ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Huertecilla
#131646
[quote="rsv mille evo"]
Zo iets kan ik ook nog wel in elkaar stikken op m'n werk  :yes:
[/quote]

Welnu Áls je een setje voor me zou kunnen frutten. Ik stuur je een pm.

Voor mij hier is dat echt lekker: ik rij ook vaak zonder handschoenen, maar dat is gewoon onslim, punt. Ook als je met lage snelheid op gravel valt is dat niet leuk. Ik heb door asfaltuitslag ooit mijn grote liefde ontmoet dus alles heeft ook een positieve kant  ;) maar om het daarvoor óp te zoeken is wat anders.

Zou wellicht een gaatje in de markt kunnen zijn RSVMilleEvo. Ik kan me niet voorstelllen dat ik de eneige ben die behoefte heeft aan lekker zittende soepel zomerhandschoenen zonder naad en zonder frutsels. Niet iedereen wil altijd en overal met maximum gladiatorenbescherming heen. Ik beslis vaak : dan maar niet... :-[
Door Huertecilla
#131674
[quote="rsv mille evo"]
Naden zitten ook in jouw voorbeeld  :yes:, 't is dat ik het al zo druk heb met andere dingen, anders was het een idee, ben meer van de schoenen eigenlijk  :yes: :bye: :bye:
[/quote]

Niet aan de binnenkant ´píng´.....

Ah, het was bij wijze van alleen spréken van dus. Ok.
In pricipe moet ik het ook zelf kunnen. Maak tenslotte ook mijn spullen van zadelleer zelf. Als ik bij de groothandel in leerspullen ben zal ik eens kijken of ze ook een stuk soepel zeemleer hebben. Ik looi wel zelf en heb zat vellen van konijn via geit en lam tot en met varken doch voor een goed stuk zeemleer moet je anders looien.
Als iemand een lasvaggie voor (rubberbutt!) over het zadel wil heb ik nog wel wat liggen in allerlei natuurlijke kleuren.

peter
Door Huertecilla
#131712
Wij leven zo ecologisch verantwoord mogelijk en het is een uitdaging zo zelfvoorzienend mogelijk te zijn.

None of the above: alles is chemie en ik haal wat ingrediënten bij de apotheek doch het is in principe ´ecologisch´ verantwoord, maar vooral veel wérk om het al drogend soepel te maken.
De opzet is om het lanoline van lamsvachten niet weg te spoele en dezelfde methode gebruik ik ook voor andere huiden.
De lamsvachtjes blijven zó vol lanoline dat je in een paar weken van kloven in je hielen af bent als dat onderaan het voeteneinde legt.

Een een foto van mijn laatste naaiwerk zoeken. Het leer is gekocht maar de huid is eigen looisel:

Afbeelding
Afbeelding

Hierna heb ik een tijdje geen vachten gedaan maar ben zelf een geweer gaan maken. Werkt en ik heb er een wapenvergunning voor.

Mijn laatste stuk is een varkensrug met lang koperrood haar. Het vlees zit in de vriezer en worsten etc. Is ongeveer 1 vierkante meter, de huid.

Nog een paar konijnen en dan heb ik weer voldoende vachten (geit, lam veel konijn) om een bad te maken.

Een lopend project is een beukenhouten zwaardschede voor een antieke jian. De schede zelf heb ik bijna klaar en er sneuvelt bij landbouwwerkzaamheden bijna elk jaar wel een slang op ons land. Die gaat dan na bewerking om de schede.

peter
Laatst gewijzigd door Huertecilla op 31 mei 2008, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Word ook betalend lid van de ARA!