ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Huub1983
#125003
Vandaag heb ik een hele mooie LeoVince SBK uitlaat (open pijp !) eronder laten zetten...

Super geluid  :ok: , hij is er zelfs nog iets sneller van geworden  :yahoo:

Alleen toen ik net me motor aan het bewonderen was, zag ik dat er schade op de kuip zat... die er voor de uitlaat nog niet op zat  :no:

Stom natuurlijk dat ik het niet gelijk gezien heb bij die motorzaak....

Nu is mijn vraag, wat moet / kan je doen in z'n situatie ?
Nieuw kuipdeel lijkt me iets overdreven, maar een vergoeding lijkt me redelijk....

Opzich is het een goede zaak waar ik het heb laten doen, maar ja, toch schade
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door zeeslot
#125012
bel even naar ze. Eens kijken wat de reactie is. ;)

Wij kunnen natuurlijk fantastische adviezen geven zoals: vraag een nieuwe motor of laat de de hele fiets overspuiten. Gaat erom wat jullie 2 twee samen kunnen bekokstoven tot beiden tevredenheid.

Realitycheck: kans lijkt me aanwezig dat ze van niets weten. Kleine schade nl.
#125025
Eerst even rustig vertellen wat jij denkt dat er gebeurt is en de reaktie afwachten. De meeste winkels nemen echt wel verantwoording voor dit soort zaken. De monteur zal ook nog wel weten wat er gebeurt is. Wel jammer dat 'ie het niet uit zichzelf meldt.

Komt vast wel goed...  :ok: :ok:

Groeten,  :bye:
Gert-Jan Tuono
Door Huub1983
#125109
Denk dat ik volgende week even met de motor langs ga, en gewoon rustig vertel dat ik kleine schade aan me kuip heb... Inderdaad even kijken hoe ze reageren.

Blijven toch klote situaties
Door Huub1983
#125662
[quote="leonsnek"]
[quote="Huub1983"]

Denk dat ik volgende week even met de motor langs ga, en gewoon rustig vertel dat ik kleine schade aan me kuip heb... Inderdaad even kijken hoe ze reageren.

Blijven toch klote situaties
[/quote]'k zou d'r zeker geen week mee wachten  :no: hebbie vette kans dat ze zeggen "waarom ben je er niet gelijk mee gekomen als je er zo zeker van bent dat de schade hier veroorzaakt is" desnoods eerst ff belleh,suc6 d'r mee dit zijn meestal "frustie"akkefietjes,laat ff weten hoe 't afgelopen is
[/quote]



Ben terug geweest met de motor, hij ging eerst aan de moteur vragen of hij iets wist daarvan... niet dus !

Maar ik liet het er niet bij zitten, heb ook verteld dat ik niet zo ben dat ik hun belazer ofzo, en dat ik toevallig vorige week foto's heb gemaakt van de kuip.

Nu moet ik de foto's laten zien, en dan gaan we samen een oplossing zoeken.

Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat die monteur niks in de gaten heeft gehad... Hoorde van een maat van me dat er nieuwe monteurs zijn aangenomen, door de drukte... Misschien een nieuwe die liever niet toegeeft dat hij een kras heeft gemaakt ?

Maar goed, kan gebeuren natuurlijk, als het maar gemaakt wordt....
Door FastJ
#125663
[quote="Huub1983"]
[quote="leonsnek"]
[quote="Huub1983"]

Denk dat ik volgende week even met de motor langs ga, en gewoon rustig vertel dat ik kleine schade aan me kuip heb... Inderdaad even kijken hoe ze reageren.

Blijven toch klote situaties
[/quote]'k zou d'r zeker geen week mee wachten  :no: hebbie vette kans dat ze zeggen "waarom ben je er niet gelijk mee gekomen als je er zo zeker van bent dat de schade hier veroorzaakt is" desnoods eerst ff belleh,suc6 d'r mee dit zijn meestal "frustie"akkefietjes,laat ff weten hoe 't afgelopen is
[/quote]



Ben terug geweest met de motor, hij ging eerst aan de moteur vragen of hij iets wist daarvan... niet dus !

Maar ik liet het er niet bij zitten, heb ook verteld dat ik niet zo ben dat ik hun belazer ofzo, en dat ik toevallig vorige week foto's heb gemaakt van de kuip.

Nu moet ik de foto's laten zien, en dan gaan we samen een oplossing zoeken.

Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat die monteur niks in de gaten heeft gehad... Hoorde van een maat van me dat er nieuwe monteurs zijn aangenomen, door de drukte... Misschien een nieuwe die liever niet toegeeft dat hij een kras heeft gemaakt ?

Maar goed, kan gebeuren natuurlijk, als het maar gemaakt wordt....

[/quote]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat iemand anders per ongeluk met een andere motorfiets erlangs gelopen is en iets geraakt heeft. De monteur kan hier natuurlijk helemaal buiten staan.

Mensen op allroads dragen soms crosslaarzen met van de fijne gespen er op. Daar kun je hele fijne krassen van krijgen :no:

Het is vette pech van de schade, dus ik hoop voor je dat er een mooie oplossing komt.

Groeten, Jarno

Word ook betalend lid van de ARA!