ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Silke
#123992
Wat te doen met een monteur die geen monteur is maar een prutser  ??? Ik weet het...eerst op sleeptouw nemen met de Mille, wel te verstaan op zijn cowboys...achter de mille met een lasso en hup het circuit op... >:D >:D >:D daarnaar laten scalperen door een vangrail en als er nog iets van hem over is....ik heb nog wat teckels die ik even niets te eten geef  >:D >:D >:D
ohh ik ben echt kwaad  :rtfm: :rtfm: :rtfm:

Oke, heb dus onlangs wat problemen met de koppeling gehad, naar de "dealer" gebracht en die was er 2 dagen mee bezig, heb hem ook even gevraagd om naar de achterrem te kijken want die deed echt niets...hij bellen, Silke kom maar halen motor is klaar en de achterrem nagekeken en ontlucht, doet het weer ikke blij  :yahoo:...

Gisteren gereden en wat denk je  ?

....er zitten gvd (sorry  :sorry:) geen remblokken in  >:( >:( >:( >:D >:D >:D....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Silke op 21 apr 2008, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door FastJ
#123999
Dat meen je niet!!!! :o :o :o

Maar misschien heb je de oplossing wel gevonden, als de achterrem het nu wel doet  ::)

Groeten, Jarno
Avatar
Door mjvanderlaan
#124001
Ik zou ff een nieuw schijfje kopen + een nieuwe remklauw achter, denk dat de cilinder in de achterrem wel kaduuk is. Schijf is sowieso kapot

Check www.ebay.de ff voor een nieuwe klauw (en evt schijf), die zijn meestal niet zo duur.
Laatst gewijzigd door mjvanderlaan op 21 apr 2008, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Silke
#124004
[quote="mjvanderlaan"]
Ik zou ff een nieuw schijfje kopen + een nieuwe remklauw achter, denk dat de cilinder in de achterrem wel kaduuk is. Schijf is sowieso kapot

Check www.ebay.de ff voor een nieuwe klauw (en evt schijf), die zijn meestal niet zo duur.
[/quote]

Ik ga helemaal niets kopen, hij kan alles vergoeden, hij regelt maar nieuw spul en ik een goede monteur. Ik heb nog garantie maar denk maar niet dat hij mijn motor mag aanraken  :no: :no: :no: >:D >:D >:D
Avatar
Door Silke
#124005
[quote="V-TWim"]
Dat echt te gek voor woorden.... Wie is deze vakman?
[/quote]

Deze vak :bad: man is Hoekstra in Oosterwolde
Avatar
Door mjvanderlaan
#124007
:-X Sorry, ik dacht je dit door een beun de haas had laten doen............ (zo ziet het er immers ook uit  :o)
Tssssss dit is wel heel erg triest en idd laten vergoeden die handel!!!!!!!

Suc6
Avatar
Door rolf
#124010
jemmig wat een stomme fout, merkte je het snel of kwam je met topsnelheid afremmend erachter.

Er is in ieder geval niets ergs gebeurd.

succes

rolf
Avatar
Door Jesse J
#124015
Wat een blunder van die zaak. :gaga: In ieder geval bedankt voor de tip; daar ga ik dus nooit naar toe, ook al is het in de buurt. :no:
Ik hoop in ieder geval dat de zaak goed geregeld gaat worden en dat je zoiets nooit meer mag meemaken.
Laatst gewijzigd door Jesse J op 21 apr 2008, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Renébagpipe
#124021
mijn hemel....... dit is toch ook wat................. hoe had het wel niet af kunnen lopen als het de voorremmen betrof..........

maar niet aan denken. Succes met de afhandeling bij Hoekstra............. maar dat gaat jou wel lukken, denk ik zo.

:bye:
Avatar
Door Silke
#124025
[quote="Renébagpipe"]

mijn hemel....... dit is toch ook wat................. hoe had het wel niet af kunnen lopen als het de voorremmen betrof..........

maar niet aan denken. Succes met de afhandeling bij Hoekstra............. maar dat gaat jou wel lukken, denk ik zo.

:bye:
[/quote]


We hadden toch een BBQ binnenkort ?  >:D :crazy: :bad:
Avatar
Door malle eppie
#124044
Mooi stomme fout en had NOOIT mogen gebeuren. Ik heb al mijn motors tot nu toe bij Hoekstra gehaald maar heb ervoor gekozen om met deze Aprilia het onderhoud door motodrome in Burgum te laten doen. Ook ivm de achterrem ontlucht instructies die alleen naar de dealers zijn gegaan.
Ik neem aan dat Andre dit goed met jou oplost en hem kennende zal hij dat zeker doen.

(Het is natuurlijk voor iedereen die hierop reageert en het Hoekstra niet kent, heel makkelijk om dat lekker te gaan afbranden..)
Avatar
Door robz
#124045
ik ken de heer hoekstra niet en inderdaad branden is makkelijk  daarom wellicht ter relativering een ervaring met een andere (yamaha in dit geval) dealer:

ik heb het een keer meegemaakt dat mijn voorwiel niet goed was vastgezet na een bandenwissel. werd er door een medemotorrijder op geattendeerd dat de bus al een flink end naar buiten hing................ ::)

gebeurt de beste blijk baar.... toch zou het niet mogen....... :-\
Avatar
Door Silke
#124046
[quote="malle eppie"]
Mooi stomme fout en had NOOIT mogen gebeuren. Ik heb al mijn motors tot nu toe bij Hoekstra gehaald maar heb ervoor gekozen om met deze Aprilia het onderhoud door motodrome in Burgum te laten doen. Ook ivm de achterrem ontlucht instructies die alleen naar de dealers zijn gegaan.
Ik neem aan dat Andre dit goed met jou oplost en hem kennende zal hij dat zeker doen.

(Het is natuurlijk voor iedereen die hierop reageert en het Hoekstra niet kent, heel makkelijk om dat lekker te gaan afbranden..)
[/quote]

Andre gaat het zeker netjes oplossen (hoop ik) en ik ben ook benieuwd wat hij ervan vind, ik ben gewoon heel erg kwaad want er had van alles kunnen gebeuren buiten mijn schuld om. Ik heb hem al een mail gestuurd met foto van de schijf, dus ik zal het zien.

Een kennis van mij heeft de schijf gezien en wou mij niet eens meer laten rijden en hij is monteur. Schrok er behoorlijk van dat kun jij je wel voorstellen maar van een ding ben ik heilig overtuigt...ik ga ook naar Burgum ook nog heel wat dichterbij dan naar Hoekstra
Avatar
Door malle eppie
#124047
Kan me goed voorstellen dat je je kapot geschrokken bent, kan ook anders aflopen. Ik zou er inderdaad niet meer op rijden, maar even op een kar vervoeren o.i.d.
Wordt sowieso nieuwe blokken, nieuwe schijf en ook een nieuwe remklauw? Goed laten kijken of er niet nog meer schade is. Hopelijk is ie snel gemaakt, het mooie weer lijkt te zijn begonnen.
Door ApriliaMan
#124071
Nou, Silke wees in ieder geval blij dat er niets vreselijks gebeurd is. Maar dat je deze Hoekstra wel even kan schieten kan ik mij goed voorstellen.

Ik hoop dat je desondanks weer snel kan rijden ....... ( met de nadruk op snel ..... ;)
Avatar
Door Silke
#124082
@ApriliaMan...dat snel komt wel goed vrees ik...komt alweer een bekeuring aan  :rotfl2: en dat dan in mijn tempo....4 km te hard na aftrek  :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2:

Hoekstra heeft mij net gebelt (netjes, netjes ondanks dat hij op maandag gesloten is en in de avonduren), uiteraard wil hij de motor hebben maar dan ben ik hem verdikke weer een paar dagen kwijt  >:( >:( >:( Nou dan moet ik maar hopen dat mijn oude cabrio morgen door de keuring komt...kan ik toch nog met mijn haar door de wind  ;D :yahoo:
Door jandetimmerman
#124089
[quote="Silke"]
@ApriliaMan...dat snel komt wel goed vrees ik...komt alweer een bekeuring aan  :rotfl2: en dat dan in mijn tempo....4 km te hard na aftrek  :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2:

Hoekstra heeft mij net gebelt (netjes, netjes ondanks dat hij op maandag gesloten is en in de avonduren), uiteraard wil hij de motor hebben maar dan ben ik hem verdikke weer een paar dagen kwijt  >:( >:( >:( Nou dan moet ik maar hopen dat mijn oude cabrio morgen door de keuring komt...kan ik toch nog met mijn haar door de wind  ;D :yahoo:
[/quote]Kan je geen auto met n normaal dak betalen :crazy: :crazy: :crazy: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :bye: :bye: :bye:
Avatar
Door Tuono GR66
#124090
Silke

Hoekstra is nu aan de beurt om het goed te maken.

Geef hem die kans .

Laat hem de motor ophalen en een tijdelijke motor bij jou neerzetten.
Na een paar dagen rij jij terug om je eigen motor (kosteloos) op te halen.

PS Normaal gesproken moet een monteur proefrijden na werkzaamheden aan het remsysteem.
Wat was zijn antwoord hierop ?

Groeten en succes PEET
Avatar
Door Silke
#124107
[quote="Tuono GR66"]
Silke

Hoekstra is nu aan de beurt om het goed te maken.

Geef hem die kans .

Laat hem de motor ophalen en een tijdelijke motor bij jou neerzetten.
Na een paar dagen rij jij terug om je eigen motor (kosteloos) op te halen.

PS Normaal gesproken moet een monteur proefrijden na werkzaamheden aan het remsysteem.
Wat was zijn antwoord hierop ?

Groeten en succes PEET
[/quote]

Hij zegt dat hij heeft proefgereden maar ja dat kan ik natuurlijk niet controleren, kan ook zijn dat hij voor die tijd heeft gereden ivm de koppeling.
En helaas... hij haalt de motor niet op en ik krijg geen vervangend vervoer... >:(
Avatar
Door Sjaakie
#124115
[quote="Silke"]
[quote="Tuono GR66"]
Silke

Hoekstra is nu aan de beurt om het goed te maken.

Geef hem die kans .

Laat hem de motor ophalen en een tijdelijke motor bij jou neerzetten.
Na een paar dagen rij jij terug om je eigen motor (kosteloos) op te halen.

PS Normaal gesproken moet een monteur proefrijden na werkzaamheden aan het remsysteem.
Wat was zijn antwoord hierop ?

Groeten en succes PEET
[/quote]

Hij zegt dat hij heeft proefgereden maar ja dat kan ik natuurlijk niet controleren, kan ook zijn dat hij voor die tijd heeft gereden ivm de koppeling.
En helaas... hij haalt de motor niet op en ik krijg geen vervangend vervoer... >:(
[/quote]

In dit geval niet meer dan zijn plicht. Is zijn fout en moet hem wel kosteloos herstellen.
Avatar
Door Tuono GR66
#124159
Silke

Dan wordt het tijd om het mondelinge traject te verlaten.

Of te wel
Stel hem schriftelijk aansprakelijk voor de onstane schade.
Geef hierin aan dat je hem in staat stelt om binnen redelijke termijn hierin te voldoen (motor ophalen etc)
, als hij daar niet in kan voldoen >>  je vervangend vervoer eist op zijn kosten.

Als hij dit niet wil >>  dat je eventueel de schade laat herstellen en de rekening naar hem stuurt.
Laat hem op je brief schriftelijk reageren.

Je staat in je recht > mag je rustig aangeven.

Ik weet niet of er nog forum leden zijn die wat wetskennis tot zich genomen hebben !!!
Geef Silke ff wat wettelijke kracht termen om in de brief te verwerken.

Word ook betalend lid van de ARA!