voor over hebben Peter, ik denk dat die paar bulten het wel waard zijn  ;)
Suc6 en ik hoop dat je de wespen te slim af bent
Avatar
Door Bitaktus_Snellus
#131231
sterkte!!! rookgordijntje wil wel eens helpen  ;D
Door Huertecilla
#131238
[quote="mjvanderlaan"]
:rotfl2: je moet er wat voor over hebben Peter, ik denk dat die paar bulten het wel waard zijn  ;)
Suc6 en ik hoop dat je de wespen te slim af bent
[/quote]

Bedankt.
De strategie is alles klaar leggen, met het eerste licht het dak op en doorwerken. De paal is hóóg en moet eerst van de schoorsteen. Ik kijk echt uit naar alle verroeste boutjes en moertjes  :-*
Straks een verse bus alles-in-1 halen.
Moet ook een signaalversterker tussen.
Ik laat het liever onaf voor een tweede beklimming zaterdag dan dat ik wakkere wespen trotseer. Heetgebakerde andalusische wespen zijn geen bijen zeg maar  ;D

Richelle gaat een super-speltbrood bakken voor me zegt ze. Ecologisch verantwoord geteelde spelt in de graanmolen, haar magische proces met de desem, zelfgemaakte malt etc. Daar zou je haast graag het dak voor opgaan.
Blokjes solomio van de geit liggen sinds gister in een marinade en samen met dat brood....  :kwijl: Trek ik een simpele maar zalige tempranillo open, voor het leuk overschenken in een stoere karaf en dan invulling geven aan een ´eenvoudige doch voedzame maaltijd´  :ok:

Bor weet dat ik het in mijn broek doe voor die wespen dus heeft zijn zalfje ´magica´al aangeboden. Zal hij op de steken smeren als hij uit school komt en dan is alles weer over. Helpt bij hem ook.

Je ziet, met een ondersteunend team gaat dat helemaal goed komen  :yahoo:
Avatar
Door rsvfrank
#131255
Ik hoop ook dat Edwards z'n goede kwalificaties eens in een overwinning kan omzetten, dat heeft ie wel verdient, maar op de één of andere manier komt het er tijdens de wedstrijd niet uit bij hem.

Ben benieuwd naar Okada , in 2000 z'n laatste wedstrijd gereden :o :o, zou leuk zijn als ie voor een verrassing zou zorgen.

Ik denk ook dat Capirex wel eens vooraan zou kunnen eindigen , hij is altijd sterk op dit circuit.
Door Huertecilla
#131291
[quote="rsvfrank"]
Ik hoop ook dat Edwards z'n goede kwalificaties eens in een overwinning kan omzetten, dat heeft ie wel verdient, [/quote]

Hij heeft mijn sympathie sinds de epische Superbike wedstrijd met de Castrol Honda RC´s op Imola.

peter
Avatar
Door rolf
#131343
edwards heeft bij mij ook een warm plekje, tja peter ik maakte de foto ;D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door mjvanderlaan
#131457
.....................en je vrouw weet niet hoe de camera werkt  ;D
Door Huertecilla
#131543
[quote="rolf"]
mijn vrouw wel maar ik was op pad met irma ;)
[/quote]

Ik al lach (bb)  :rotfl2: op de grond...  ;)

peter
Door Huertecilla
#131927
Wel, dat was duidelijk.
Rossi is daar ongenaakbaar, Stoner heeft álles gegeven op een fiets waarvoor Ducati zich achterover gebogen heeft, Pedrosa deed gewoon profi zijn werk en Lorenzo ging weer op het randje staan.
Opvallend dat Stoner de énige is die met de Ducati snel is. Het ding loopt écht hard dus waarom kan de toch echt wel snelle en ervaren Melandri zich er nauwelijks mee kwalificeren?

Heb een erg nare smaak van de stunt van Simoncelli: dat was wel héél duidelijk met doel te hinderen van je lijn wijken en tot overmaat veroorzaakt hij er nog een ongeluk door ook. Exact dáárom is dat niet de bedoeling.
Ik hoop dat hij van de FIM alsnog 5 seconden of 10 seconden straftijd krijgt. Net genoeg om 4de te worden in de punten.
De wedstrijdleiding vond het mooi dat er een italiaan won en teamchef van Gilera zal niet protesteren want die wordt gelijk door Piaggio op de vingers getikt en dus moet het vanuit de sportbond zelf komen.
Het was echt over de grens en héél erg gelukkig afgelopen.

Peter
Door RSV1000 racer
#131941
Niet netjes inderdaad maar het is heel simpel op te lossen. Gewoon verplichten dat er een beugel over de remhandel komt dan kan het simpelweg niet meer gebeuren :stupid:
Avatar
Door robz
#131957
[quote="MilleMaster"]
Niet netjes inderdaad maar het is heel simpel op te lossen. Gewoon verplichten dat er een beugel over de remhandel komt dan kan het simpelweg niet meer gebeuren :stupid:
[/quote]

dat zat ik me ook al te bedenken....

wat een geweldige race trouwens die 125CC!!!  heb echt genoten
Door Huertecilla
#131962
Disciplinair optreden lijkt me structureler. Volgende keer is net een voet of steun in een wiel. Beugel om het been?
Gewoon niet van je lijn wijken. Wat zeg je als autos het op de snelweg doen, ploep 2 meter naar links als deze ingehaald wordt. Ja, dan moet je maar valbeugels monteren  :ok:

Peter
Avatar
Door emille
#131984
[quote="Huertecilla"]
..ofwel Mugello 2008.
Zal vast spannend worden, doch met Rossi in vorm en de Yamaha bij de pinken is een ander scenario minder waarschijnlijk. Rossi wint.

Ik hoop, hoop, HOOP dat Edwards weer op het Podium komt maar ..... Ducati buigt zich achterover om Stoner ook op snelle wielen te zetten en Stoner gaat er altijd voor dus die wordt tweede, derde Pedrosa.

Ben verder erg benieuwd naar wat Okada gaat doe. Long-time-no-niets en dan met een pneumatische Honda op Mugelo is  :crazy:

Morgenochtend voor zonsopgang het dak op. De antenne heeft het nu écht begeven. Moet ik een nieuwe aan de paal schroeven maar er zitten tientallen wespennesten onder de pannen dus dat is geen succes met allergie daarvoor: vooraf pillen slikken is noodzaak want DAT ik gestoken wordt is zeker  :bad:
Ik ´kijk´ naar Mugello dus vooral vooruit met antenne-angst  :tease:

peter


[/quote]

Doe jij al mee met de toto of zoiets?  ;D ;)
Door Miccie
#131986
zowel de 125 als de 250 (wat een actie idd......erg jammer) waren idd super races...........de masters helaas gemist................ff een samenvatting checken op internet!
Door Huertecilla
#131987
[quote="emille"]Doe jij al mee met de toto of zoiets?  ;D ;)
[/quote]

Nee. Heb helaas geen kristallen bol en koop ook geen lootjes.

Vorig jaar wel een onschuldig weddenschapje voor het begin van het seizoen. Ik zette in op Stoner. Ik had de ´jackpot´ voor mezelf  ;)

peter
Avatar
Door Bitaktus_Snellus
#132011
de actie van Simoncelli... tja... er zijn zoveel die het doen! Dan lijkt het mij niet 'eerlijk' om pas iemand te gaan bestraffen als het mis gaat.
Regels moeten er maar komen vanuit de organisatie. Bestraffing? Nu nog niet!
Door Huertecilla
#132016
Wat wil je dan? dat Barbera dood is? Iedereen herdenkt Kato en die kwam bij een dergelijke klapper om!
Dit is nu juíst een mooie aanleiding om dat levensgevaarlijke hinderen door met opzet van je lijn te gaan aan te pakken.
We hebben het hier over rácen en daarbij moet je op je tegenstanders kunnen vertrouwen, anders gaat het veel van een vechtsport krijgen.
´Kan ik er nu voorbij of krijg ik problemen als hij een veeg geeft?´"Hier komt hij links, dus ik veeg vast naar links om te hinderen"
Verdedigend rijden is wat anders dan op het rechte eind ineens 2 meter van je lijn opzij vegen.
Is dát het motorracen van vandaag? Lijkt wel auto´sport´ op die manier.
Als dat zo doorgaat hoef ik het ook niet meer te zien want ik moet daar echt van  :bad: Ik vind het onsportief, gevaarlijk en heb er geen behoefte aan. Formule 1 kijk ik ook niet.

Maar goed, ik spreek als tig-jarig racer in tig klassen op circuit en terrein, wellicht scheelt dat.
Alhoewel. Vanmorgen staking van de bussen. Bor dus met de motor naar school gebracht. Meer vaders en eigenlijk denkt iedereen hier er zo over als ik. Dat het onsportief en gevaarlijk is, dus keihard bestraft moet worden omdat motorsport al gevaarlijk genoeg is.

peter
Avatar
Door Bitaktus_Snellus
#132030
Wel goed lezen Peter...

Ik zeg dat het schering en inslag is geworden, vooral bij de lichtere klasses. Dan zou je iedereen moeten straffen die zulke acties uitvoeren, niet alleen degene waarbij het mis gaat.
Door Huertecilla
#132060
[quote="Bitaktus_Snellus"]
Wel goed lezen Peter...

Ik zeg dat het schering en inslag is geworden, vooral bij de lichtere klasses. Dan zou je iedereen moeten straffen die zulke acties uitvoeren, niet alleen degene waarbij het mis gaat.
[/quote]

Wat ik schrijf op dat iedereen het doet is ´ja en?´dat is alleen maar reden om WEL wat te doen als het een keer zo spectaculair fout gaat!
Degelijk gedrag erodeert geleidelijk. Dít is duidelijk over welke lijn op. Grijp dat aan. Dan heb je daarná een handvat om de boel voor de rest ook strakker aan te trekken door een paar keer een stop-and-go te geven.


Peter
Avatar
Door Bitaktus_Snellus
#132075
ik zeg geen: "ja en?", integendeel... ik ben het met je eens. Ik zeg alleen dat een bestraffing van Simoncelli (nog) niet op zijn plaats is.

nulla poena sine lege
Avatar
Door mjvanderlaan
#132084
Op rechte stukken is het gewoon levensgevaarlijk en moet men dit afstraffen! Ik vind dat Simoncelli die beker in moet leveren bij Barbera en zijn excuses aanbieden. Ik zou echt gemengde gevoelens hebben als ik dit had veroorzaakt maar in het interview was S helemaal in z'n nopjes en zei weinig over het voorval.............. Ik vond het niet kunnen  :no:
Avatar
Door Bitaktus_Snellus
#132086
[quote="mjvanderlaan"]
Op rechte stukken is het gewoon levensgevaarlijk en moet men dit afstraffen! Ik vind dat Simoncelli die beker in moet leveren bij Barbera en zijn excuses aanbieden. Ik zou echt gemengde gevoelens hebben als ik dit had veroorzaakt maar in het interview was S helemaal in z'n nopjes en zei weinig over het voorval.............. Ik vond het niet kunnen  :no:
[/quote]

als het wel goed was gegaan... dan had er geen haan naar gekraaid. Dit moest een keer gebeuren, nu is het tijd dat er een duidelijke regel voor komt.

Word ook betalend lid van de ARA!