Bij de dempers van Laverda en verschillende Termignonis stond het op de mantel. Ik heb een paar zeer ondeugende oudere dempers van een nieuwe mantel voorzien om problemen op de weg te voorkomen ook al wáren de oudere pijpen ooit goedgekeurd.
Ik heb hier ook nog een homologatiecertificaat van .....105!!!!! decibel voor de statische keuring. Die statische keuring is nl. alleen een normvastlegging nadat de betreffende motorfiets onder de dynamische keuringsnorm gebleven is.
Ik reed met dat bewijs bij mijn kenteken wederom om gezeur onderweg met de grond gelijk te maken.
Dat is alweer 10 TIEN!, jaar terug, dus ik kan me voorstellen dat jullie er nu helemáál miesj van worden.
Mijn Jota heb ik vooral om díe reden verkocht. Die kwam met de originele ´demper´ statisch op bíjna 120 db. Als ik na middernacht bijvoorbeeld van Arnhem zoveel mogelijk binnendoor naar Lelystad reed kón dat eigenlijk gewoon niet. Je gaat als er weinig verkeer is ook geen 60 rijden in een hoge versnelling. Mijn vrouw kon de Jota al horen als ik vanaf het vliegveld onder de snelweg door kwam en bij de eerste rotonde het gas dicht gooide.
Élke meter tot aan ons huis vlakbij de dijk naar Enkhuizen kon ze probleemloos volgen. De wijk in zette ik het contact uit en liet ik het ding uitrollen tot thuis. Standaard, goedgekeurd, legaal, maar
Jammer, maar dergelijke motorfietsen zijn in deze maatschappij niet meer geaccepteerd en je leeft daar wel in.
Ik zou in NL eerlijk gezegd niet goed weten wat ik nu zou rijden voor dagelijks gebruik. Je zou er achtervolgingswaanzin van krijgen!! als ik lees waar jullie mee te maken hebben.
peter