ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

#128890
[quote="rsv mille evo"]
[quote="AeroX"]
[quote="rsv mille evo"]
Ben inmiddels met de auto een paar keer langs de bocht gereden, er ligt duidelijk een of ander vervuild spoor op de weg wat het uitbreken van de achterkant heeft veroorzaakt  :(
[/quote]

Hopen dat je de schade dan op iemand kunt verhalen!!
Vandaag trouwens nog veel spierpijn gehad ?
En hoe is 't met je motorpak afgelopen ?? Ook nog goed er vanaf gekomen ??
[/quote]

inderdaad veel spierpijn in de bovenbenen, motorpak is total loss, was bij nader inzien toch geen vervuiling maar een zeer brede rubberstreep, achterband is al aan het "smeren" geweest direct uit de bocht,daar had ik niets van gemerkt,daarna brak hij dus heel snel uit.
[/quote]


Zonde man!!
Hoop dat alles snel weer hersteld is en dat je weer kunt rijden  :ok:
Door Vincent
#128916
Nou sprak ik vanmorgen een collega uit delfzijl en die heeft jou zien stuiteren en glijden. Hij had ook nog met je gepraat en aangeboden om iemand voor je te bellen. Hij schrok zich kapot toen hij de motor een zwieper zag maken.

Vincent
#128928
[quote="rsv mille evo"]
Heb de mille al grotendeels uit elkaar, dashboard zit alleen nog al klem in het subframe, kun je van het dashboard ook alleen het plastic venstertje vervangen? daar zitten namelijk barsten in. :bye:
[/quote]tot een maand geleden had ik zo'n venstertje liggen :P 2 jaar te koop gestaan :bad:
#128982
Staat nu wel op MP een setje voorpoten met kroonplaten. Maar heb je de kroonplaten al los gehad? Het kan zo zijn dat de poten getordeerd in de kroonplaten zitten. Bij mijn vorige motor haalde ik de bouten los na de crash en het was "pang". Toen weer recht erin gezet en klaar was klara.

Maar Tomba heeft in zijn topic over zijn circuitfiets ook een  kromme voortrein gehad. Lees dat topic anders even goed door.
#129005
He, zeeslot, bedankt voor de tip  :friends: :ok: :ok:, had bovenste kroonplaat al los, onderste nu ook gedaan met de motor een beetje op een  krik steunend en vervolgens wat aan de vork gewrikt met het wiel tussen de benen en zoals het nu lijkt zit het weer recht  ;D motor veert ook normaal in en er lekt niets dus valt toch nog mee?, is er nog een bepaalde methode om dit goed te controleren?
#129120
He top man  ;D

scheelt weer een setje vorkpoten.

Hoe ik het deed:
Ik nam de afstand aan weerszijden van de clipons naar een vast punt op het frame en  die helemaal gelijk maken. Dan staat je stuur recht.

Vervolgens de wielen uitlijnen. Daar zijn verschillende methodes voor maar ik deed het met een stuk touw. Ik heb alles helemaal recht gekregen.

Succes dude.

Ik heb alleen nog wel een dealer er even naar laten kijken. Om zeker te weten dat het niet krom is.
Door Renébagpipe
#129551
[quote="rsv mille evo"]
waar dan??, zou mooi zijn als ik ze deze week nog krijg, gaan ze zaterdag vast mee naar de spuiter  :yes:
[/quote]

Ze zijn al bijna op de post..............uiterlijk morgen..............

Zo...... spiegel-probleem ook weer opgelost

:bye:
Door Agent327
#129716
Zohee, dat is ff schrikken. Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen en ik wens je alle sterkte met herstel van bike en lijf.

Is bekend terrein trouwens, daar bij Appingedam. Vriend van mij heeft daar van zijn srad al eens een waterscooter gemaakt. Was het de afrit bij de McDo?

Word ook betalend lid van de ARA!