ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door rrvm1971
#123625
Gisteren eens  besloten om eens lekker een stukje te gaan tuffen op de Zuid-Hollandse eilanden. Hier hebben ze lekkere stuurwegen om de nieuwe geometrie van mijn bike eens uit te proberen. (Door zijn voorpoten laten zakken, bevalt goed :ok:)
In de omgeving van Dirksland gekomen komt mij een opvallende politiewagen tegemoet rijden, die ineens besluit om aan mijn kant van de weg te gaan rijden :o, zonder enige noodzaak hiertoe, dus ik vol in de remmen om enig ongerief te voorkomen. Op het allerlaatste moment stuurde deze wegpiraat weer naar zijn eigen weghelft, waarna deze weer vrolijk zijn weg vervolgde. Aangezien het heerschap gewoon doorreed ga ik er niet van uit dat dit een uit de hand gelopen staande houding was. Was ook nergens voor nodig, want ik reed op dat moment netjes de daar geldende snelheid en voerde geen andere fratsen uit, die uitnodigend zouden kunnen zijn voor een gesprek   :rtfm: met oom agent :police:
Kortom weer een ervaring rijker en weer een verder dalende achting voor deze ordehandhavers, of in dit geval goede kandidaten voor het programma wegmisbruikers, die natuurlijk niet aanwezig waren om dit op film te zetten, als ze het al zouden hebben uitgezonden ::)
Laatst gewijzigd door rrvm1971 op 18 apr 2008, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jandetimmerman
#123629
[quote="rrvm1971"]
Gisteren eens  besloten om eens lekker een stukje te gaan tuffen op de Zuid-Hollandse eilanden. Hier hebben ze lekkere stuurwegen om de nieuwe geometrie van mijn bike eens uit te proberen. (Door zijn voorpoten laten zakken, bevalt goed :ok:)
In de omgeving van Dirksland gekomen komt mij een opvallende politiewagen tegemoet rijden, die ineens besluit om aan mijn kant van de weg te gaan rijden :o, zonder enige noodzaak hiertoe, dus ik vol in de remmen om enig ongerief te voorkomen. Op het allerlaatste moment stuurde deze wegpiraat weer naar zijn eigen weghelft, waarna deze weer vrolijk zijn weg vervolgde. Aangezien het heerschap gewoon doorreed ga ik er niet van uit dat dit een uit de hand gelopen staande houding was. Was ook nergens voor nodig, want ik reed op dat moment netjes de daar geldende snelheid en voerde geen andere fratsen uit, die uitnodigend zouden kunnen zijn voor een gesprek   :rtfm: met oom agent :police:
Kortom weer een ervaring rijker en weer een verder dalende achting voor deze ordehandhavers, of in dit geval goede kandidaten voor het programma wegmisbruikers, die natuurlijk niet aanwezig waren om dit op film te zetten, als ze het al zouden hebben uitgezonden ::)
[/quote] :gaga: :gaga: :gaga: :gaga: :gaga:
Avatar
Door zeeslot
#123644
Schrikken zeker? Maar blijkt maar dat ook agenten mensen zijn. Ik veronderstel dat dit een moment van onachtzaamheid was van herr beambter  ;)

Ik heb juist hele positieve ervaringen met the officers, dus laat je achting voor de dienders niet te ver dalen. Zitten hele goeie tussen  :yes: (zelfs hier op het forum  :bye: )
Door Renébagpipe
#123645
als je een kenteken hebt.... klacht indienen. Of gewoon melding hiervan maken op het buro, uiteraart met tijdstip en plaats van gebeuren...........

:bye:
Avatar
Door The kapitein
#123647
Dan wil ik ook nog even mijn verhaal doen.. :no: :police:

Het is woensdag rond 2.30 s'nachts. Heb net een pech melding gedaan in Benschop en ben via een toeristische route naar de A12 bij Woerden aan het rijden. Dit is een leuke 80km/pu weg met wat leuke bochten en omdat ik de weg erg goed ken rijd ik daar 100 km ( op de cruise control). Ik weet het, het is te hard maar er was geen mens te zien dus het leek mij niet gevaarlijk. Halverwege zie ik in mijn spiegels een auto in de verte erg snel rijden. Ik denk nog " zo die heeft de gang er aardig in". Net voor de A 12 heeft deze auto ( die van de politie blijkt te zijn) mij bijgehaald.

Stop politie verschijnt en ik stop netjes. Mevr de agent verschijnt aan mijn linkerraam ( zonder reflectie jasje compleet in het zwart :no:) en ze vraagt wat de reden is dat ik zo onverantwoord hard rij. Ik verbaast ??? overantwoord???  Verklaring van de agente " ze moesten 140/150 rijden om mijn bij te halen dus ik moest echt wel harder rijden dan 120. Ik ontken en vertel dat ik 100 op de cruise control heb gereden , maar dit geloofde ze helemaal niet en ze vertelde mij dat ik dan mijn auto maar eens moest laten nakijken.  Ik nog meer verbaasd, vertel nog even of ze wel eens in een groep gereden hebben. de voorste van de groep rijd netjes , de achterste moet alle zeilen bij zetten om de groep bij te houden enz enz. Maar alles wat ik vertel is tegen dovenmans oren. ( had ook niet anders verwacht)Ik was onverantwoord bezig MAAR omdat ze geen meting hebben kunnen doen krijg ik alleen een waarschuwing.

Schouder ophalend rijd ik maar verder want verder disquseren heeft geen zin.

Wat ik nu het vervelend van dit gebeuren vindt is dat ze vinden dat ik onverantwoord rij gedrag vertoon ( oke ik reed te hard dat klopt zeker), terwijl de agenten zelf in mijn ogen veel onverantwoorder bezig waren met hun rijgedrag. En dat alleen om mij te vertellen wat ik niet goed gedaan zou hebben.

redelijk nuteloos in mijn ogen :bye:

grt Marco..  
Avatar
Door rrvm1971
#123654
[quote="zeeslot"]
Schrikken zeker? Maar blijkt maar dat ook agenten mensen zijn. Ik veronderstel dat dit een moment van onachtzaamheid was van herr beambter  ;)

Ik heb juist hele positieve ervaringen met the officers, dus laat je achting voor de dienders niet te ver dalen. Zitten hele goeie tussen  :yes: (zelfs hier op het forum  :bye: )
[/quote]

Ook ik heb goede ervaringen met the boys in blue (lees mijn voorstellingstopic ;) ) , maar ik heb ook een aantal vervelende ervaringen en niet omdat ik mij misdraag ;) bijv een motor agent die mij probeerd op te duwen in mijn autootje terwijl ik geen mogelijkheid heb om verantwoord naar rechts te gaan en als ik uiteindelijk naar rechts ga, mij nog even snijden >:( bij het passeren, hoezo machtsmisbruik. Maar goed de positieve (motoragent die me laat gaan terwijl ik mijn open pijpen uitprobeerde :angel:  ) ervaringen zijn talrijker als de negatieve. Alleen deze actie vond ik net even te veel van het goede.
Ik had me misschien wat beter moeten uitdrukken, mijn achting voor een bepaald soort heerschappen binnen deze organsatie is dus sterk dalend, voor de overgrote meerderheid heb ik er nog vertrouwen in ;)

Al heb ik in dit geval twijfels of het onachtzaamheid was  :-\

[quote="Renébagpipe"]

als je een kenteken hebt.... klacht indienen. Of gewoon melding hiervan maken op het buro, uiteraart met tijdstip en plaats van gebeuren...........

:bye:
[/quote]

Na lang wikken en wege heb ik het klachtenformulier van de Politie Rotterdam-Rijnmond ingevuld, maar aangezien ik weinig gegevens heb, politie auto en ergens in de omgeving van (ben ter plaatse niet goed bekend) weet ik niet of ze er wat mee doen, maar ik wacht maar rustig af

Word ook betalend lid van de ARA!