ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

#126389
Hoor vanochtend van een vriend dat er dit hele weekend een fuik was bij Balkbrug (60km zone), superstrak asfalt met mooie bochten........
3 jongens die ik ook wel ken zijn daar dus hun rijbewijs kwijt geraakt zondag, ze reden respectievelijk 68, 61 & 86 km te hard. De politie was niet echt aardig gezien de uitspraken die ze deden toen men staande was gehouden: "zo jij hebt de hoofdprijs", "jij bent je rijbewijs sowieso 4 mnd kwijt" etc  >:(
Bij een lokaal cafe/restaurant stonden al een 15-tal fietsen geparkeerd van mensen die niet verder mochten. Men ( :police:) zoekt ook wel weer de mooie plekjes op om te controleren  :no: Het is natuurlijk niet goed te praten maar het is een momentopname van een paar mooie bochten in de open vlakte!

Wij zijn ook nog ff rond geweest en hebben 2 vrienden in Assen opgepikt maar zijn daarna snel weer de kop van Groningen & Friesland in gegaan, daar is het nog vrij rustig en kan men wat relaxter rijden..........
#126391
:'( bij ons in de regio is het veerkeershandhavingsteam ook flink bezig. Probleem is vaak dat er veel motoren te hard rijden/geluid produceren, waardoor andere weggebruikers en bewoners gaan klagen en de politie bellen. Wij ondervinden dit nu ook op Akermaat. Ze staan regelmatig met een lasergun achter een viaduct om pieksnelheid te meten ipv gemiddelde snelheid, wat veel lager ligt. Ff verderop staat dan een  :police: motor om je op te vangen. Ben ik blij dat ik op de Aker alleen met de auto komt met maar 50 pk.  :rotfl2:
Door RSV1000 racer
#126396
Ken dat stuk erg goed bij Balkbrug, rij er regelmatig. Geluk dat ik in het noorden meedeed met de toertocht in het noorden. Maar wij hebben bij ons in de regio te maken met een overijverige  :police:, die met vele lasergun's kliko's burger auto's en meer van die ongein het ons steeds moeilijker maken om een keertje gas te geven. Moet binnenkort ook weer voorkomen :rtfm: :rtfm: 
#126400
Pfff sterkte Millemaster,

Tja soms zit ik er wel eens aan te denken om mijn motor te verkopen en een racer te kopen om alleen nog op het circuit los te gaan........
Maar goed ik heb voor mezelf de regel gesteld dat ik mijn Mille niet weg doe voordat ik de 1e x mijn rijbewijs kwijt ben geraakt en hoop dat nog heel lang uit te kunnen stellen  :worship:

Het ging gisteren by the way soms wel weer hard, vooral in de bochten  :kwijl:
#126418
[quote="Timfiz"]
:'( bij ons in de regio is het veerkeershandhavingsteam ook flink bezig. Probleem is vaak dat er veel motoren te hard rijden/geluid produceren, waardoor andere weggebruikers en bewoners gaan klagen en de politie bellen. Wij ondervinden dit nu ook op Akermaat. Ze staan regelmatig met een lasergun achter een viaduct om pieksnelheid te meten ipv gemiddelde snelheid, wat veel lager ligt. Ff verderop staat dan een  :police: motor om je op te vangen. Ben ik blij dat ik op de Aker alleen met de auto komt met maar 50 pk.  :rotfl2:
[/quote]

Als je iemand ziet met lasergun, remmen en omdraaien (ook al hebben ze je snelheid).
Ze zijn verplicht je staande te houden, ze mogen geen bekeuring achteraf sturen :rtfm:

Indien een motoragent je toch van de weg af haalt heb je niets verloren :angel:
Door Huertecilla
#126439
[quote="Bitaktus_Snellus"]
je hebt tuig nodig om tuig te vangen... maar waarom gaat het tuig geen tuig vangen?  ???
[/quote]

Euh, 60-83 km/h te hard is in NL een??? .... MISDRIJF!
Volgens de NL samenlevingsnormen en de resulterende!!! regelgeving IS iemand die zoveel te hard rijdt 'tuig'.

Of dat zo is in absolute zin is volkomen irrelevant en staat niet ter discussie. Jullie leven in NL en de NL samenleving vind dit.

Als je vindt dat de snelheidslimiet(en) in NL verkeerd zijn dan is daar een weg voor; als je vindt dat de normen voor 'overtreding' verkeerd zijn, dan is daar een weg voor.
Aan het eind van de democratische weg(en) zijn er twee mogelijkeheden: je bent het er wel/niet mee eens maar het is zoals het is. Daar kan je  dan weer twee dingen mee: aanpassen of weggaan. Het alternatief is dat de democratie jouw aanpast.

'Democratie' heeft nadelen. 1 van die nadelen is dat de modale norm tot absolute norm gebombardeerd wordt: dictatuur van grijs. 
Daar staan voordelen tegenover.
Bepaal zelf maar wanneer de nadelen een te hoge prijs voor de voordelen zijn/worden.

peter
#126445
[quote="Huertecilla"]
Euh, 60-83 km/h te hard is in NL een??? .... MISDRIJF!
Volgens de NL samenlevingsnormen en de resulterende!!! regelgeving IS iemand die zoveel te hard rijdt 'tuig'.
Of dat zo is in absolute zin is volkomen irrelevant en staat niet ter discussie. Jullie leven in NL en de NL samenleving vind dit.
Als je vindt dat de snelheidslimiet(en) in NL verkeerd zijn dan is daar een weg voor; als je vindt dat de normen voor 'overtreding' verkeerd zijn, dan is daar een weg voor.
Aan het eind van de democratische weg(en) zijn er twee mogelijkeheden: je bent het er wel/niet mee eens maar het is zoals het is. Daar kan je  dan weer twee dingen mee: aanpassen of weggaan. Het alternatief is dat de democratie jouw aanpast.
'Democratie' heeft nadelen. 1 van die nadelen is dat de modale norm tot absolute norm gebombardeerd wordt: dictatuur van grijs. 
Daar staan voordelen tegenover.
Bepaal zelf maar wanneer de nadelen een te hoge prijs voor de voordelen zijn/worden.

peter
[/quote]

Absoluut mee eens maar je wordt soms helemaal flauw van al die regeltjes. Vooral als je een x in Turkije/Egypte o.i.d. op vakantie gaat. Ik denk als een Koos Spee daar op vakantie heen gaat, hij helemaal gek wordt en er nooit weer komt. Regels wa's dat??

Afgelopen dinsdag fietste ik naar huis en toen had de politie ook weer zo'n hetze. Stond ook iemand met een aanhanger waar de lading een paar cm te ver uit stak (zonder bordje/vlag eraan) + wat mensen die een paar km te hard hadden gereden. Ik heb de P niet in op de agenten (ik ken er een paar en die zijn dikke prima), die doen hun werk en krijgen opdrachten die ze uitvoeren.

Begrijp me goed, regels moeten er zijn da's simpel (zoals in Turkije etc is af en toe levensgevaarlijk) maar hier is het wel heel extreem en muggenzifterig. Het gros dient er voor om de staatskas te spekken net als de hoge brandstofprijzen etc....
Als ik genoeg geld had was ik hier ook echt niet blijven wonen, ik zeg niet dat ik het slecht heb maar word er soms wel een beetje moe van hiero!

Iedereen weet dat je op de motor net iets sneller en harder rijdt, nou en.... Door al dat sneue gedoe van agenten achter een bord of in de struiken wordt het alleen maar gevaarlijker. Ik let er meer op wat er aan de zijkanten van de weg gebeurd dan op de weg. Zondag klein stukje snelweg gepakt tussen Vries en Assen Noord, mooi dat er een flitser op de vangrail stond. Vol in de ankers terwijl ik maar 140 reed, levert toch gevaarlijke situaties op omdat degene achter mij ook scherp moet zijn. Vorige week richting Didam hetzelfde verhaal, zat bij een vriend in de auto toen ze bij Zwolle stonden. We reden 140/145 (rechter baan) en hij ging vol in de ankers, knakker achter ons zat er bijna op. Op zich dom natuurlijk maar men reageert op zo'n kast en wil geen bekeuring dus dan maar vol in de rem en zien wat er gebeurd.

Nou ja iedereen zal z'n/haar mening wel hebben maar ik vind dat men hier het doel voorbij streeft!! "Maar goed het is allemaal voor onze eigen veiligheid, ik zou zeggen iedereen thuis op de bank laten zitten en niet meer aankomen" ;D

Cheers
M
Laatst gewijzigd door mjvanderlaan op 5 mei 2008, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ApriliaMan
#126467
[quote="Heuveltje"]

In Italie worden er ook belachelijke regels uitgevonden, dus niemand houdt zich er aan
en de politie beboet niet voor belachelijke regels  :ok:
of je moet het te bond gemaakt hebben :rtfm:
[/quote]

Jaren geleden reden wij heeeeeeel sportief door de Doloos. Kwamen ik als voorste rijder om een berg door een bocht: shit, carabinierie oid in een Alfa Romeo. Die reden echter heel relaxed, kwam een arm uit de auto en die wenkte ons dat we hen zo snel mogelijk moest passeren ....... :yahoo:

Dat waren nog eens tijden ....... :ok:

Deze vergeten we niet snel. 
#126470
de politiemensen voeren uit wat ze opgedragen krijgen, dat kan je ze niet kwalijk nemen. Het is hun beroep en om eerlijk te zijn ben ik ook blij met deze mensen. Wat voor janboel zou het worden zonder ze.

Begrijpelijk dat iemand vreselijk de ziekte erin heeft als hij zijn rijbewijs mag inleveren, ja ook ik ben ooit het haasje geweest :-\ maar het is toch mijn eigen schuld.

De regels worden gemaakt door anderen, als we voor een versoepeling van de regels zijn moeten we op de juiste partijen kiezen en dat is politiek waar ik eigenlijk niet goed in ben dus :-\

Laten we het erop houden dat iedereen wel eens een slechte dag hebben.

rolf
Door Huertecilla
#126471
[quote="mjvanderlaan"]
We reden 140/145 (rechter baan) en hij ging vol in de ankers, knakker achter ons zat er bijna op. [/quote]

Wat gevaarlijk GEDRAG is. Die paal doet niets, die staat er alleen maar.
Je kan de verantwoordelijkheid voor jouw eigen gedrag nooit op een ander afschuiven en in dit geval al helemaal niet:
JIJ rijdt EN te hard EN remt onverwacht sterk af.

Verder laat je wat en vind je wat. Het paradijs is een fabeltje uit de bijbel.

Tot slot is wel/niet verkassen een keuze die los staat van geld. Doorgaans is het een kwestie van zekerheden en schijnzekerheden. Die (schijn)zekerheden zijn een voorbeeld van 'opbengst' van nadelen in NL.

Onder de streep is NL een zeer dichtbevolkt land waardoor voor kunnen samenleven afspraken maken en het nakomen daarvan belangrijker zijn dan in veel andere landen.

peter
#126509
[quote="Heuveltje"]
[quote="Timfiz"]
:'( bij ons in de regio is het veerkeershandhavingsteam ook flink bezig. Probleem is vaak dat er veel motoren te hard rijden/geluid produceren, waardoor andere weggebruikers en bewoners gaan klagen en de politie bellen. Wij ondervinden dit nu ook op Akermaat. Ze staan regelmatig met een lasergun achter een viaduct om pieksnelheid te meten ipv gemiddelde snelheid, wat veel lager ligt. Ff verderop staat dan een  :police: motor om je op te vangen. Ben ik blij dat ik op de Aker alleen met de auto komt met maar 50 pk.  :rotfl2:
[/quote]

Als je iemand ziet met lasergun, remmen en omdraaien (ook al hebben ze je snelheid).
Ze zijn verplicht je staande te houden, ze mogen geen bekeuring achteraf sturen :rtfm:

Indien een motoragent je toch van de weg af haalt heb je niets verloren :angel:

Is niet waar. Ik ben namelijk voor geweest omdat ik hetzelfde dacht. Blijkt dat deze regel op geen enkel wettelijk voorschrift is gebaseerd. Blijkt alleen een advies van OvJ Spee te zijn, waar het OM, dus politie, zich niet aan hoeft te houden. Ik kon dus mooi betalen. 250 Eurootjes.
[/quote]
Door ApriliaMan
#126551
Ik las net hier in de Leeuwarder Courant dat op de Kwelderweg dat is de weg vanaf Kollumerpomp onder het Lauwersmeer ri Groningen en op de Lauwersmeerweg bij Oudwoude maar liefst 8 rijbewijzen van motorrijders in beslag genomen zijn gisteren op zondagmiddag.
Laatst gewijzigd door ApriliaMan op 5 mei 2008, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#126561
Volgens mij zijn wij daar langs gekomen toen we bij Silke weg kwamen, ze stonden vanaf een zijweg te laseren maar gingen net achter een andere motor rijder aan die de andere kant op ging, nou lag onze snelheid ook niet zo hoog op dat moment: 100 of zo dus zijn we goed weg gekomen, weet trouwens niet of je daar 60 of 80 mag?  :bye: :bye:
#126583
[quote="Huertecilla"]
[quote="mjvanderlaan"]
We reden 140/145 (rechter baan) en hij ging vol in de ankers, knakker achter ons zat er bijna op. [/quote]

Wat gevaarlijk GEDRAG is. Die paal doet niets, die staat er alleen maar.
Je kan de verantwoordelijkheid voor jouw eigen gedrag nooit op een ander afschuiven en in dit geval al helemaal niet:
JIJ rijdt EN te hard EN remt onverwacht sterk af.

Verder laat je wat en vind je wat. Het paradijs is een fabeltje uit de bijbel.

Tot slot is wel/niet verkassen een keuze die los staat van geld. Doorgaans is het een kwestie van zekerheden en schijnzekerheden. Die (schijn)zekerheden zijn een voorbeeld van 'opbengst' van nadelen in NL.

Onder de streep is NL een zeer dichtbevolkt land waardoor voor kunnen samenleven afspraken maken en het nakomen daarvan belangrijker zijn dan in veel andere landen.

peter
[/quote]

Ik concludeer hier uit dat jij nooit te hard rijdt of als je dat wel doet en er een statief staat of controle je het gas er gewoon op houdt. Goed bezig  :ok:
Istanbul telt net zoveel inwoners als heel Nederland, hoezo dicht bevolkt? T'is allemaal maar relatief he.......
Maar goed wij verschillen hier duidelijk van mening en dat maakt niet uit, ieder zijn ding. Zoals al eerder geschreven reken ik het de agenten niet aan, die doen hun werk net als een ieder ander en da's ook goed. Regels moeten er zijn alleen niet zoveel  ;)
Laatst gewijzigd door mjvanderlaan op 6 mei 2008, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#126587
[quote="rolf"]
De regels worden gemaakt door anderen, als we voor een versoepeling van de regels zijn moeten we op de juiste partijen kiezen en dat is politiek waar ik eigenlijk niet goed in ben dus :-\
rolf
[/quote]

Hi Rolf politiek is ook niet mijn ding maar daar word je ook niet vrolijk van...... Lees vanochtend dat ze een onderzoek in willen stellen of de supermarkten door de invoering van de verpakkingsbelasting niet stiekem de prijzen omhoog gooien t.g.v. de onderlinge "oorlogen"  :gaga: Het gaat hier om een paar centen, over de absurde brandstofprijzen hoor je ze niet (daar verdienen ze zelf teveel aan).

Zo dat was weer genoeg negativiteit..... Het is geweldig weer en we zijn maandag weer lekker vrij, kunnen we weer los  :yahoo:

Cheers
Michael
Door ApriliaMan
#126596
[quote="rsv mille evo"]
Volgens mij zijn wij daar langs gekomen toen we bij Silke weg kwamen, ze stonden vanaf een zijweg te laseren maar gingen net achter een andere motor rijder aan die de andere kant op ging, nou lag onze snelheid ook niet zo hoog op dat moment: 100 of zo dus zijn we goed weg gekomen, weet trouwens niet of je daar 60 of 80 mag?  :bye: :bye:
[/quote]

Die Kwelderweg onder het Lauwersmeer door is een beruchte weg waar velen zijn gepakt. Hij nodigt ook uit om hard te rijden. Je waant je in de rimboe, allemaal ruim, vlak, overzichtelijk en ja dan rij je (veel) harder. "T is gewoon een 80 km weg.
Door Huertecilla
#126597
[quote="mjvanderlaan"]Maar goed wij verschillen hier duidelijk van mening en dat maakt niet uit, ieder zijn ding.[/quote]

Klopt.
Het grote verschil is dat ik geemigreerd ben en jij in NL woont. Ik had moeite met dat alles grijs, heb daar veel aan geprobeerd te doen binnen mijn kleine invloedssfeertje en ben uiteindelijk weg gegaan.
Daar heb ik wat gelaten en hier wat gevonden.
Wat exact hetzelfde is dat ik verantwoordelijk ben voor het effect van mijn handelen op anderen. Hier is letterlijk meer ruimte dus ook figuurlijk meer ruimte doch niet altijd en niet overal.
In NL kan je wel vinden dat je geen rekening met de normen of anderen hoeft te houden doch dat is anarchie, a-sociaal.

peter
#126598
[quote="ApriliaMan"]
[quote="rsv mille evo"]
Volgens mij zijn wij daar langs gekomen toen we bij Silke weg kwamen, ze stonden vanaf een zijweg te laseren maar gingen net achter een andere motor rijder aan die de andere kant op ging, nou lag onze snelheid ook niet zo hoog op dat moment: 100 of zo dus zijn we goed weg gekomen, weet trouwens niet of je daar 60 of 80 mag?  :bye: :bye:
[/quote]

Die Kwelderweg onder het Lauwersmeer door is een beruchte weg waar velen zijn gepakt. Hij nodigt ook uit om hard te rijden. Je waant je in de rimboe, allemaal ruim, vlak, overzichtelijk en ja dan rij je (veel) harder. "T is gewoon een 80 km weg.
[/quote]

Dan heb ik ook mazzel, rij daar gemiddeld 40 km te hard...is een saai lang stukje asfalt wat je het liefst zo snel mogelijk achter je wilt laten.
Lijkt wel of ze naar de verhoging van 20% de controles verdrievoudigt hebben  :rtfm: Je ziet ze overal staan...
Door Huertecilla
#126600
[quote="mjvanderlaan"]Ik concludeer hier uit dat jij nooit te hard rijdt of als je dat wel doet en er een statief staat of controle je het gas er gewoon op houdt.
[/quote]

Waar baseer jij die conclusie op?
Dat is een sprong naar een perceptie op basis van veronderstellingen.

Ik heb in NL volgens daar geldende normen regelmatig ronduit a-sociaal gereden. Wie me dat verweet had gelijk, boetes waren terecht en dijkafsluiting daarvoor volkomen gerechtvaardigd.
Het is erg simpel; als je zo flink bent lak te hebben aan normen, dan is het zielig te zeuren over de consequenties.
Ik heb tegen die (gewoon terechte) verwijten, boetes en uitsluitingen nooit geprotesteerd. Wel tegen de normeringen, wel tegen vooroordelen en ongefundeerde sprongen naar conclusie...
Uiteindelijk vond ik het letterlijk en figuurlijk te grijs en ben hier kleurrijker gaan wonen.
Een consequentie van dat kleurrijke is dat er hier meer dan 100 motorrijders omgekomen zijn in het verkeer in 4 maanden. Let wel, de wintermaanden.....

peter
Laatst gewijzigd door Huertecilla op 6 mei 2008, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#126601
[quote="Huertecilla"]
[quote="mjvanderlaan"]Maar goed wij verschillen hier duidelijk van mening en dat maakt niet uit, ieder zijn ding.[/quote]
Klopt.
Het grote verschil is dat ik geemigreerd ben en jij in NL woont. Ik had moeite met dat alles grijs, heb daar veel aan geprobeerd te doen binnen mijn kleine invloedssfeertje en ben uiteindelijk weg gegaan.
Daar heb ik wat gelaten en hier wat gevonden.
Wat exact hetzelfde is dat ik verantwoordelijk ben voor het effect van mijn handelen op anderen. Hier is letterlijk meer ruimte dus ook figuurlijk meer ruimte doch niet altijd en niet overal.
In NL kan je wel vinden dat je geen rekening met de normen of anderen hoeft te houden doch dat is anarchie, a-sociaal.
peter
[/quote]

Hoi Peter,

Waar ben je heen gegaan dan (welk land)?
Je moet natuurlijk niet van een mug een olifant maken en dan refereer ik naar je laatste zin. Ik ben absoluut niet a-sociaal, hou altijd rekeining met anderen. Ik handhaaf zo'n beetje alle regeltjes behalve die van de snelheid als ik op de motor zit  :angel: Sorry kan er niets aan doen  :angel: een Mille nodigt uit tot......
#126602
[quote="Huertecilla"]
[quote="mjvanderlaan"]Ik concludeer hier uit dat jij nooit te hard rijdt of als je dat wel doet en er een statief staat of controle je het gas er gewoon op houdt.
[/quote]
Waar baseer jij die conclusie op?
Dat is een sprong naar een perceptie op basis van veronderstellingen.
Ik heb in NL volgens daar geldende normen regelmatig ronduit a-sociaal gereden. Wie me dat verweet had gelijk, boetes waren terecht en dijkafsluiting daarvoor volkomen gerechtvaardigd.
Het is erg simpel; als je zo flink bent lak te hebben aan normen, dan is het zielig te zeuren over de consequenties.
Ik heb tegen die (gewoon terechte) verwijten, boetes en uitsluitingen nooit geprotesteerd. Wel tegen de normeringen, wel tegen vooroordelen en ongefundeerde sprongen naar conclusie...
Uiteindelijk vond ik het letterlijk en figuurlijk te grijs en ben hier kleurrijker gaan wonen.
Een consequentie van dat kleurrijke is dat er hier meer dan 100 motorrijders omgekomen zijn in het verkeer in 4 maanden. Let wel, de wintermaanden.....
peter
[/quote]

Die conclusie trok ik uit je schrift van pagina 1, toen ik bovenstaande nog niet van je wist  :rotfl2:

Joh laten we er een punt achter zetten, we kunnen zo wel doorgaan tot in lengte van dagen. Ik begrijp je heel goed, ik wilde alleen maar zeggen dat het motorrijden in NL linke soep is als men het rijbewijs lief is.

Even goede vrienden toch?  :friends:

Michael
Laatst gewijzigd door mjvanderlaan op 6 mei 2008, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Word ook betalend lid van de ARA!