ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door RSV1000 racer
#130326
Dit is wat ik een paar jaar geleden mee heb gemaakt op een circuit dag van Danhof Racing uit Duitsland.
Ik was samen met V-Twim en nog een aantal vrienden op Assen voor een circuit dag op een mooie zomerse dag Afro Afro
We reden toen nog niet op Aprilia maar Wim reed een TL1000 S en ik een GSX-R 750 SRAD.
Een vriend van mij kon op het allerlaatste moment niet mee en we hadden dus een plek over, zijn inschrijf papieren meegenomen en direct aan iedereen kenbaar gemaakt dat wij nog een plaats voor iemand hadden. Komt er op een gegeven moment een gozer aan die gehoord had dat hij nog kon rijden als hij wou. Hij had een mooie Arilia RSV Factory met mooie OZ velgen Acra 's enz enz. Had zijn spulletjes goed voor elkaar  .
Ik moest toen al bijna rijden en gaf hem de inschrijf papieren van mijn maat in vertrouwen mee en zij dat hij het zelf maar even moest regelen met de organisatie en als er vragen waren dat ik dan wel even alles zou toelichten. Afijn het is een mooie dag en het gaat lekker op de baan, ronde tijden worden sneller, iedereen de spulletjes nog heel en verder allen in opperbeste stemming 
Totdat ik mij realiseer dat ik die gozer nog niet weer heb gezien, ik ga eerst maar eens vragen bij de organisatie of hij geweest en of het gelukt was dat hij op mijn maat zijn gegevens kon rijden. Dat was allemaal gelukt en hij reed mee in de snelle groep. Ik die gozer maar eens opgezocht en kijken of ik de centjes kon vangen en mijn maat zijn inschrijfgeld nog terug kon krijgen. Ik vind hem, en vraag of hij even de €150 zoals afgesproken wil betalen.  Komt die met een verhaal dat hij mijn maat al gebeld had en dat hij het geld zou overmaken, hij kon bellen omdat op zijn inschrijf papieren het tel nr van mijn maat op stond. Ik mijn maat gebeld om te kijken of dit klopte maar kreeg hem niet te pakken en hij was niet bereikbaar. Ik weer naar die gozer en verteld dat als ik hem niet kon bereiken hij dat ook niet kon en hij gewoon de centjes contant aan mij moest geven en dat het dan klaar was. Wou die oetlul  Angry Angry niet doen en zij dat hij het wel zou regelen met mijn maat. Ik naar de organisatie en vragen wat ik hier aan kon doen, zij vonden het erg vervelend maar zijden niks te kunnen doen. Ik weer naar die eikel toe, was onderhand behoorlijk pissig dat iemand op deze manier voor niks probeerde rond te rijden. Ik vind hem en vertel netjes dat hij toch echt de centjes aan mijn moet geven, boter bij de vis zeg ik tegen hem. Wil die niet doen en hij wordt steeds brutalen en zij dat ik niet zo moest zeuren, dit was een zaak tussen hem en mijn maat en ik had daar niks mee te maken. Ik onderhand pislink op die enorme eikel dat ik hem wel op zijn smoel kon slaan, maar ja ik ben beschaafd opgevoed en dan doe je dat soort dingen niet
Op een gegeven moment, het was toen al 12 uur geweest ik met Wim afgesproken dat we hem met zijn tweeën zouden proberen over te halen om toch maar het geld te betalen. Hij weigerde nog steeds, en zij dat we niet moesten zeuren en dat we onze tijd aan het verdoen waren.  Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry De maat was vol, ik had nog een slot bij mij en heb toen zijn fiets met mijn slot op slot gegooid
Komt die gozer met een sprong voor mij staan en verteld mij dat ik het slot er af moet halen, zo niet dan zou hij mij wel in elkaar slaaf of iets dergelijks Mijn grote broer Wim was bij mij dus ik was niet bang voor deze oetlul, en maakte duidelijk dat hij eerst ff moest betalen en pas dan weer kon rijden Met veel gevloek en getier trok die zijn portemonnee en betaalde met veel tegenzin de €150  Hij had nog een grote bek en zou mij aan het einde van de dag wel opzoeken en ik zou dan minimaal in het ziekenhuis belanden  je begrijpt het ik werd erg bang  Ik nog gewacht aan het eind van de dag maar niemand meer gezien, waarschijnlijk is mister oetlul als een laffe hond afgedropen en we hebben hem nooit weer gezien

Nou hoop ik één ding en dat is dat niet iemand van hier zich hierin herkend want dat zou een beetje jammer zijn   
Door Huertecilla
#130341
[quote="MilleMaster"]De maat was vol, ik had nog een slot bij mij en heb toen zijn fiets met mijn slot op slot gegooid.
[/quote]

:rotfl2: :ok:

Geweldig, dat moet je koesteren als goedmaken voor de domper op het rijfeest. Verder is een dergelijk figuur jouw ergernis niet waard: daar zit JIJ mee, hij niet.
Kortom: met plezier aan het rijfeest en deze achteraf gewoon hilarische anekdote terugdenken.

Peter
Avatar
Door rolf
#130379
tja ongelovelijk eikel blijf je houden en inderdaad wat peter al zegt geniet van deze dag en niet van deze eikel.

Je hebt trouwens super gereageerd met dat slot :ok:

grtjs rolf
Avatar
Door mjvanderlaan
#130380
mooie actie met dat slot, ff onthouden  ;D

Tja triest verhaal, dan hebben ze al geluk dat ze nog kunnen rijden en dan zo hufterig doen  :no:
Door v-TWim
#130399
Ah, hij heeft het gepost... We hebben achteraf geláchen! Je had het smoelwerk van die stakker moeten zien toen het slot erom ging...  :yahoo:
Door schoubbie
#130571
heb in die aard ook zo iets meegemaakt...

Ik was gevallen met mijne RSV en kon dus een maand later niet in spa gaan rijden... Ik organisatie gebeld en zij
zouden iemand van op de wachtlijst bij hun mij laten bellen om da dag over te nemen..

's anderdaags ik al telefoon van iemand, hij vroeg mij rekeningnummer en alles.. Maar nooit geld gezien!!

Pec change is die dag in Spa niet door gegaan i.v.m. dat de formule 1 al was geweest die week en er te veel geluid was geproduceerd in die week zodat ik mijn geld terug kreeg van de organisatie zelf!
de mail kregen wij één dag van te voren van de organisatie! Nu hoop ik echt dat die man voor niets naar Spa is gereden!!  >:( :yahoo:

Van andere kant ook al gewoon met een nederlander in Spa afgesproken en hij mij mooi het geld betaald...dus er bestaan ook nog goei mensen... :victory:
Door Huertecilla
#130579
[quote="schoubbie"]Van andere kant ook al gewoon met een nederlander in Spa afgesproken en hij mij mooi het geld betaald...dus er bestaan ook nog goei mensen... :victory:
[/quote]

Mijn ervaring is dat er VEEL echt fijne lui zijn, aardig wat die meer doen dan eigenlijk gewoon normaal is. Een afspraak nakomen is normaal.
Die fijne lui ontmoet je vooral wanneer je zelf ook zomaar extra dingen doet, gewoon omdat het aardig en sociaal is. Daar hoef je helemaal niets voor terug te verwachten want ´het´ komt toch wel rond.

Zo kon hier een eigenaar van een Aprilia trial machine geen veren voor zijn voorvork vinden hoorde ik van de monteur toen ik vroeg waarom dat ding al zo lang zonder vork in de hoek stond. Het was voor mij geen moeite om even een kennis te vragen. Die stuurde uit pure aardigheid een set veren gratis op. Ik die doorgegeven. Hoorde van de monteur dat de eigenaar ongelooflijk blij en volledig verbaasd was. Ik KEN die man nauwelijks, maar waarom zou ik dat niet zomaar even doen?
Een paar weken terug, 5 jaar later, kreeg ik van een monteur uit een ándere zaak zomaar een caburateur voor mijn Fantic mee.  Een Fantic die zomaar voor me uit Italië meegenomen is door de dochter van iemand voor wie ik 3 jaar geleden belangenloos wat gedaan heb.
Etcetera.

Doe als dat op je weg kom ook eens wat ´zomaar´ en je ervaart vanzelf dat er verrassend veel fijne lui zijn.
Als je het maar ziet is het glas echt halfVOL en dat is VEEL leuker leven dan met het glas halfLEEG.
Door Robb
#130797
Zonde van zo'n mooie dag!!
Eikels blijf je altijd houden,alleen jammer dat ze ook Aprilia's rijden.
Heeft ie zo'n dure fiets onder z'n kont,verrekt ie 150eu af te tikken,erg scharrig.
Strakke actie van dat slot :worship:

Greetz Robb.

Word ook betalend lid van de ARA!