ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

#130381
Help de brandstof prijs omlaag!


Beste lezers.

Wij zijn het ZAT! Is de actiegroep die wij opgericht hebben om deze regering een HALT toe te roepen!

http://www.KwartjevanKokterug.NU

Ga naar deze site en:
****TEKEN DE PETITIE EN STUUR DEZE EMAIL AAN IEDEREEN IN JE LIJST DOOR************

Wij willen het kwartje van Kok terug, NU!
De benzine prijs gaat richting de 2 Euro
per liter!!
Wist je dat er per dag 23 miljoen aan accijns wordt verdient door onze overheid??
Op 1 januari 2008 bestond de brandstofprijs voor tweederde uit accijnzen en BTW.

Iedereen klaagt maar er is geen centraal punt van samen komen!
Ook de door het Nederlandse volk gekozen regering steunt zijn kiezers voor geen
meter, het gevoel dat onder de Nederlandse bevolking groeit is dat we behandeld worden
als simpele melkkoeien.

En dan niet eens gesproken over de dollar, Momenteel staat deze gunstig ten opzichte
van de euro, maar wat als de dollar straks weer meer waard word?
Dan zullen de brandstofprijzen nog meer stijgen.

In anderhalf jaar zijn de prijzen per liter schrikbarend gestegen, Benzine is ruim 20 cent per liter
duurder geworden dat is al gauw 10 euro per tankbeurt.

Teken deze petitie en wij gaan hiermee naar Den Haag.
Doen ze er niks mee? dan worden er op deze site HARDE acties aangekondigd!
Dit is slechts het begin. Meer protesten zullen volgen.

HET is NU tijd voor ACTIE!!
STRIJD MEE, STUUR DIT BERICHT AAN IEDEREEN DOOR!!!!

Mvg Team,
Wij Zijn Het Zat.
Door RSV1000 racer
#130392
Heb getekend :yes: :yes:
Wat volgens mij ook zal helpen is het boycotten van de grote maatschappijen zoals Shel en Esso, zij bepalen de prijzen en zij zullen hun prijzen aan moet gaan passen als iedereen bij de goedkope pomp gaat Tanken. Ik tank zelf al jaren bij de Tango en dat scheelt. :crazy:
#130393
getekend  :yes:
#130402
[quote="Harrie van Til"]
[quote="Hautje"]
JAJA ook getekend maar of het helpt?
[/quote]

Kansloze missie
[/quote]

Niks doen is zeker geen kans,

als we in NL allemaal zo gaan denken dan hebben ze bij de overheid helemaal vrij spel.
Er zijn voorbeelden waarbij de regering /tweede kamer even fijn werd terug verwezen, denk aan de EU-grondwet.

Als we het met zijn allen zat zijn en in actie komen dan gebeurt er echt wel wat, alleen het collectief telt!!
#130403
:stupid:
idd het is niet anders. Ook ik teken dit soort petities, maar het probleem is dat dit soort initiatieven worden ontplooit op momenten dat de prijzen uit de hand lopen: dat weet iedereen en ontkracht heel snel de actie: doe dit op het moment dat de prijzen stabiel liggen en maak er collectief een principe-kwestie van, en dan maak je m.i. kans (kleine... maar ok)


<off-topic>
Kom maar op met die fuel cell technology. verbrandingmotoren hebben toch hun tijd wel gehad. (ga na: al 100 jaar hetzelfde principe... lucht+brandstof+vonkie=plof=gaan) GM is al ver met de waterstofcel. B en benieuwd wat voor een motoren ze daaromheen gaan maken in de toekomst. Zijn we tenminste niet meer afhankelijk van olie (maar ik geloof dat die fuel-cell een stuk platina erin heeft :P Krijg je dat weer: platina accijnzen)
Door Huertecilla
#130410
[quote="zeeslot"]
:stupid:Kom maar op met die fuel cell technology. verbrandingmotoren hebben toch hun tijd wel gehad. (ga na: al 100 jaar hetzelfde principe... lucht+brandstof+vonkie=plof=gaan) GM is al ver met de waterstofcel. B en benieuwd wat voor een motoren ze daaromheen gaan maken in de toekomst. [/quote]

De lean bearn techniek en het arc van Honda (EXP2) zijn beiden nog ontwikkelingsgebieden waar veel te halen valt. Helaas zijn de normen mbt geluid en uitstoot niet stimuleredn voor écht schonere en zuiniger motoren.
Zo is de RS125 ´vuil´ maar stoot in grámmen minder uit dan een RSV en ook is het ding bij de meetpaal van Assen geen probleem. Rara...

Zelf hoop ik dat de stijging van de aardolieprijs (130$/vat) een stimulans is om écht groener te gaan leven, maar ben bang dat het gewoon ´opgelost´wordt met prijsinflatie.

Wat de actie betreft zou het op zich financieel moeten kunnen omdat er meer aan accijns en gasopbrengst de staatskas instroomt. Het kwartje van Kok is dacht ik echter al ruime tijd terug van het ´tijdelijke´ karakter ontdaan dus daar is het nu te laat voor.

Succes!! maar een echt zuiniger voertuig kopen (dus geen Prius) en minder kilometers daarmee maken is denk ik de enige oplossing.
Ik zal eens even zoeken voor een alternatieve cupracer welke op Assen aan de geluidspaal ook geen punt is...

peter
Door thomas
#130414
[quote="MilleMaster"]
Heb getekend :yes: :yes:
Wat volgens mij ook zal helpen is het boycotten van de grote maatschappijen zoals Shel en Esso, zij bepalen de prijzen en zij zullen hun prijzen aan moet gaan passen als iedereen bij de goedkope pomp gaat Tanken. Ik tank zelf al jaren bij de Tango en dat scheelt. :crazy:
[/quote]

Het idee is goed maar volgens mij komt uit eindelijk alle brandstof uit Pernis bij de Shell weg dus door hun machtspositie houden ze hun inkomsten toch wel.....

Het enige wat werkt volgens mij is net als de fransen doen. Gewoon het verkeer plat leggen. Of gewoon een week met zijn allen niet rijden maar dat is een onhaalbaar iets.
Door Huertecilla
#130415
De nieuwe cupracer:

Afbeelding

met als motor:

Afbeelding

Stelt ook minder kritische eisen aan beschermende kleding. DAT is dan weer goed voor vermindering van de afgeleide aardolieproducten; kunststoffen. Op het circuit weer degelijk leer terug en kun je door de week voor ww-verkeer waxkatoen aan. Dat zijn beiden duurzaam europees produceerbare producten waar geen olieboer voor nodig is.

Wat de kick van het racen betreft garandeer ik je dat het een onnavolgbare emotie is om er volgas mee door de ramshoek te gaan  ;D

Overings bedoel ik dit maar half sarcastisch. De ´wil´van de modale consument is namelijk een marketingproduct en de meeste huishoudens zouden met winst aan kwaliteit van leven een stuk existentiëler en goedkoper kunnen leven.  Dat levert voor overheid en industrie echter minder op dus beiden willen dat niet dus de consument ook niet en zolang die consument blijft consumeren gaat die brandstof echt niet omlaag.
Door RSV1000 racer
#130416
<off-topic>
(ga na: al 100 jaar hetzelfde principe... lucht+brandstof+vonkie=plof=gaan)

[/quote]
Ja maar dat lucht+brandstof+vonkie=kaboem=gaan met die banaan :yes: :yes: :yes: vind ik nog steeds ontzettend gaaf, en een motor die ik bij thuiskomst in het stopcontact moet steken lijkt mij helemaal niets :no: :no: :crazy: :crazy:
Door Huertecilla
#130418
[quote="thomas"]Het idee is goed maar volgens mij komt uit eindelijk alle brandstof uit Pernis bij de Shell weg dus door hun machtspositie houden ze hun inkomsten toch wel.....
[/quote]
en de overheid int accijnzen in procenten en de aardolie is gerelateerd aan ruwe olie, dus de NL-staat heeft ook geen belang bij lagere prijzen. Frankrijk heeft een heel andere positie; die produceert geen olie noch gas en de steenkool was ooit aanleiding voor de EGKS en feitelijk ook WO1 en -2.

De directe en de fundamentele oplossingen zullen echt in het eigen huishouden gezocht moeten worden. Als de actie een succes(je) heeft is dat toch alleen maar tijdelijk want stijgen doet de olie toch weer.
De VS blijven voorlopig alleen maar MEER olie nodig hebben en China is er als nog decennia sterk groeiende grootverbruiker bij gekomen.

Bij ijzer/staal speelt hetzelfde. Dat gaat ook vanzelf een probleem worden. Helemaal nu de staalindustrie ook nog eens een niet-westers onderonsje is geworden.

peter
#130419
ik heb ook getekend al vraag ik me af of het helpt, inderdaad niets doen is helemaal niets.

Maar wat is een goed alternatief, olie uit velden die aangelegd worden op gekapte oerwouden is ook niet de oplossing.

Auto's en motoren op stroom ??? waar wordt stroom mee opgewekt ???

Ik wacht af wat de alternatieven worden.

rolf
Door Huertecilla
#130421
[quote="MilleMaster"]
een motor die ik bij thuiskomst in het stopcontact moet steken lijkt mij helemaal niets
[/quote]
Dat is een kwestie van smaak. Fundamenteler is dat die energie eerst opgewekt moet worden en dat de weg van bron tot eindgebruik twijfelachtig is mbt rentabiliteit.

Ik heb onze LandRover al JAREN op afgewerkte frituurolie lopen. Dubbel-groen en goedkoop. Mag echter alleen op eigen land want op de weg is het accijnsontduiking en DAT is wettelijk veel erger dan vervuilen  :gaga:

peter
#130423
[quote="rolf"]

Auto's en motoren op stroom ??? waar wordt stroom mee opgewekt ???

Ik wacht af wat de alternatieven worden.

rolf
[/quote]Met die waterstof techniek wekken ze stroom op: dus niets in het stopcontact en geen olie opfikken om stroom te krijgen.

Ik vermoed vrij rap dat er een producent met een dergelijk voertuig gaat komen.
Door Huertecilla
#130426
[quote="rolf"]Maar wat is een goed alternatief, olie uit velden die aangelegd worden op gekapte oerwouden is ook niet de oplossing.[/quote]

Dat is ook alleen maar een subsidie-truuk.

DE oplossing is voor de komende decennia samengesteld uit verschillende deeloplossingen en één deel blijft fossiele brandstof en een ander kernenergie. Beiden niet ideaal maar de mens wil nu eenmaal niet terug naar een rokerig vuurtje van mest in een plaggenhut of een tv op een zonnepaneel die een sneeuwbeeld geeft omdat het toevallig bewolkt is en ook niet met de zon op en naar bed dus wel kunstlicht aan.

ALS kernfusie ooit gaat werken, dan duurt het daarna nog decennia voordat er energie van bij de consument komt.

Zo lang de modale concument blijft consumeren verandert er eenvoudig niets tot het echt MOET.
Al met al is de prijsontwikkeling van ruwe olie helemaal goed voor denken over alternatieven op allerlei gebied.

peter
Door RSV1000 racer
#130444
Bio brandstof is een hele goede oplossing. :yes: :yes: Waarom? omdat bv brandstof dat uit lijnzaad gemaakt wordt het jaar er op zijn eigen Co2 uitstoot weer opvreet. Elk jaar wordt de oogst "verbrand" maar het jaar er op zal er ook weer geplant worden, en deze nieuwe oogst U raad het al vreet de uitstoot van de vorige oogst weer op, en zo is de cirkel rond. Co2 neutraal noemen ze het ook wel. :ok:
Door thomas
#130462
[quote="zeeslot"]
[quote="rolf"]

Auto's en motoren op stroom ??? waar wordt stroom mee opgewekt ???

Ik wacht af wat de alternatieven worden.

rolf
[/quote]Met die waterstof techniek wekken ze stroom op: dus niets in het stopcontact en geen olie opfikken om stroom te krijgen.

Ik vermoed vrij rap dat er een producent met een dergelijk voertuig gaat komen.
[/quote]

Er is al is iemand geweest die zo'n auto ontwikkeld heeft en die goed genoeg was om op de markt te brengen. Alleen het project werd afgekocht door de Shell. Voor ik meen 2 miljoen euro/gulden. (veel geld in ieder geval)
#130503
[quote="zeeslot"]
[quote="rolf"]

Auto's en motoren op stroom ??? waar wordt stroom mee opgewekt ???

Ik wacht af wat de alternatieven worden.

rolf
[/quote]Met die waterstof techniek wekken ze stroom op: dus niets in het stopcontact en geen olie opfikken om stroom te krijgen.

Ik vermoed vrij rap dat er een producent met een dergelijk voertuig gaat komen.
[/quote]

Al bedacht hoe aan waterstof te komen? Waterstof maken is een dusdanig energievretend proces, dat het bijna niet loont (zowel kosten- als milieutechnisch) om er op te gaan rijden. Daarbij lijkt het mij weer vijf keer niks om op elektriciteit te rijden :bad: maar da's persoonlijk.
Voor de rest heb ik zo het idee dat brandstof relatief gezien nog helemaal niet zo duur is, alleen heeft zowat iedereen er last van. Gisterenavond mocht ik weer ettelijke keren €1,75 afrekenen voor een fluitje schuim met onderin wat bier... :wobblesign: Dát is pas veel euri per liter, maar de eerste petitie hierover moet nog langskomen. Nee, zolang we met z'n allen nog lekker kunnen klagen over file's en de hoge boetebedragen voor snelheidsovertredingen, dan is de benzine klaarblijkelijk nog niet te duur.
#130513
Is dit dan misschien 1 van de tijdelijke oplossingen

http://www.dieselmotorfiets.nl/

Misschien moeten fabricaten van motorvoertuigen eens proberen om hun voertuig eens wat zuiniger te laten lopen.
Waarom loopt de ene motor ruim 1:20 (Truimph Daytona van een vriend van me) en mijn Tuono maar 1:15??
Hier is volgens mij ook echt nog wel wat winst te halen.

En laten we wel wezen, er zijn genoeg alternatieven , zoals een motorscooter die 1:25 loopt maar nee we blijven zelf allemaal in onze duur lopende lease bakken in de file staan klagen over de brandstof prijzen.

Grt Marco.

Word ook betalend lid van de ARA!