ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door rolf
#127410
We hebben allemaal wel eens onze vermoedens dat de overheid meeleest op forums met een hele andere bedoeling.

Op een scooterforum was een oproep gedaan voor een treffen van scooters op een parkeerplaats bij het Gelredome te Arnhem, gevolg er kwamen ca. 200 jongeren op hun scooters naar Arnhem.
De politie stond ze op te wachten en iedereen verplicht tot mee te werken aan een keuring, 3 scooters zijn in beslag genomen. :police:

Ik heb niets tegen de politie en op zich ook niets tegen de overheid we hebben elkaar nodig, maar wat blijkt is dat men forums(zoals de onze) gebruikt als informatiebron over wangedrag of poging tot wangedrag.

Wat we hiermee willen aangeven is dat melding van meetings over wheelie cursussen, topsnelheden of ander gedrag dus gewoon wordt meegelezen.

Het is iedereen vrij om iets te melden maar het is een eenvoudige manier van informatie verzameling. :-\

rolf
Door rs125 power
#127416
op een scooterforum waar ik vroeger zat. hadde we wel een evenementen afdeling maar alleen voor legale meetings.
de illegale meetings met sprinters enzo ging dat meestal via msn en zo. totdat die gasten van scooterpower het op hun voorpagina ginge zette de sukkels :no: toen was de pret gauw over. mzzls leon
Door Huertecilla
#127418
Ook belangengroepen lezen mee en soms zetten die zelfs een 'agent provocateur' in. Reacties over met open pijpen over het ruiterpad voorbij de boswachter spuiten of prive-racebaantjes op stukken dijk komen bij het eerstvolgende overleg in de gemeenteraad over stiltegebied of dijkafsluiting op tafel. Als schriftelijk bewijs en door de terechtheid als een heel krachtig.
De ZAC schrijft het niet voor niets: de echte vijand van de motorsport is de motorrijder zelf.

peter
Door FastJ
#127794
[quote="Huertecilla"]
Ook belangengroepen lezen mee en soms zetten die zelfs een 'agent provocateur' in. Reacties over met open pijpen over het ruiterpad voorbij de boswachter spuiten of prive-racebaantjes op stukken dijk komen bij het eerstvolgende overleg in de gemeenteraad over stiltegebied of dijkafsluiting op tafel. Als schriftelijk bewijs en door de terechtheid als een heel krachtig.
De ZAC schrijft het niet voor niets: de echte vijand van de motorsport is de motorrijder zelf.

peter
[/quote]
:stupid:
Avatar
Door zeeslot
#127805
Mijn insteek is dat wij (zeker ik) niet meer gaan "posen" met onze (mijn) illegale snelheden op de openbare weg, en eventuele andere "artikel 5-jes" (zoals wheelies en stoppies).

Laat dit een teken zijn dat we alert moeten zijn (voor mij is dit zeker een 'eye-opener". Ik wil met de moderators van dit forum wel even een afspraak hierover maken. Ik hoop dat niemand daar problemen mee heeft.

Dank je Rolf voor het attenderen  :ok:

erik
Door tuono-w
#127811
Nou dan mogen we 8 juni wel gaan oppassen en alle leden attenderen op het plaatsen van db-killertjes....... :ok: :ok:

Ik kan me de zorg best voorstellen. De politie weet echter dondersgoed dat slechts 1 % van het motorrijdende volk zich regelmatig schuldig maakt aan (overmatig) schenden van wetten en regels. Vanuit de FIM zijn hierover wereldwijd en zeker binnen Europa meerdere attentie-acties geweest, ik heb zelf ook nog ergens zo'n 99% sticker liggen.


w.
Door Miccie
#127812
@ rolf: bedankt voor de eye opener !

@ peter: moeten we in iedere post dezelfde discussie aangaan ?
Laatst gewijzigd door Miccie op 12 mei 2008, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Huertecilla
#127815
[quote="tuono-w"] De politie weet echter dondersgoed dat slechts 1 % van het motorrijdende volk zich regelmatig schuldig maakt aan (overmatig) schenden van wetten en regels. [/quote]

Zonder erop in te willen gaan of dit klopt, dat kan je zelf wel beantwoorden, zijn dat hoeveel duizenden motorrijders? die ene procent?
De politie is het probleem helemaal niet; die handhaaft alleen wat de politiek bedenkt. Die politiek is alleen gemotiveerd door politieke haalbaarheid = maatschappelijk draagvlak en gebruikt graag die paar duizend argumenten.

@Miccie: zo lang de motorrijder niet begrijpt dat het al 1 seconde OVER twaalven is wel ja: dat maatschappelijke draagvlak IS er al! of denk jij dat de modale burger elke mooi dag een toertocht door de straat wil?
'Politieke correctheid' dus tot het je neus en oren uitkomt ja.
Verder, 'ping', GAAT dit topic hier over.... :yahoo:

peter
Door Miccie
#127816
Peter, je gebruikt werkelijk prachtige superlatieven.......!

Maar idd dus.....in ieder topic dezelfde discussie !
Laatst gewijzigd door Miccie op 12 mei 2008, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door rolf
#127819
[quote="Miccie"]
@ rolf: bedankt voor de eye opener !
[/quote]

Het was niet ik die ons erop wees, maar dan twijfel je nog. Dan lees je de kicxstart en een krantenbericht en wordt het onderstreept. :-\

[quote="Miccie"]
@ peter: moeten we in iedere post dezelfde discussie aangaan ?
[/quote]

Peter probeert hier duidelijk te maken dat we ons meer op de politiek moeten richten dan op de mensen die het moeten uitvoeren.
En wat hij duidelijk probeert te maken is dat politiek alles vastpakt om ermee te zwaaien ook al is het slechts 1%, dus een voorbeeld van 1 persoon die te hard rijd komt beter aan dan 99 die het prima doen.

Eigenlijk doen we er zelf ook aan mee want programma's blik op de weg e.d. scoren nog steeds hoge kijkcijfers en om hoeveel procent van de bevolking gaat dit.

Alleen politiek is niet iedereen zijn hobby, de mijne ook niet. :-\

rolf
Laatst gewijzigd door rolf op 13 mei 2008, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Huertecilla
#127825
[quote="rolf"]Alleen politiek is niet iedereen zijn hobby, de mijne ook niet. :-\
[/quote]

De mijne is rijden  :)
Twee dingen helpen daarbij: de ene hand schudt de andere en wie bij het vuur zit warmt zich het beste.
Door te helpen met van alles en nog wat hier in de gemeente is de route die voor een ATB-wedstrijd is uitgezet nu te gebruiken voor recreanten te paard, te ATB en noppenmotorfiets.
Een paar noppenrijders met teveel lawaai of ruig rijgedrag en de gemeente sluit haar grondgebied daarvoor af. Ik wijs daar zo snel mogelijk op. Als de prive-grondeigenaren het zat zijn nl. is de route voor IEDEREEN historie.
Het is in mijn belang als motorrijder dat mijn collegas zich gedragen.
Het is in mijn belang als ruiter dat als ze dat niet doen de openbare wegen voor hen asap worden afgesloten.
Het is in mijn belang als mens dat ik een vinger in die pap heb; een kleine investering in locale politiek heeft onevenredig groot effect op mijn kwaliteit van leven.

Moraal van dit verhaal is dat motorrijders vrijwel nooit interesse in politiek hebben en ze als groep daardoor traditioneel buiten elk beslissingsproces staan. Doorgaans niet eens weten wat er zich afspeelt.
Omdat het OVER twaalven is, kan de motorrijder in NL zich deze opstelling niet meer permitteren.
In Engeland is de maatschappelijke acceptatiegraad van motorfietsen veel hoger en toch is daar de Trail Riders Fellowship daar al >35 jaar gericht locaal actief omdat de overkoepelende motorbond een te grote bestuurlijke afstand heeft.
Als je in Baarle Nassau een locale weg open wil houden, moet je in de locale gemeente raad als buurtbewoner een positief gewicht op de schaal kunnen leggen, niet een buitenstaander van de KNMV van de toren laten blazen.

Zie het als onderhoud. Om te rijden moet je olie verversen, ketting spannen, tanken en met de wethouder praten.

It's elementary my dear Watson.

peter

p.s. Zondag heb ik de HELE dag staan verlummelen met het opzetten van een grote feesttent voor de broederschap van San Isidro. Ik doe daar nog meer voor. Dat is de broederschap van ons buurtschap en ik ga ook een borrel halen op het feest. Het resultaar is dat ik vorig jaar een hele hampoot kreeg voor mijn acte de precence te paard ipv dat er gezeurd werd over mijn onbeteugeld over het land van de 'broeders' rijden.....
Laatst gewijzigd door Huertecilla op 13 mei 2008, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Grandia
#127840
Enigzins hieraan gerelateerd: is het forum ook (mede)-verantwoordelijk voor het gedrag van de deelnemers bij dit soort bijeenkomsten?

Daarnaast hoop ik dat Aprilia ook meeleest en direct aan de slag gaat met verschillende problemen bij hun modellen, maar dat terzijde.
Laatst gewijzigd door Grandia op 13 mei 2008, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door jackske
#127843
[quote="Grandia"]
Enigzins hieraan gerelateerd: is het forum ook (mede)-verantwoordelijk voor het gedrag van de deelnemers bij dit soort bijeenkomsten?
[/quote]
:no:
Bij meetingen wordt door de ARA geadviseerd de verkeersregels niet te overtreden, ieder is zelf verantwoordelijk
dacht ik
Door Huertecilla
#127847
Dat ligt helaas voor organisatoren en forum-beheerders wat lastig.
In principe is een forum niets anders dan een krant, alleen electronisch. De uitgever is tot op zekere hoogte verantwoordelijk voor wat er op het medium gepubliceerd wordt. Hij/zij faciliteert het uiten van de mening, de publicatie.

Idem evenementen. Zo kan een gemeente zelfs besluiten een onschuldige ledenvergadering niet toe te staan wanneer er gegronde reden is om aan te nemen dat dit een verstoring van openbare orde en/of rust in zal houden.
Dit botst met het andere rechten dus het ligt complex maar het geeft wel aan dat ook al heeft een bestuur niet direct iets te maken met een aspect dit wel van direct belang kan zijn.
Juist voor dit soort aspecten is die ene procent bewijsmateriaal doorslaggevend voor maatschappelijk draagvlak: voor verbod op een bijeenkomst van hobbytuiniers in een buurthuis zal de modale burger aanmerkelijk minder snel warm lopen dan voor 'wheely-trekkers: zie forumuitspraken'.

peter
Avatar
Door rolf
#127862
[quote="jackske"]
[quote="Grandia"]
Enigzins hieraan gerelateerd: is het forum ook (mede)-verantwoordelijk voor het gedrag van de deelnemers bij dit soort bijeenkomsten?
[/quote]
:no:
Bij meetingen wordt door de ARA geadviseerd de verkeersregels niet te overtreden, ieder is zelf verantwoordelijk
dacht ik
[/quote]

Iets anders maar het komt bijna op hetzelfde neer, "deelnemen aan activiteiten georganiseerd door de Aprilia Riders Association geschied op eigen risico".
Daarnaast is mijn uitgangspunt ook, iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag.

Dat zegt nog niets over de mededelingen en oproepen van spontane activiteiten zoals meedoen met een 11-stedentocht rit of een gezamenlijk BBQ.
Dan zie ik het forum als een prikboord met een leuke oproep voor deelnemers.

Maar terug naar de inhoud van het startbericht, dit forum is openbaar daarom inderdaad reacties van mensen die in hun ogen iets leuks meegemaakt hebben en misschien oproep doen voor iets. Over deze oproepen kan toch geen aansprakelijk uitrollen ??? aan een bestuur. ???

Ik kan me wel voorstellen dat er inhoud van teksten die eventueel discriminerend of persoonlijk aanvallend kunnen zijn en deze lang blijven staan men het bestuur of moderators tot verantwoording kan roepen waarom er niet ingegrepen is.

Los van alles proberen we hier duidelijk te maken en daar zijn we het allemaal wel over eens dat oproepen tot wangedrag :-\ tegen je gebruikt kunnen worden, in ieder geval als voorbeeld tegen de groep motorrijders. En dat moeten we denk ik proberen te voorkomen.

Zo wat een serieus gedoe met dit warme weer ;) straks weer snel naar buiten in de zon een koel b...rtje :angel: eh ik bedoel een koel glas water drinken ;) anders roep ik op tot  >:D. Geintje ;D
Door Gert-Jan Tuono
#127896
Op jouw advies ga ik gewoon bier drinken  :yes: :yes: ;D ;D












(ook geintje  :wobblesign: )

Maar on topic: goed verwoord Rolf, we zijn allen zelf verantwoordelijk voor ons gedrag op de openbare weg en zullen en kunnen daar de club mijns inziens niet op aanspreken. Waar je volgens mij in clubverband wel op moet passen zijn vrijwiligers die activiteiten voor de club ontplooien. Ik weet eigenlijk niet wat dat bijvoorbeeld voor voorrijders en routeplanners betekent.  ??? ???

Groeten,  :bye:
Gert-Jan Tuono
Door Huertecilla
#127904
[quote="Gert-Jan Tuono"]
en zullen en kunnen daar de club mijns inziens niet op aanspreken. [/quote]

Dat is zelden een punt Gert-Jan. Het probleem is dat 'jouw' verzekering altijd zal proberen hun probleem op een ander af te wentelen. ZIJ zullen heel snel proberen een organisator aansprakelijk te stellen. Tja, en dan sta je voor de rechter.
In het verleden heeft het ARA-bestuur daarom ooit eens een keuze gemaakt voor een rechtsbijstandsverzekering ipv een uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering.

Ook is dat 'eigen verantwoordelijkheid' in combinatie met 'individuele vrijheid' blijkbaar een rekbaar begrip. Aan de ene kant roepen deelnemers op dit forum dat ze vrijheid willen maar ik zie diezelfde schrijvers roepen om verplichting van beschermende kleding en bekeuring daarvoor.
Ik zou er daarom niet vanuit durven gaan dat niemand hier de club aansprakelijk stelt voor bijvoorbleed een vergissing van een voorrijder of een niet allrisc verzekerde omgevallen motorfiets op een mottig uitgevallen parkeerterrein. Daar zijn (buiten de ARA) zeer sterke staaltjes van bekend.
Wat te denken van een rijder die op een bolletje-pijltje-rit onderuit schuift over een baggerspoor dat een landbouwer met zijn trekker over de weg gelegd heeft en de club aansprakelijk stelt? Die club heeft de verantwoordelijkheid bij de wegbeheerder kunnen neerleggen maar stond WEL voor de rechter.

Dit is echter het topic niet.
Het topic is dat alle forum deelnemers zich bij hun uitspraken bewust moeten zijn dat dit een wereldwijd openbaar medium is en je niet weet wie het leest noch soms wie de schrijver is.
Let gewoon een beetje op wat je aan de grote klok hangt.

peter
Door Gert-Jan Tuono
#127908
[quote="Huertecilla"]
Het topic is dat alle forum deelnemers zich bij hun uitspraken bewust moeten zijn dat dit een wereldwijd openbaar medium is en je niet weet wie het leest noch soms wie de schrijver is.
Let gewoon een beetje op wat je aan de grote klok hangt.

peter
[/quote]
Helemaal mee eens Peter, al heb ik wel moeite met de mogelijk uiterste consequenties. Ja zou dan er op uit kunnen komen om geen evementenagenda openlijk te communiceren en routes van ritten al helemaal niet. Dat geeft dan toxh wel een heel onvrij en bijna ondergronds gevoel.

Dat maakt het voor mij dan wel een stuk gemakkelijker om jouw besluit om buiten nederland, in een land met kennelijk minder controle gevoel, te verblijven te begrijpen. Ik persoonlijk ben nog niet zover maar overweeg wel de randstad achter me te laten om mezelf op dat gebied een beter gevoel te bezorgen. Of dat helpt ... de tijd zal het leren.

Groeten,  :bye:
Gert-Jan Tuono
Door tmbmw
#127988
Dit is nou een intresante discussie, er zit in ieder geval zeker een kern van waarheid, + waarschuwing in van Peter.
Door Huertecilla
#128017
[quote="Gert-Jan Tuono"]
Helemaal mee eens Peter, al heb ik wel moeite met de mogelijk uiterste consequenties. [/quote]

Gert-Jan, het gaat te ver om daar in het openbaar over te schrijven doch ik kan je daar uit persoonlijke ervaring HEEL straffe dingen over vertellen uit de tijd dat pc's nog niet bestonden. Nu iedereen zowat alles electronisch doet is dat vertigvoudigd.

Er is een magistraal boek 'Ali en el Pais de las Maravillas' wat op een keiharde en hilarische manier de draak steekt met de spionoagetechnologie van de VS. Het gaat over een neef en look-a-like van BinLaden en de titel is een parodie op 'Alice in Wonderland'. Ge-wel-dig  :rotfl2:

Ik heb zelf een sim-lock vrije mobiel die nooit aan staat en betaal nagenoeg altijd contant. Dat zal gerust een persoonlijke afwijking zijn en realiseer je gewoon dat internet wereldwijd openbaar is en privacy een illusie is.

peter
Avatar
Door rsvfrank
#128043
Wat een onzin allemaal!
Als je niets te verbergen heb hoef je nergens "bang" voor te zijn.
Big Brother is watching you  :rotfl2: :rotfl2: ,in mijn ogen geen probleem, ik heb dan ook niets te verbergen en lees ook geen boeken die me argwanend, achterdochtig of boos op de overheid maken.


Maar misschien de evenementen alleen in het ledendeel plaatsen?
Laatst gewijzigd door rsvfrank op 14 mei 2008, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Grandia
#128044
[quote="rolf"]
Iets anders maar het komt bijna op hetzelfde neer, "deelnemen aan activiteiten georganiseerd door de Aprilia Riders Association geschied op eigen risico".
Daarnaast is mijn uitgangspunt ook, iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag.

Dat zegt nog niets over de mededelingen en oproepen van spontane activiteiten zoals meedoen met een 11-stedentocht rit of een gezamenlijk BBQ.
Dan zie ik het forum als een prikboord met een leuke oproep voor deelnemers.

Maar terug naar de inhoud van het startbericht, dit forum is openbaar daarom inderdaad reacties van mensen die in hun ogen iets leuks meegemaakt hebben en misschien oproep doen voor iets. Over deze oproepen kan toch geen aansprakelijk uitrollen ??? aan een bestuur. ???

Ik kan me wel voorstellen dat er inhoud van teksten die eventueel discriminerend of persoonlijk aanvallend kunnen zijn en deze lang blijven staan men het bestuur of moderators tot verantwoording kan roepen waarom er niet ingegrepen is.
[/quote]
We zijn hier met MF ook druk mee. Welke rechten en plichten je als forum hebt en waarvoor je verantwoordelijk bent is nog een vrij nieuw rechtsgebied. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Door Grandia
#128045
[quote="Huertecilla"]
Ik heb zelf een sim-lock vrije mobiel die nooit aan staat en betaal nagenoeg altijd contant. Dat zal gerust een persoonlijke afwijking zijn en realiseer je gewoon dat internet wereldwijd openbaar is en privacy een illusie is.
[/quote]
Ik dacht dat je ook de batterij er uit moest halen, anders verstuurt je telefoon nog steeds signalen. Maar ik kan het mis hebben.
Avatar
Door rsvfrank
#128048
[quote="Grandia"]
[quote="Huertecilla"]
Ik heb zelf een sim-lock vrije mobiel die nooit aan staat en betaal nagenoeg altijd contant. Dat zal gerust een persoonlijke afwijking zijn en realiseer je gewoon dat internet wereldwijd openbaar is en privacy een illusie is.
[/quote]
Ik dacht dat je ook de batterij er uit moest halen, anders verstuurt je telefoon nog steeds signalen. Maar ik kan het mis hebben.
[/quote]

Klopt,noodfrequentie blijft het dan doen,dus ben je op te sporen ;D
Door Huertecilla
#128051
[quote="rolf"]We zijn hier met MF ook druk mee. Welke rechten en plichten je als forum hebt en waarvoor je verantwoordelijk bent is nog een vrij nieuw rechtsgebied. Ik hou jullie wel op de hoogte.
[/quote]

Ook de bescherming van de rechten is een nog wat vaag gebied en ondertussen blijft het een wereldwijd open prikbord.

@mobiel: zonder sim-kaart heeft het ding geen identiteit. Een sim-lock vrije kaart heeft geen aan een persoon gekoppelde identiteit. Alleen even opletten hoe je het ding evt. opwaardeert als je echt ontkoppeld wil blijven.

@BigBrother:  is voor wat wel grijs is geen probleem. Onwetendheid is heel rustgevend; wat niet weet, wat niet deert. Dat werkt twee kanten op  ;D

Hoewel het een ander topic is: er zijn vrij verkrijgbare programmas waarmee een derde kan zien waar een telefoon zich bevindt en wat te denken van hoge resolutie Google-Earth?
Vraag maar eens aan een prive-detective waar hij/zij allemaal electronisch achter kan komen.
Of je wat te verbergen hebt is irrelevant: jouw leven gaat derden niets aan. Dat is net zoiets als omgekeerde bewijslast. In mijn beleving is iemand onschuldig tenzij, heeft iemand recht op een prive-leven en het tenzij is een hellend vlak.

Moraal van dit verhaal is simpel en alleen dat als je wat schrijft het verstandig om je te realiseren dat het internet wereldwijd openbaar, transparant, is.

peter

p.s. de dochter van een vriend leeft in een vrachtwagen. Dat is haar thuis doch ze kan het kenteken niet op haar naam zetten met het kenteken als adres. Als ze legaal wil leven om bijvoorbeeld de wagen te kunnen verzekeren, dan kan ze dat alleen met 'creativiteit' oplossen. Denk daar even over na....
De reden is dat de overheden de burgers binnen het systeem willen kunnen controleren.
Laatst gewijzigd door Huertecilla op 14 mei 2008, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Word ook betalend lid van de ARA!