ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

#127849
Motorrijder zonder rijbewijs verongelukt in Reuver

Een 41-jarige motorrijder is maandagavond in het Limburgse Reuver omgekomen. Hij schampte een geparkeerde auto, reed tegen een tweede auto en werd gelanceerd.

(Novum) - Een 41-jarige motorrijder is maandagavond in zijn woonplaats Reuver omgekomen. De Limburger schampte een geparkeerde auto, reed tegen een tweede auto aan en werd enkele meters gelanceerd. Reanimatie door omstanders mocht niet baten.

De inwoner van Reuver droeg geen helm en reed vermoedelijk te hard, laat de politie dinsdag weten. Ook bleek hij niet in het bezit van een motorrijbewijs. Het ongeluk gebeurde rond 23.20 uur op de Pastoor Vrankenlaan.
#127856
Triest maar ook niet echt slim......... rijles (+ theorie, bijzondere verrichtingen) is er niet helemaal voor niets  :no: Het is maar goed dat er geen derden bij betrokken zijn geraakt...........
#127865
blijft een triest verhaal , had hij maar een helm gedragen.
zelf rij ik altijd in vol leer helaas zie ik er nog steeds teveel rijden in t-shirt en gympen met zwemshort  :no:

daar zouden ze best eens een bekeuring voor mogen gaan schrijven  :yes:
#127876
Heb vandaag ook de een en ander gek gezien en gisteren trouwens ook tijdens de 11`steden...dun broekje, gympen, trainingsjas en oke een helm maar dat was ook de enigste bescherming en wat dacht je van die grietjes achterop ? Ziet er wel leuk uit maar ga maar even een noodstop maken...ze worden gelanceerd met alle gevolgen van dien...nee doe mij maar een leren pak, helm, laarzen en handschoenen is het enigste wat je kan beschermen...en een rijbewijs plus bijbehorende opleiding...
#127881
kan dr weinig medelijden mee hebben. het blijft natuurlijk stom en triest voor nabestaanden, maar denk ook aan wat zulke personen jou aan kunnen richten met dit soort stunts.
afgelopen week ging hier nog zon mafkees door de straat. in het donker, zonder verlichting tegen 1 richtings verkeer in en geen beschermende kleding.
Door Huertecilla
#127885
Beschermende kleding verplichten? Euhm, denk hier EVEN over na....

De grens tussen voor jouw eigen bestwil verplichten je te beschermen en voor eigen bestwil gevaarlijk gedrag verbieden is er niet.
Ja en? hoor ik je denken.
Welnu, waarom dan geen verbod op motorrijden? Dat is exact hetzelfde.

Persoonlijk zie ik ook niet dat een gordel of helm verplicht moet worden en bijvoorbeeld een airbag of condoom niet. Dat ze zinvol zijn snap ik helemaal. Ik zie het echter als eigen verantwoordelijkheid.

Het argument dat de samenleving opdraait voor de gevolgen staat op een hellend vlak, want dat geldt voor ERG veel en daar is geen harde grens bij te trekken. Alleen een helm en een gordel is hoogst arbitrair en wees blij dat het hierbij gebleven is. Vragen om nog meer is vragen om ellende.

Alsjeblieft zeg. Ik boemel de hele zomer lekker in een korte broek, dun shirt en een licht helmpje op mijn Innova 125. Ik keutel ontspannen rond met aangepaste snelheden en geef dan gewoon alles voorrang.
De sleutel is veilig of onveilig GEDRAG!

Dit topic is daarvoor prima bewijs. Geen harnas vol klapzakken is afdoende tegen stupide gedrag.
Ga nu alsjeblieft niet roepen dat weldenkenden die zich wel situationeel afhankelijk kunnen gedragen verplicht moeten worden tot dingen die alleen maar tot de valkuil van de relativiveiligheidstheorie leiden.

peter
#127905
euhm ja.
eigen verantwoordelijkheid is gewenst maar vaak niet genoeg.

zodra iemand tegen een boom oprijd en in de kreukels ligt, draaid de maatschappij op voor zijn opknapbeurt en revalidatie periode.
dat is mischien wat kort door de bocht, maar de maandenlijkse premie die er jaren betaald is staat in schil contrast tegen de kosten van herstel en revalidatie.
daarnaast laten ze hier in nederland niemand in de goot liggen, dus wel of niet verzekerd het komt het uit de grote pot en dat zijn jou en mijn centen.
Door Huertecilla
#127907
[quote="teddek"]
zodra iemand tegen een boom oprijd en in de kreukels ligt, draaid de maatschappij op voor zijn opknapbeurt en revalidatie periode.
dat is mischien wat kort door de bocht, [/quote]

Ja, want er is geen grens en als je zo redeneert kan je motorrijden verbieden.

Ik begrijp echt niet dat aan de ene kant motorrijders de vrijheid willen om situationeel (te) hard te mogen rijden, een wheely te trekken of 'strak'  door een bocht te rijden en aan de andere kant beschermende kleding verplicht willen zien. Zoals ik dat zie is dit zijn dit twee tegengestelde zijdes van dezelfde munt.

Wanneer je vindt dat de maatschappij zichzelf tegen kosten mag beschermen en mag bepalen wat jij wel/niet mag, dan heb je niet te mieuwen wanneer motorrijden verboden wordt.

peter
#127933
[quote="Huertecilla"]
[quote="teddek"]
zodra iemand tegen een boom oprijd en in de kreukels ligt, draaid de maatschappij op voor zijn opknapbeurt en revalidatie periode.
dat is mischien wat kort door de bocht, [/quote]

Ja, want er is geen grens en als je zo redeneert kan je motorrijden verbieden.

Ik begrijp echt niet dat aan de ene kant motorrijders de vrijheid willen om situationeel (te) hard te mogen rijden, een wheely te trekken of 'strak'  door een bocht te rijden en aan de andere kant beschermende kleding verplicht willen zien. Zoals ik dat zie is dit zijn dit twee tegengestelde zijdes van dezelfde munt.

Wanneer je vindt dat de maatschappij zichzelf tegen kosten mag beschermen en mag bepalen wat jij wel/niet mag, dan heb je niet te mieuwen wanneer motorrijden verboden wordt.

peter

[/quote]

Peter, ik vindt toch dat jij een aparte manier van redeneren hebt, ik wil inderdaad lekker knallen op de motor op plaatsen die voor anderen niet te veel risico opleveren en beschermende kleding is ook zeer gewenst om je te beschermen tegen de onoplettendheid van een groot deel van de automobilisten :yes: , uit een groot deel van de dingen die jij hier post lees ik een soort "jalousie" : er zijn inderdaad in Nederland nog mensen die plezier beleven aan het motorrijden op de openbare weg, dat jij om de regelgeving naar het buitenland bent verhuisd kunnen wij niets aan doen  :bye: :bye: :bye: :bye: :bye:
Door Vincent
#127935
[quote="Huertecilla"]
[quote="teddek"]
zodra iemand tegen een boom oprijd en in de kreukels ligt, draaid de maatschappij op voor zijn opknapbeurt en revalidatie periode.
dat is mischien wat kort door de bocht, [/quote]

Ja, want er is geen grens en als je zo redeneert kan je motorrijden verbieden.

Ik begrijp echt niet dat aan de ene kant motorrijders de vrijheid willen om situationeel (te) hard te mogen rijden, een wheely te trekken of 'strak'  door een bocht te rijden en aan de andere kant beschermende kleding verplicht willen zien. Zoals ik dat zie is dit zijn dit twee tegengestelde zijdes van dezelfde munt.

Wanneer je vindt dat de maatschappij zichzelf tegen kosten mag beschermen en mag bepalen wat jij wel/niet mag, dan heb je niet te mieuwen wanneer motorrijden verboden wordt.

peter

[/quote]Ja ik ben het met je eens peter. Anders verbieden ze straks ook nog de skie vakantie en andere dingen waar bij je meer kans hebt letsel op te lopen. Ik ken zelfs werkgevers die het min of meer verbieden dat werknemers voetballen i.v.m de regelmatige blessures. Tsja hoe ver moet je gaan......Eigen verantwoordelijkheid nemen is inderdaad het belangrijkste. Dat neemt niet weg dat ik af en toe ook stevig aan het gas hang en dat is mijn verantwoordelijkheid.


Vincent
Door RSV1000 racer
#127944
Motorrijden is nu gewoon gevaarlijk, risico van het vak, onze neus is onze airbag. Wat kun je daar aandoen? juist goede beschermende kleding. Ik rijd graag hard en plat door een bocht, maar altijd met leren pak rug protector goede helm laarzen en handschoenen, of het nu 5 of 30 graden is. Als iemand er voor kiest omdat niet te doen en daardoor het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld heb ik met de persoon in kwestie geen medelijden, maar met zijn familie en vrienden des te meer zij zijn de grote slachtoffers en niet de man onder het groene tapijt. Daarom vind ik alleen de helmplicht aan de magere kant en wat mij betreft mag er gerust meer wetgeving komen op dit gebied. Helemaal als het om kinderen gaat die even bij papa achterop willen. Ik zie heel vaak kinderen achter op een motor met alleen maar een veel te grote helm en verder geen beschermende kleding, van mij mag papa dan een dikke prent krijgen :rtfm:.
Nou is het zo dat als iedereen een gezond verstand had wetgeving niet nodig is, maar helaas gezond verstand lijkt tegenwoordig wel een zeldzaamheid aan het worden.

Common scents isn't verry common anymore :gaga: :gaga: :gaga:
#127961
[quote="rsv mille evo"]
[quote="Huertecilla"]
[quote="teddek"]
zodra iemand tegen een boom oprijd en in de kreukels ligt, draaid de maatschappij op voor zijn opknapbeurt en revalidatie periode.
dat is mischien wat kort door de bocht, [/quote]

Ja, want er is geen grens en als je zo redeneert kan je motorrijden verbieden.

Ik begrijp echt niet dat aan de ene kant motorrijders de vrijheid willen om situationeel (te) hard te mogen rijden, een wheely te trekken of 'strak'  door een bocht te rijden en aan de andere kant beschermende kleding verplicht willen zien. Zoals ik dat zie is dit zijn dit twee tegengestelde zijdes van dezelfde munt.

Wanneer je vindt dat de maatschappij zichzelf tegen kosten mag beschermen en mag bepalen wat jij wel/niet mag, dan heb je niet te mieuwen wanneer motorrijden verboden wordt.

peter

[/quote]

Peter, ik vindt toch dat jij een aparte manier van redeneren hebt, ik wil inderdaad lekker knallen op de motor op plaatsen die voor anderen niet te veel risico opleveren en beschermende kleding is ook zeer gewenst om je te beschermen tegen de onoplettendheid van een groot deel van de automobilisten :yes: , uit een groot deel van de dingen die jij hier post lees ik een soort "jalousie" : er zijn inderdaad in Nederland nog mensen die plezier beleven aan het motorrijden op de openbare weg, dat jij om de regelgeving naar het buitenland bent verhuisd kunnen wij niets aan doen  :bye: :bye: :bye: :bye: :bye:
[/quote]Helemaal mee eens :yes: :yes: :yes: :ok: :ok: :ok: :bye: :bye: :bye:
#127979
[quote="jandetimmerman"]
[quote="rsv mille evo"]
[quote="Huertecilla"]
[quote="teddek"]
zodra iemand tegen een boom oprijd en in de kreukels ligt, draaid de maatschappij op voor zijn opknapbeurt en revalidatie periode.
dat is mischien wat kort door de bocht, [/quote]

Ja, want er is geen grens en als je zo redeneert kan je motorrijden verbieden.

Ik begrijp echt niet dat aan de ene kant motorrijders de vrijheid willen om situationeel (te) hard te mogen rijden, een wheely te trekken of 'strak'  door een bocht te rijden en aan de andere kant beschermende kleding verplicht willen zien. Zoals ik dat zie is dit zijn dit twee tegengestelde zijdes van dezelfde munt.

Wanneer je vindt dat de maatschappij zichzelf tegen kosten mag beschermen en mag bepalen wat jij wel/niet mag, dan heb je niet te mieuwen wanneer motorrijden verboden wordt.

peter

[/quote]

Peter, ik vindt toch dat jij een aparte manier van redeneren hebt, ik wil inderdaad lekker knallen op de motor op plaatsen die voor anderen niet te veel risico opleveren en beschermende kleding is ook zeer gewenst om je te beschermen tegen de onoplettendheid van een groot deel van de automobilisten :yes: , uit een groot deel van de dingen die jij hier post lees ik een soort "jalousie" : er zijn inderdaad in Nederland nog mensen die plezier beleven aan het motorrijden op de openbare weg, dat jij om de regelgeving naar het buitenland bent verhuisd kunnen wij niets aan doen  :bye: :bye: :bye: :bye: :bye:
[/quote]Helemaal mee eens :yes: :yes: :yes: :ok: :ok: :ok: :bye: :bye: :bye:
[/quote]


Ben het er ook helemaal mee eens....
Door Huertecilla
#128001
[quote="Vincent"]Ja ik ben het met je eens peter. Anders verbieden ze straks ook nog de skie vakantie en andere dingen waar bij je meer kans hebt letsel op te lopen. Ik ken zelfs werkgevers die het min of meer verbieden dat werknemers voetballen i.v.m de regelmatige blessures. Tsja hoe ver moet je gaan......Eigen verantwoordelijkheid nemen is inderdaad het belangrijkste. Dat neemt niet weg dat ik af en toe ook stevig aan het gas hang en dat is mijn verantwoordelijkheid.
[/quote]

..en als je dan een stevige schuiver maakt met of zonder rugbeschermer ga je ook niet lopen miezemauzen over weetikveelwat. Je kiest zelf voor dat risico. Je bepaalt zelf hoe dat zich verhoudt tot jouw verantwoordelijkheden. Moet alles wat enigzins naar avontuurlijk (=onvoorzien) riekt maar verboden worden opdat de samenleving niet voor de eventuele nazorg opdraait?
Carpe diem!

Soms is het lekker weer en keutel je rustig in je korte broek rond. Tja en als je met korte broek wat stoms doet heb je zelf asfaltuitslag. Jammer dan  ;D
Soms maak je een ruigrit en trek je een stevig pak aan: situationeel afhankelijk en daarbij is de bescherming van 'beschermende' kleding ZEER betrekkelijk.
Het enige wat echt zin heeft is vaardigheid verwerven en gezond verstand gebruiken.
Verder: poep gebeurt; memento mori  8)

Mbt het ts is wat voor bestuurlijke maatregel zinloos. Als de man zonder rijbewijs en zonder helm gaat rijden zou hij dan door een verplichting voor een rugbeschermer of halsband ineens wel zijn verstand gebruikt hebben?
Dit is een incident zonder verder enige waarde anders dan het aantonen van de zin van gezond verstand.

Regelgeving heeft een ontmoedigend effect op gezond verstand. Je krijgt nl. wat je beloont. Regelgeving en betutteling beloont hersenloosheid. Een andere vorm van de dictatuur van grijs.
Staat een leuk voorbeeld van in een oud Aprilia eigenaarshandboekje: 'Deze motorfiets is geheel vervaardigd uit niet eetbare materialen.'
Wat betekent 'Homo sapiens' ??? Zoals boven de oude hoofdingang van de RUL staat: 'Homo sapiens non urinate en vento'.

Het spel tussen carpe diem en memento mori is levenskunst.

peter
#128015
[quote="Huertecilla"]
[quote="Vincent"]Ja ik ben het met je eens peter. Anders verbieden ze straks ook nog de skie vakantie en andere dingen waar bij je meer kans hebt letsel op te lopen. Ik ken zelfs werkgevers die het min of meer verbieden dat werknemers voetballen i.v.m de regelmatige blessures. Tsja hoe ver moet je gaan......Eigen verantwoordelijkheid nemen is inderdaad het belangrijkste. Dat neemt niet weg dat ik af en toe ook stevig aan het gas hang en dat is mijn verantwoordelijkheid.
[/quote]

..en als je dan een stevige schuiver maakt met of zonder rugbeschermer ga je ook niet lopen miezemauzen over weetikveelwat. Je kiest zelf voor dat risico. Je bepaalt zelf hoe dat zich verhoudt tot jouw verantwoordelijkheden. Moet alles wat enigzins naar avontuurlijk (=onvoorzien) riekt maar verboden worden opdat de samenleving niet voor de eventuele nazorg opdraait?
Carpe diem!

Soms is het lekker weer en keutel je rustig in je korte broek rond. Tja en als je met korte broek wat stoms doet heb je zelf asfaltuitslag. Jammer dan  ;D
Soms maak je een ruigrit en trek je een stevig pak aan: situationeel afhankelijk en daarbij is de bescherming van 'beschermende' kleding ZEER betrekkelijk.
Het enige wat echt zin heeft is vaardigheid verwerven en gezond verstand gebruiken.
Verder: poep gebeurt; memento mori  8)

Mbt het ts is wat voor bestuurlijke maatregel zinloos. Als de man zonder rijbewijs en zonder helm gaat rijden zou hij dan door een verplichting voor een rugbeschermer of halsband ineens wel zijn verstand gebruikt hebben?
Dit is een incident zonder verder enige waarde anders dan het aantonen van de zin van gezond verstand.

Regelgeving heeft een ontmoedigend effect op gezond verstand. Je krijgt nl. wat je beloont. Regelgeving en betutteling beloont hersenloosheid. Een andere vorm van de dictatuur van grijs.
Staat een leuk voorbeeld van in een oud Aprilia eigenaarshandboekje: 'Deze motorfiets is geheel vervaardigd uit niet eetbare materialen.'
Wat betekent 'Homo sapiens' ??? Zoals boven de oude hoofdingang van de RUL staat: 'Homo sapiens non urinate en vento'.

Het spel tussen carpe diem en memento mori is levenskunst.

peter
[/quote]


Peter

Op sommige vlakken ben ik het absoluut met je eens maar heb jij nog wel plezier in het rijden ?...en dan bedoel ik niet op een 125 in een kort broek...nee het echte werk en dan zonder om over politiek e.d. na te denken...gewoon fun hebben, grenzen verleggen, banden controle om zo maar te zeggen, ouwehoeren met anderen over het motorrijden kletsen. Fun hebben zoals het hoort ondanks alle regeltjes...ik leef niet voor de politiek maar voor mijzelf, leef voor de lol en dat op 2 wielen maar ken ook mijn verantwoordelijkheid en ik denk dat dit iedereen heeft op dit forum. it's just for fun  and enjoy it...het leven kan al hard genoeg zijn geniet ervan...ook van dit forum

Groetjes
Silke
#128021
Hallo allemaal,


een ongeluk hoeft dus niet jou fout te zijn  :no:, veilige kleding begint bij mij bij de rijschool, ik zie ze nu te vaak alleen in een spijker broekje lessen, een ieder moet het lekker voor zich zelf weten, maar ik zeg lekker verplichten  :yes:, en peter ik denk dat het verkeer daar wel iets anders is als hier,

grtjes arius
Door Huertecilla
#128023
[quote="Silke"]...het leven kan al hard genoeg zijn geniet ervan...ook van dit forum
[/quote]

Vraag maar eens rond wat ik daar zelf van meegemaakt heb  ;)

Ik verleg dagelijks mijn grenzen doch nooit zomaar. Voor mij is kwaliteit cruciaal en daarvoor eis ik van mezelf kennis, vaardigheid, begrip. Dat is het memento mori.

Vandaag van 13.00 tot 16.00 in het dorp gelunched met familie. Dat is het carpe diem.

Ik ga straks wat nazoeken in een paar studieboeken over de biomechanica van het rijden en morgenochtend na taichi-les die twee te paard op een specifiek punt combineren (memento mori) zonder optoming in de campo (carpe diem).

Ja, het leven is heel kort en broos, dus ik wil eruit halen wat er in zit en dat doe ik wel zorgenloos maar niet bewustenloos  ;)
Lees mijn site anders eens http://www.huertecilla.net

peter
#128030
[quote="arius"]
Hallo allemaal,


een ongeluk hoeft dus niet jou fout te zijn  :no:, veilige kleding begint bij mij bij de rijschool, ik zie ze nu te vaak alleen in een spijker broekje lessen, een ieder moet het lekker voor zich zelf weten, maar ik zeg lekker verplichten  :yes:, en peter ik denk dat het verkeer daar wel iets anders is als hier,

grtjes arius
[/quote]

In spanje is het volgens mij niet verplicht om een helm te dragen vandaar het hoge aantal doden binnen 4-5 maanden, honderden toch ? Doe mij maar de helm en kleding plicht ook al is het weer een wet...ik rij veilig of ik rij niet...klaar...heb geen karosserie om mee heen, geen airbag...maar met een leren pak wel een paar laagjes huid die niet verbranden over het asfalt. Ben ze tegen gekomen..te warm geen handschoenen, onderuit, 3de graads verbrandingen aan hun handen, nee kan niet meer gas geven of schakelen.  Zo denk ik erover en ja ze moeten er in de rijscholen mee beginnen, hoort bij de opleiding. zo dat was ff een serieuze sil die nu gaat slapen...ben nog steeds bekaf van de 11 steden  :lazy: :lazy: :lazy: niets gewend  :crazy:

Word ook betalend lid van de ARA!