ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door tmbmw
#126985
Voor u gelezen op het forum van BMW club Nederland;


Vanaf mei t/m oktober worden er in de Zuid Limburgse heuvels, beter bekend als het Mergelland ( binnen de gemeenten Gulpen-Vaals ) bijna iedere weekend controles uitgeoefend op motorrijders. Deze controles varieren van: staande controles op rij- en kentekenbewijs, helmplicht en de rijtechnische toestand van de motor. Bovendien is er een rijdende onopvallende surveillance met een motor en de videoauto.
Afgelopen weekend werden door de onopvallende motor 5 rijbewijzen ingevorderd van snelheidsduivels.
Tevens vinden er gedurende deze periode 4 geluidscontroles plaats.

Zorg dat je alles in orde hebt en houd je aan de verkeersregels indien je in Zuid-Limburg gaat motorrijden.



U BENT GEWAARSCHUWD.
Avatar
Door mjvanderlaan
#126986
Pfff volgens mij kun je in het ganze land maar beter rustig aan doen want het is overal dus feest  :no:
Laatst gewijzigd door mjvanderlaan op 8 mei 2008, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Huertecilla
#126988
Kijk, en DAT is nu simpel ontmoedigingsbeleid. De technische staat van motorfietsen is volgens onderzoek voorbeeldig, de helm wordt 100% gedragen en het % papieren onvolkomenheden is verwaarloosbaar. Volkomen onnutte en bewust hinderende controles. Door rigide streng, bewust tijdrovend te controleren en dit ook vooraf bekend te maken gaan minder rijders op de aangekondigde plekken rijden = effectief vemindering van 'overlast'.

Ok, enkele motorrijders rijden te hard, dus prima daarop te controleren.
DaarBIJ echter: tweederde van de dodelijke ongevallen van motorrijders heeft als directe oorzaak een fout van een automobilist, dus doe DAAR wat aan i.p.v. gerichte ontmoedigingingsacties van het motorrijden.

Het heeft geen zin hierover bij de politie te klagen; die weet dit zelf heel goed. Motoragenten worden zelf ook van hun fiets gereden: moeten ze maar minder rijden?
Een goede kennis van mij is bij deze afdeling weggegaan omdat veel te veel collegas verongelukten tijdens hun werk op de motorfiets.
Die agent echter mag geen acktie voeren en veel actie onderneemt de gewone motorrijder ook niet want het is doorgaans een keurige en hardwerkende burger = dus de pisang.

peter
Laatst gewijzigd door Huertecilla op 8 mei 2008, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door jackske
#126989
[quote="Huertecilla"]
Kijk, en DAT is nu simpel ontmoedigingsbeleid. De technische staat van motorfietsen is volgens onderzoek voorbeeldig, de helm wordt 100% gedragen en het % papieren onvolkomenheden is verwaarloosbaar. Volkomen onnutte en bewust hinderende controles. Door rigide streng, bewust tijdrovend te controleren en dit ook vooraf bekend te maken gaan minder rijders op de aangekondigde plekken rijden = effectief vemindering van 'overlast'.

Ik, veel motorrijders rijden te jardm dus prima daarop te controleren.
DaarBIJ echt: tweederde van de dodelijke ongevallen van motorrijders heeft als directe oorzaak een fout van een automobilist, dus doe DAAR wat aan i.p.v. gerichte ontmoedigingingsacties van het motorrijden.

Het heeft geen zin hierover bij de politie te klagen; die weet dit zelf heel goed. Motoragenten worden zelf ook van hun fiets gereden.
Erg veel actie onderneemt de motorrijder verder niet want het is doorgaans een keurige en hardwerkende burger = dus de pisang.

peter
[/quote]

:ok:

Wordt oppassen met de rubberbut jongens :'(
Door Huertecilla
#126991
[quote="jackske"]Wordt oppassen met de rubberbut jongens :'(
[/quote]

De 'oplossing'  is met een >25 jaar oude, liefst aardig wat oudere, motorfiets gaan. Die is vrijgesteld van zowat alles omdat die aan een norm uit vervlogen tijden voldoet  :-*
Het probleem met te hard rijden lost zich zo ook op want veel van die dingen zijn 'inherent veilig': je laat het wel uit je hoofd.
Prima comfie en zalig rijden, vaak ook grijnzend zuinig en  :tease: naar  :rtfm:  'Ah, u kunt het E-merk niet vinden? Tja, de EG bestond toen nog niet'  :rotfl2:
'Geen geluidsdemping? Klopt ja. Mooi heh?!'  ;D

peter
Avatar
Door jackske
#126994
[quote="Huertecilla"]
'Ah, u kunt het E-merk niet vinden? Tja, de EG bestond toen nog niet'  :rotfl2:
'Geen geluidsdemping? Klopt ja. Mooi heh?!'  ;D
[/quote]

;D
Avatar
Door rolf
#126995
tja met de rubberbutt zo snel als mogelijk Belgie in rijden. ;)

rolf
Door Huertecilla
#126997
[quote="rsv mille evo"]
:bad: :bad: :bad:  :no: :no: het wordt steeds gekker
[/quote]

Nee, hoor; niets nieuws onder die zon.
Omdat alles grootschaliger wordt, alleen maar steeds duidelijker waardoor steeds meer rijders het zien en merken  ;)
Let maar eens op hoe controles georganiseerd zijn. NIET voor zo min mogelijk vertraging  :angel:
Vraag je maar eens af waarom er iemand staande gehouden moet worden als de controleurs al bezig zijn en er wachtenden zijn. Een wachtrij heeft maar EEN 'waarde'; het wachten op zich.

peter
Avatar
Door black bee
#127039
ik kom die jongens liever niet tegen , ik heb ook geen e keur op mijn pijpen maar hij is ook geen 25 jaar oud (de berijder wel hoor)
Avatar
Door malle eppie
#127046
Wat een k*t, de lol gaat er zo wel af. Als ze hier in Friesland bij de Politie de kolder maar niet in de kop krijgen...
Door Ivo Schrien
#127062
bedankt voor de tip! Gulpen en Vaals ligt (bijna letterlijk) in mijn achtertuin, dus zal enkele oogjes open houden  :o

ben sinds afgelopen zondag terug van een weekje motorvakantie in het Schwarzwald, HEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK weer gehad (eindelijk, na 4 regenachtige motorvakanties). Toch is Duitsland ideaal, halve liter bier voor €3,10 en frieten met schnitzels  :man_in_love:
En zéker niet onbelangrijk; de Duitse agenten zijn (over het algemeen dan) niet zo'n zeikers; we zijn aangehouden midden in het Schwarzwald met teveel op de klok, open uitlaten (vriend van mij had op zijn Triumph Speed Triple open uitlaten met bijschrift 'not for road use') maar gelukkig geen zeik. Hij vroeg alleen of we niet iets verstandiger en met meer afstand onderling konden rijden. Wij natuurlijk heel braaf 'ja inderdaad, dat is wel zo herr polizei'  brave hollanders gespeeld..

maar ze checken alles nu inderdaad iets OPVALLENDER zodat je denkt 'wow, opletten'.  is misschien maar goed ook anders ging 't gas nog méér open..
Door Renébagpipe
#127152
[quote="Huertecilla"]
[quote="rsv mille evo"]
:bad: :bad: :bad:  :no: :no: het wordt steeds gekker
[/quote]

Nee, hoor; niets nieuws onder die zon.
Omdat alles grootschaliger wordt, alleen maar steeds duidelijker waardoor steeds meer rijders het zien en merken  ;)
Let maar eens op hoe controles georganiseerd zijn. NIET voor zo min mogelijk vertraging  :angel:
Vraag je maar eens af waarom er iemand staande gehouden moet worden als de controleurs al bezig zijn en er wachtenden zijn. Een wachtrij heeft maar EEN 'waarde'; het wachten op zich.

peter


[/quote]

Dit is volgens mij 1 van de meest onzinnige reacties die ik het laatste jaar hier op dit Forum heb mogen lezen...............

Ik vermoed door iemand die het , denk ik, vaak beter weet ??????? Ga, verder hier niet op reageren.... enkel even willen melden
Door Huertecilla
#127185
Controles worden ook nooit aangekondigd?!  :rotfl2:

Peter

p.s. je zondigt tegen de forumregels en die van normaal fatsoen. Waarom?  :angel:
Avatar
Door motorbeer
#127224
[quote="jackske"]
[quote="Huertecilla"]
Kijk, en DAT is nu simpel ontmoedigingsbeleid. De technische staat van motorfietsen is volgens onderzoek voorbeeldig, de helm wordt 100% gedragen en het % papieren onvolkomenheden is verwaarloosbaar. Volkomen onnutte en bewust hinderende controles. Door rigide streng, bewust tijdrovend te controleren en dit ook vooraf bekend te maken gaan minder rijders op de aangekondigde plekken rijden = effectief vemindering van 'overlast'.

Ik, veel motorrijders rijden te jardm dus prima daarop te controleren.
DaarBIJ echt: tweederde van de dodelijke ongevallen van motorrijders heeft als directe oorzaak een fout van een automobilist, dus doe DAAR wat aan i.p.v. gerichte ontmoedigingingsacties van het motorrijden.

Het heeft geen zin hierover bij de politie te klagen; die weet dit zelf heel goed. Motoragenten worden zelf ook van hun fiets gereden.
Erg veel actie onderneemt de motorrijder verder niet want het is doorgaans een keurige en hardwerkende burger = dus de pisang.

peter
[/quote]

:ok:

Wordt oppassen met de rubberbut jongens :'(
[/quote]

Voor dat kleien beetje nederland. de meesten van zulen dan redelijk vroeg het nederlandse grongebied verlaten en later er weer op terug zijn; geen tijden dat een ambtenaar aan het werk is.

anne
Door ronald
#127327
da's lekker, eind mei met het werk naar in den hof, altijd lekker gummen, ik ga de lange rit wel rijden, pakken we in ieder geval duitsland mee...
:worship:

Word ook betalend lid van de ARA!