ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Evert
#102982
ik zoek de akrapovic uitlaten die in 2004 te koop waren als originele accessoires deze waren lichtgrijs met chromen dubbele pijpen en eindstuk de naam titanium aprilia racing is er in aluminium kleur in (gelaserd)? onder in de pijp staat gegraveerd for race use only deze uitlaten hebben geen e keur met dubbele bedoel ik natuurlijk dubbelwandigepijp wil je ze verkopen dan zie ik wel een bericht op het forum
Avatar
Door rolf
#102984
Het zijn geen Akrapovic dempers maar origineel Aprilia, je bedoelt deze
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik heb ze gehad en al doorverkocht.

succes met de zoektocht

grtjs rolf
Door Evert
#102985
dat zijn de uitlaten die ik zoek bedankt rolf
Avatar
Door black bee
#103123
rolf ik kreeg te horen dat akrapovic deze dempers in opdracht van aprilia maakt , de vulling die ik kreeg voor de pijpen
zat akra stickers bij , maar goed sorry ook ik heb de mijne net weer gevuld en zal ze voorloopig niet weg doen ook al mag
je er meestal niet mee het circuit op  :'( .
sterkte met de zoektoch ze klinken echt heel lekker onder een rsv (in de tunnel ) :kwijl:
Avatar
Door rolf
#103134
dat dacht ik eerst ook, maar toen we bij de Akrapovic fabriek waren vroeg ik of ze ook dempers maken voor merken, dat was zo alleen staat er dan ergens Akrapovics op. Ze lijken wel erg op de Akrapovic dempers en vulling is vulling.

Maar het zal wel zo zijn hoe het verteld wordt en zal het voor ons gissen zijn. Deze Titaniumdempers werden ook alleen in de eerste twee jaar van het model 2004/2005 verkocht en daarna werden het Akra dempers.

Ik heb trouwens ze gevuld met dempermateriaal dat als matjes geleverd is en werkte perfect.

Het vullingsmateriaal van Akrapovic is een volledige vaste huls die er zo los in stopt.

grtjs rolf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rolf
#103135
nog een paar vanuit de fabriek.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door Smurf
#104228
He heb nog een paar van die dingen op de zolder liggen,als je nog zoekende bent stuur me even een PM!!
Door ApriliaMan
#104273
Ja, mooi werkbezoek aan Akrapovic destijds van de ARA ..... mijn koppie staat er ook nog op.
Avatar
Door rolf
#104287
ja inderdaad gerrit jouw achterkant van je hoofd er precies op.

Maar even ter verduidelijking, ik sta zo krampachtig te kijken omdat voor de foto mijn arm(gebroken sleutelbeen) uit de draagband moest van de fotograve. ;)

Heer Akrapovics is een zeer toffe heer, kwam speciaal uit zijn kantoor voor een praatje.

grtjs rolf
Door RSV mieltje
#104343
Hee Black Bee,

Als je ze niet kunt vinden mag je wel achter mij rijden. Gaan we een paar tunnels pakken. Kun je even lekker van het geluid genieten.

Als je het nu niet te koud vind naturlijk ;)

suc6 met je zoektocht....
Avatar
Door black bee
#104355
@ rsv mieltje  ??? ik heb op mijn rsv gewoon titanium pijpen zitten heb ze zelfs net gevuld maar je hebt gelijk
ze klinken erg lekker in een tunnel zeker als je ff lekker door de toeren jaagt  :kwijl:
maar een ritje bij beter weer kan altijd
Door Dr Hyde
#131794
Ik lift even mee in dit topic al is het al langer dan 90 dagen terug dat er gereageerd is :) .

Waar staan normaal gesproken de E keur nummers van de originele 2004/2005 uitlaten? Ik denk er over om ingekorte uitlaatdempers te kopen maar hier schijnt net het stuk met het ekeur erin weggehaald te zijn terwijl ik deze juist nodig heb in Duitsland :-\
Zit me al de hele avond suf te zoeken, hier en op het amerikaanse forum, veel foto's gezien maar nog niet het antwoord gevonden ::) H Ze zitten iig niet op de eindkapjes, dát heb ik al wel ontdekt ;D.
Avatar
Door rolf
#131796
het staat wisselend bij het ene merk achterop de demper en bij de ander op de zijkant.

Bijv. Bij Akra's staat het op de achterkant en bij origineel op de zijkant.

grtjs rolf
Door Huertecilla
#131815
Bij de dempers van Laverda en verschillende Termignonis stond het op de mantel. Ik heb een paar zeer ondeugende oudere dempers van een nieuwe mantel voorzien om problemen op de weg te voorkomen ook al wáren de oudere pijpen ooit goedgekeurd.

Ik heb hier ook nog een homologatiecertificaat van .....105!!!!! decibel voor de statische keuring. Die statische keuring is nl. alleen een normvastlegging nadat de betreffende motorfiets onder de dynamische keuringsnorm gebleven is.
Ik reed met dat bewijs bij mijn kenteken wederom om gezeur onderweg met de grond gelijk te maken.
Dat is alweer 10 TIEN!, jaar terug, dus ik kan me voorstellen dat jullie er nu helemáál miesj van worden.

Mijn Jota heb ik vooral om díe reden verkocht. Die kwam met de originele ´demper´ statisch op bíjna 120 db. Als ik na middernacht bijvoorbeeld van Arnhem zoveel mogelijk binnendoor naar Lelystad reed kón dat eigenlijk gewoon niet. Je gaat als er weinig verkeer is ook geen 60 rijden in een hoge versnelling. Mijn vrouw kon de Jota al horen als ik vanaf het vliegveld onder de snelweg door kwam en bij de eerste rotonde het gas dicht gooide.
Élke meter tot aan ons huis vlakbij de dijk naar Enkhuizen kon ze probleemloos volgen. De wijk in zette ik het contact uit en liet ik het ding uitrollen tot thuis. Standaard, goedgekeurd, legaal, maar  :no:
Jammer, maar dergelijke motorfietsen zijn in deze maatschappij niet meer geaccepteerd en je leeft daar wel in.

Ik zou in NL eerlijk gezegd niet goed weten wat ik nu zou rijden voor dagelijks gebruik. Je zou er achtervolgingswaanzin van krijgen!! als ik lees waar jullie mee te maken hebben.

peter
Avatar
Door rolf
#131832
[quote="Huertecilla"]
Ik zou in NL eerlijk gezegd niet goed weten wat ik nu zou rijden voor dagelijks gebruik. Je zou er achtervolgingswaanzin van krijgen!! als ik lees waar jullie mee te maken hebben.

peter
[/quote]

Niet alleen in Nederland, in België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Italië, etc. het is begonnen in Duitsland en eigenlijk valt het in Nederland nog mee.
Vraag het aan de Italië gangers die met hemelvaart in de Dolomieten geweest zijn, vroeger stak een agent daar zijn duim op als je langs reed en controlleert deze of er een E-keur in staat.

rolf
Door Nald
#131833
Dan ook nog maar even reageren op de orginele Aprilia Titanium slip ons.
Mille108 wist te schrijven dat deze bij Arvin vandaan komen, in het RSV Mille 2004 topic op mf.  :yes:
Door Huertecilla
#131849
[quote="rolf"]Niet alleen in Nederland, in België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Italië, etc. het is begonnen in Duitsland en eigenlijk valt het in Nederland nog mee.
Vraag het aan de Italië gangers die met hemelvaart in de Dolomieten geweest zijn, vroeger stak een agent daar zijn duim op als je langs reed en controlleert deze of er een E-keur in staat.
[/quote]

Ik weet het, heb nog applaus gehad van die mannen voor vonken trekken de Stelvio op.

Ook hier verandert dit en over een paar jaar staan ze aan de weg van Antequera naar Jerez met fuiken voor controle e-nummer etc.
Het grote verschil is dat de búren in Frankrijk, Italië en hier in de regel niet over een gezond lopend motorblok vallen. Opa rijdt met zijn 20 jaar oude brommer met grotere carb, expansieuitlaat en rieten ezelmanden over het zadel zonder helm door de olijfboomgaard helling op en af. Het referentiekader van de modale burger is anders dan dat in NL.
Uiteraard is dat anders als alle opas begraven zijn maar niet morgen of in vijf jaar.

Kijk, toen wij hier 8 jaar geleden kwamen was het ongewoon om voor een zebra te stoppen; iets wat men níet deed.
Nu is het normaal om wel te stoppen ook al is het niet ongewoon dat er doorgereden wordt.
Toch kan ik hier met Bor voorop het zadel met de 125 het dorp in zonder enig probleem te hoeven verwachten. Sterken nog, ik haal hem gewoon zo van school en twee civiles staan daar dan het verkeer te regelen. Die zwaaien vriendelijk.

Een basisverschil tussen ´noord´ en ´zuid´ is het vivir y dejar vivir, het leven en laten leven wat veel zwaarder weegt. Iederéén loopt wel ergens een kantje af en is daar is men over het geheel genomen beduidend realistischer over naar anderen. 
Het is hier heel normaal dat fietsers ruiters en noppenrijders van hetzelfde pad gebruik maken. Juist omdat er in NL minder uimte is zou dat dáár normaal moeten zijn.
Hier is het gewoon geen onderwerp: het is vanzelfsprekend en ook dat iedereen zich een beetje schikt. Dát is een cruciaal verschil.

In NL kreeg ik al een milieuambtenaar aan de deur als ik de versnellingbak onder de LandRover vandaan had en die ernaast op de oprit had liggen. Belden zonder enige twijfel óf ze zouden bellen zondagswandelaars of buurtbewoners over.
Dát is een metaiteit waarnaar ik refereerde mbt achtervolgingswaanzin. Om te kunnen genieten moet je kunnen ontspannen, dus geen gezeur verwachten.
Ik werd echt gestóórd van mezelf als ik naar een vriendin in Huizen reed: hoe rustig ook een keer teveel opschakelen en er stond verderop een menneke met een laserdingus en een pet in zijn handen te wrijven over zijn bonus.  Had je 4 km/uur te hard gereden op het stukje na de rotonde waar je 30 mocht op een vierbaans asfaltweg met tussenberm en parallelweg.....
Ik naaide mezélf daarover op; kon beter níet rijden. Met de uitlaatproblematiek is dat niet anders Rolf. Dat is wat ik bedoelde.

In de prille begindagen van de club hadden we een ´ontbijtclub´ om op zondagmorgen heel vroeg een stukje samen te gaan sturen. Klein groepje, met gezond verstand situationeel afhankelijk flexibel met de regels omgaand en weer thuis tegen de tijd dat nederland aan het zondagmorgen-ontbijt zat.
Dat was met de éénpitters en dan nog was het merkbaar en verbazend hoe snel we vroeger op moesten en het eigenlijk niet meer kon.

peter
Door Dr Hyde
#132008
Bedankt voor alle reacties zover.  :worship: Het onderwerp maakt nogal wat reacties los  ;). Het e-keur staat dus ergens op de mantel van de uitlaat, ik neem aan de binnenzijde ter hoogte van de achterbrug, aangezien je het op foto's niet kan zien zitten. Denk dat ik maar eens bij een motorzaak ga kijken hoe het er uit ziet. Wie zou het er eventueel (omgeving Utrecht) weer in kunnen zetten? Want ik neem aan dat ik met een set slagletters niet ver ga komen.... :help:

Word ook betalend lid van de ARA!