ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door ghostrider2
#126180
Hello hello holy shit wat een weertje vandaag,en wat een ritje naar Spa Francochamps lekker lekker
die haardspeld bochten en die lange doortrek bochten,nu en dan nog wat wheelies er tussen zalig.
Wie is er vandaag nog lekker gaan snorren,geef toe het was ideaal weer vandaag.
Wij waren om 07:00 vertrokken richting Visé en zo verder afgezakt naar Spa.
Door ghostrider2
#126196
Ja eigenlijk heb ik op dat vlak wel wat geluk,maar daar bij jullie zal er ook wel zoiets te vinden zijn niet dan?
Door Kefke
#126216
Ja, heerlijk weertje...

Ik woon max. 20km van Visé dus daar ga ik ook regelmatig naar toe met de MX...

En dan zo de Duitse grens over in het eifelgebied...

... alleen is het probleem daar dat als de politie je ziet dat je mag uitleggen waarom je geen nummerplaat hebt.
Door burgerking
#126262
Vandaag was het ook heerlijk weer weer ;D
Dus Mille naar buiten, start knop ingedrukt....beetje ratelen....verder niks accu dood, Mille naar binnen, biertje gepakt MotoGP gekeken......

Volgende week maar een nieuwe accu kopen, iemand ervaring met het vervangen van een accu bij een motor met alarm? 8)
Door Kefke
#126263
Da's balen man...

Ik wou ook eventjes gaan toeren, even naar Eupen rijden ofzo...

Eerst wat olie bij gegoten, achtervering en ketting bij gespannen en de oliepomp wat minder gezet.

Hij ging uitzondelijk goed toen ik vertrok tot dat ik enkele km's verder was.
In hoge toeren ging die niet meer zo goed door. Dan maar terug wat meer olie gegeven maar dat speelde precies geen of weinig rol.
Uiteindelijk in Visé gestopt om te kijken wat er aan de hand was. Blijkbaar stond de ketting wat strak en zorgde voor wat meer wrijving wat het (schijnbaar) vermogen verlies verklaarde.

Toen was ik bijna in Eupen en toen controleerde ik nog eens, toen stond die enorm strak! Blijkbaar ging mijn wiel achteruit.
En er was nochtans geen spatie tussen het wiel en de regelschroeven.
In zo'n oud tankstationnetje aan een oude man in mijn gebrekkig frans een steeksleutel set gevraagd en toen was het gefixt.

Heb ik de contramoeren van de regelschroeven niet goed vast gezet ofzo, ik weet het niet maar de fun was er toch wel van af en ik ben naar huis gereden.
Avatar
Door MrKneedown
#126357
:rtfm:nieuwe accu???bij een nieuwe  gewoon ff druppellader kopen,vorige motor 10 jaar met dezelfde accu,no problemo...!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door burgerking
#126536
[quote="MrKneedown"]
:rtfm:nieuwe accu???bij een nieuwe  gewoon ff druppellader kopen,vorige motor 10 jaar met dezelfde accu,no problemo...!
[/quote]

Mille (uit 2002) staat, als ie 3 weken of langer niet gebruikt wordt, altijd aan de druppellader.

Word ook betalend lid van de ARA!