ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Mieltje
#54727
Nu volg ik het modellenwerk (als het over motoroen gaat) niet meer zo intensief als voorheen maar...
Zie ik het nu verkeerd of toch..?

De Duc 1100 krijgt het uiterlijk van een mislukte Jappanner...
Afbeelding
Men moest ook nog wat loodgieterswerk kwijt..... :-\
Afbeelding
met de lelijke stok voor de kentekenverlichting..

En de Aprilia 600 op komst...
Afbeelding
Ohhneee,..staat Honda op  :sorry:
Hebben ze het recht op hun airintake weer opgeeist zo te zien :rtfm:
#54744
Ondanks dat de 1098 er een beetje als een samengeraapt zooitje uitziet vind ik hem toch erg vet ,het rijd vast als een beest met het nieuwe testastretta evoluzione blok.
Het monoposto zitje van de 999 vind ik persoonlijk mooier.
De achtervork is mooi van lompheid.

Qua ontwerp vind ik de 999 toch beter omdat je deze al van verre herkend als een duc.
De 1098 zal sneller verward worden met een jap,en dat is wel het laatste wat je wilt als je italiaans rijd ;D ;D
Door thomas
#54763
als er nou 1 merk goed is in kopiëren dan is het volgens mij aprilia.... Komend met de rsv 2004 erg mooi maar een regelrechte kopie van de honda vrt sp1 en dan vervolgens meerdere modellen of motorblokken uitbrengen gebasseerd op de rsv..

Het enige waar ik de duc op kan betrappen is een mv kontje. Maar vind het een super strak ding


smaken verschillen.....
Avatar
Door B-Art
#54765
[quote="thomas"]
als er nou 1 merk goed is in kopiëren dan is het volgens mij aprilia.... Komend met de rsv 2004 erg mooi maar een regelrechte kopie van de honda vrt sp1 en dan vervolgens meerdere modellen of motorblokken uitbrengen gebasseerd op de rsv..

Het enige waar ik de duc op kan betrappen is een mv kontje. Maar vind het een super strak ding


smaken verschillen.....
[/quote]

Ik hoop dat dit een grapje is  :gaga: Haha, de RSV een regelrechte kopie van de SP1  :-\ Op de neus na, is het echt een KOPIE  ja :rotfl2: Dan heb jij de RSV nog nooit fatsoenlijk bekeken!

En wat is er mis met een blok in meerdere modellen gebruiken  ??? Dat doet elk merk  ::)

En ga die Duc ook nog maar is goed bekijken, dan zul je vast nog meer jatwerk aantreffen..... :secret:
#54776
Een sp1 kan nog niet in de schaduw staan van een rsv zowel qua prestaties als looks. :rtfm:
De enige overeenkomst is dat de luchtinlaat een beetje op die van de honda lijkt,verder geen enkele overeenkomst(gelukkig)
Verder weet ik niet of je de nieuwste modellen van Aprilia hebt gezien;,inovatief en orgineel zijn ze zeker.

Frank


[quote][/quote]
Laatst gewijzigd door rsvfrank op 16 dec 2006, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Macmille
#54787
[quote="B-Art"]
[quote="thomas"]
als er nou 1 merk goed is in kopiëren dan is het volgens mij aprilia.... Komend met de rsv 2004 erg mooi maar een regelrechte kopie van de honda vrt sp1 en dan vervolgens meerdere modellen of motorblokken uitbrengen gebasseerd op de rsv..

Het enige waar ik de duc op kan betrappen is een mv kontje. Maar vind het een super strak ding


smaken verschillen.....
[/quote]

Ik hoop dat dit een grapje is  :gaga: Haha, de RSV een regelrechte kopie van de SP1  :-\ Op de neus na, is het echt een KOPIE  ja :rotfl2: Dan heb jij de RSV nog nooit fatsoenlijk bekeken!


[/quote]

Of de SP...
Door Mieltje
#54818
Hmm, niet gedacht dat er zo op gereageerd zou worden,haha

De Ducati 1100 wordt niet de redding van de afgevallen 998 rijders denk ik zo (of het was voor die 160 pk's). Die waren al uitgeweken naar een ander merk :tease:
Tis net als bij een GS veel plastic en losse buizen rommel.
Ik vind de RSV 2007- veel mooier en als één geheel afgewerkt tot een totaal. Alleen qua kleurstelling sporen ze soms niet in Noale.
Kijk eens (of liever niet) naar dat GOUWE frame...bahh!! :bad:

Verder blijf ik gewoon lid hoor O0 O0 O0
Door Grrrsv
#54825
Vind de 1098 wel ok qua looks, op een gegeven moment ontkom je er niet aan dat het een beetje op elkaat lijkt. Maar of de 1098 Ducati uit de rode cijfers moet halen......
Heb in Motoplus trouwens de eerste test van de 1098 op het circuit van Kyalami gelezen. Alles perfect en retestrak maar had niet meer motorvermogen dan de 999. De technici wijtten dit aan de ijle lucht van Kyamali omdat het op een hoogte van 1800m ligt waardoor ie ongeveer 20 pk te weinig zou leveren. Dus....
1. Ze jokken wel heel erg over het opgegeven topvermogen of;
2. Ze moeten de komende weken nog heel hard werken;
3. De manager die Kyalami uitgekozen had is ondertussen ontslagen.
Avatar
Door Gerrit
#54826
Tja ik heb het al eerder laten weten. De 1098 vind ik heel erg geslaagd. Ik heb hem voor het eerst gezien op Motornewz en ik vond hem direct mooi.

Maar weest gerust ik ga echt eerst wachten op de V4.



[verwijderd door de beheerder]
Door thomas
#54833
[quote="B-Art"]
[quote="thomas"]
als er nou 1 merk goed is in kopiëren dan is het volgens mij aprilia.... Komend met de rsv 2004 erg mooi maar een regelrechte kopie van de honda vrt sp1 en dan vervolgens meerdere modellen of motorblokken uitbrengen gebasseerd op de rsv..

Het enige waar ik de duc op kan betrappen is een mv kontje. Maar vind het een super strak ding


smaken verschillen.....
[/quote]



Ik hoop dat dit een grapje is  :gaga: Haha, de RSV een regelrechte kopie van de SP1   :-\ Op de neus na, is het echt een KOPIE  ja :rotfl2: Dan heb jij de RSV nog nooit fatsoenlijk bekeken!

En wat is er mis met een blok in meerdere modellen gebruiken  ??? Dat doet elk merk  ::)

En ga die Duc ook nog maar is goed bekijken, dan zul je vast nog meer jatwerk aantreffen..... :secret:
[/quote]


Hey bart en wat dacht je van de uitlaten om nog een puntje op te noemen van de rsv 2004? Niet dat ik niet van me merk hou want toen ik de rsv 2004 voor het eerst zag vond ik hem super maar vind het wel aardig wat weg hebben van een vtr sp
Laatst gewijzigd door thomas op 16 dec 2006, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door thomas
#54836
[quote="Gerrit"]
Tja ik heb het al eerder laten weten. De 1098 vind ik heel erg geslaagd. Ik heb hem voor het eerst gezien op Motornewz en ik vond hem direct mooi.

Maar weest gerust ik ga echt eerst wachten op de V4.


[/quote]

Hey Gerrit

Die is er al van ducati ja ;D kost alleen 65000 euri :P
Avatar
Door Gerrit
#54854
[quote="thomas"]
[quote="Gerrit"]
Tja ik heb het al eerder laten weten. De 1098 vind ik heel erg geslaagd. Ik heb hem voor het eerst gezien op Motornewz en ik vond hem direct mooi.

Maar weest gerust ik ga echt eerst wachten op de V4.


[/quote]

Hey Gerrit

Die is er al van ducati ja ;D kost alleen 65000 euri :P
[/quote]

Scherp opgemerkt. Maar idd die prijs trek ik ff niet. In dat geval wordt het dan toch de 1098.  :ok:


[verwijderd door de beheerder]
#54859
Schat je toch hoger in Gerrit :crazy: :crazy:
Avatar
Door B-Art
#54870
[quote="thomas"]

Hey bart en wat dacht je van de uitlaten om nog een puntje op te noemen van de rsv 2004? Niet dat ik niet van me merk hou want toen ik de rsv 2004 voor het eerst zag vond ik hem super maar vind het wel aardig wat weg hebben van een vtr sp
[/quote]

De uitlaten, je bedoelt ze hebben allebei aan 1 kant een demper? Ja dat is een hele schokkende vergelijkenis idd  :o  ;)
Tja wat kun je met een uitlaat qua design? onder de kont, onderlangs, bovenlangs en dan heb je het zo ongeveer wel gehad...
Kijk maar na meerdere Twin's, en je ziet al gauw dat ze veel deze setting gebruiken, behalve Ducati....

Maar als jij deze fiets VEEL op de onderste vind lijken, dan zul je toch echt eens naar de oogarts moeten  ;)

Afbeelding

Afbeelding
#54893
[quote="B-Art"]
[quote="thomas"]

Hey bart en wat dacht je van de uitlaten om nog een puntje op te noemen van de rsv 2004? Niet dat ik niet van me merk hou want toen ik de rsv 2004 voor het eerst zag vond ik hem super maar vind het wel aardig wat weg hebben van een vtr sp
[/quote]

De uitlaten, je bedoelt ze hebben allebei aan 1 kant een demper? Ja dat is een hele schokkende vergelijkenis idd  :o  ;)
Tja wat kun je met een uitlaat qua design? onder de kont, onderlangs, bovenlangs en dan heb je het zo ongeveer wel gehad...
Kijk maar na meerdere Twin's, en je ziet al gauw dat ze veel deze setting gebruiken, behalve Ducati....

Maar als jij deze fiets VEEL op de onderste vind lijken, dan zul je toch echt eens naar de oogarts moeten  ;)
[/quote]
Sorry Thomas, maar ik moet Bart nu toch echt gelijk geven..... de gelijkenissen zijn moeilijk te vinden........ beide twee dempers en een centrale airintake, maar dan heb je het wel gehad.  Maar de moderne supersports lijken in een bepaald modeljaar vaker op elkaar.

De style die de R1 in 1998 heeft gezet is door heel veel andere fabrikanten overgenomen, waaronder Aprilia. De dubbele koplampen, soloseat, under-seat-exhausts zijn style elementen die op een bepaald ogenblik bij het grote publiek aanslaan, en daar spelen fabrikanten op in.
Nu wordt de toon alweer gezet door Suzuki met dekorte GP-style dempers en let maar eens op: de andere merken gaan volgen.
Trek maar eens voor de gein eens het vergelijk met GSM-etjes (om maar iets willekeurig te noemen): 1 fabrikant komt met een ingebouwde camera en dit slaat aan......... andere merken volgen meteen om mee te dingen in het grote succes en de verkoopaantallen. Uiteindelijk bepaald de consument dus toch wat wel en niet verkoopt.
Om af te wijken van de grote meute en iets echt nieuws neer te zetten is iets waar japanners wars van zijn, maar de italianen durven gelukkig andere producten neer te zetten. Daardoor is de 916 gekomen en die styling-elementen zie je nog steeds terug in de moderne motorfietsen. De 999 was een vergelijkbaar project maar die is minder aangeslagen (lees: bijna geflopt ;) ) Aprilia blijft ook zorgen voor eigenzinnige style concepten en die zorgt voor motorfietsen die wel degelijk van de grote "bulk" onderscheiden kan worden (denk maar eens aan de wind-deflectors op de topkuip van de 2001 modellen van de Mille ;) ).
Dat de RSV 04 gelijkenissen heeft met andere fietsen zal onontkoombaar zijn aangezien trents per jaar veranderen, maar de Mille heeft een echt "eigen gezicht".

En dat Aprilia "durft" bewijzen de Mano en de Shiver maar weer eens.........
Laatst gewijzigd door zeeslot op 17 dec 2006, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door howie
#54900
ik heb zelf een sp1 en een tuono factory erre, maar kom nou toch ze zijn toch niet te vergelijken.... een jap of een italiaan. ze zien er anders uit en qua rijden een wereld van verschil!!!Trouwens mijn jap staat tekoop :yahoo:

Word ook betalend lid van de ARA!