[quote="B-Art"]
[quote="thomas"]
Hey bart en wat dacht je van de uitlaten om nog een puntje op te noemen van de rsv 2004? Niet dat ik niet van me merk hou want toen ik de rsv 2004 voor het eerst zag vond ik hem super maar vind het wel aardig wat weg hebben van een vtr sp
[/quote]
De uitlaten, je bedoelt ze hebben allebei aan 1 kant een demper? Ja dat is een hele schokkende vergelijkenis idd
Tja wat kun je met een uitlaat qua design? onder de kont, onderlangs, bovenlangs en dan heb je het zo ongeveer wel gehad...
Kijk maar na meerdere Twin's, en je ziet al gauw dat ze veel deze setting gebruiken, behalve Ducati....
Maar als jij deze fiets VEEL op de onderste vind lijken, dan zul je toch echt eens naar de oogarts moeten
[/quote]
Sorry Thomas, maar ik moet Bart nu toch echt gelijk geven..... de gelijkenissen zijn moeilijk te vinden........ beide twee dempers en een centrale airintake, maar dan heb je het wel gehad. Maar de moderne supersports lijken in een bepaald modeljaar vaker op elkaar.
De style die de R1 in 1998 heeft gezet is door heel veel andere fabrikanten overgenomen, waaronder Aprilia. De dubbele koplampen, soloseat, under-seat-exhausts zijn style elementen die op een bepaald ogenblik bij het grote publiek aanslaan, en daar spelen fabrikanten op in.
Nu wordt de toon alweer gezet door Suzuki met dekorte GP-style dempers en let maar eens op: de andere merken gaan volgen.
Trek maar eens voor de gein eens het vergelijk met GSM-etjes (om maar iets willekeurig te noemen): 1 fabrikant komt met een ingebouwde camera en dit slaat aan......... andere merken volgen meteen om mee te dingen in het grote succes en de verkoopaantallen. Uiteindelijk bepaald de consument dus toch wat wel en niet verkoopt.
Om af te wijken van de grote meute en iets echt nieuws neer te zetten is iets waar japanners wars van zijn, maar de italianen durven gelukkig andere producten neer te zetten. Daardoor is de 916 gekomen en die styling-elementen zie je nog steeds terug in de moderne motorfietsen. De 999 was een vergelijkbaar project maar die is minder aangeslagen (lees: bijna geflopt
) Aprilia blijft ook zorgen voor eigenzinnige style concepten en die zorgt voor motorfietsen die wel degelijk van de grote "bulk" onderscheiden kan worden (denk maar eens aan de wind-deflectors op de topkuip van de 2001 modellen van de Mille
).
Dat de RSV 04 gelijkenissen heeft met andere fietsen zal onontkoombaar zijn aangezien trents per jaar veranderen, maar de Mille heeft een echt "eigen gezicht".
En dat Aprilia "durft" bewijzen de Mano en de Shiver maar weer eens.........