ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door thomas
#54905
[quote="zeeslot"]
[quote="B-Art"]
[quote="thomas"]

Hey bart en wat dacht je van de uitlaten om nog een puntje op te noemen van de rsv 2004? Niet dat ik niet van me merk hou want toen ik de rsv 2004 voor het eerst zag vond ik hem super maar vind het wel aardig wat weg hebben van een vtr sp
[/quote]

De uitlaten, je bedoelt ze hebben allebei aan 1 kant een demper? Ja dat is een hele schokkende vergelijkenis idd  :o  ;)
Tja wat kun je met een uitlaat qua design? onder de kont, onderlangs, bovenlangs en dan heb je het zo ongeveer wel gehad...
Kijk maar na meerdere Twin's, en je ziet al gauw dat ze veel deze setting gebruiken, behalve Ducati....

Maar als jij deze fiets VEEL op de onderste vind lijken, dan zul je toch echt eens naar de oogarts moeten  ;)
[/quote]
Sorry Thomas, maar ik moet Bart nu toch echt gelijk geven..... de gelijkenissen zijn moeilijk te vinden........ beide twee dempers en een centrale airintake, maar dan heb je het wel gehad.  Maar de moderne supersports lijken in een bepaald modeljaar vaker op elkaar.

De style die de R1 in 1998 heeft gezet is door heel veel andere fabrikanten overgenomen, waaronder Aprilia. De dubbele koplampen, soloseat, under-seat-exhausts zijn style elementen die op een bepaald ogenblik bij het grote publiek aanslaan, en daar spelen fabrikanten op in.
Nu wordt de toon alweer gezet door Suzuki met dekorte GP-style dempers en let maar eens op: de andere merken gaan volgen.
Trek maar eens voor de gein eens het vergelijk met GSM-etjes (om maar iets willekeurig te noemen): 1 fabrikant komt met een ingebouwde camera en dit slaat aan......... andere merken volgen meteen om mee te dingen in het grote succes en de verkoopaantallen. Uiteindelijk bepaald de consument dus toch wat wel en niet verkoopt.
Om af te wijken van de grote meute en iets echt nieuws neer te zetten is iets waar japanners wars van zijn, maar de italianen durven gelukkig andere producten neer te zetten. Daardoor is de 916 gekomen en die styling-elementen zie je nog steeds terug in de moderne motorfietsen. De 999 was een vergelijkbaar project maar die is minder aangeslagen (lees: bijna geflopt ;) ) Aprilia blijft ook zorgen voor eigenzinnige style concepten en die zorgt voor motorfietsen die wel degelijk van de grote "bulk" onderscheiden kan worden (denk maar eens aan de wind-deflectors op de topkuip van de 2001 modellen van de Mille ;) ).
Dat de RSV 04 gelijkenissen heeft met andere fietsen zal onontkoombaar zijn aangezien trents per jaar veranderen, maar de Mille heeft een echt "eigen gezicht".

En dat Aprilia "durft" bewijzen de Mano en de Shiver maar weer eens.........
[/quote]

Dan zullen we kwa mening verschillen. Ben wel met je eens dat nieuwe dingen bedenken niet makkelijk is. En zeker niet om ze aan te laten slaan bij het grote publiek
Door Macmille
#54912
Maar om ff terug te komen naar het topic en de starter (Mieltje).

Ook ik vind die 1098 meer een 13 in één dozijn motor, heb direct al gezegd dat ie de neus van een Triumph heeft (675) en de kont van de MV. (Maar die zijn beide Europees)
Ook die ietwat verdraaide dempers vind ik niet écht je van het, maar ja, smaken verschillen.
Waar wel iets van te zeggen valt is dat de 1098 tenminste nog een volle kuip heeft, de meeste Japanse sportmotoren hebben tegenwoordig een totaal opengewerkte kuip.

Ben er wel van overtuigd dat die Duc geweldig zal lopen en sturen, dat doet een 999 ook, heb er een paar maal op proef gereden maar tis nooit tot een huwelijk gekomen.

Al met al vind ik dat Ducati met de 1098 zijn eigen gezicht een beetje verloren heeft, en da's jammer van dat merk.
Niet dat ik de 999 of Multistrada zo geweldig vind, net zoals alle BMW-modellen, maar ze hebben wél een eigen gezicht.
Het schijnt overigens dat Terblanche niet aan de 1098 heeft mee mogen werken van Ducati, ze waren zeker bang dat het anders weer een onverkoopbaar gedrocht zou worden....
Een maat van me heeft een 2003 999, zijn eigen dealer wilt hem niet inruilen op een nieuwe Moto Morini Corsaro, bang dat ie het ding niet kwijtraakt.
Die dealer heeft nog een 2003 999 nieuw in de showroom staan.....

Enfin, Aprilia houdt haar eigen gezicht, en over de nieuwe kleurstellingen zal iedereen het eens zijn; ze zijn apart.
Of ze mooi of afgrijselijk zijn maakt eenieder maar voor zich zelf uit, maar zeg nooit dat een RSV op een VTR lijkt want dan doe je die Aprilia heel veel te kort!
Laatst gewijzigd door Macmille op 17 dec 2006, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rsvjaap
#54915
ik vond de sp1 in het begin ook wel een mooie motor,maar hoelanger ik ernaar ging kijken hoe lelijker ik hem begon te vinden.
de mille daarentegen vind ik hoelanger je ernaar kijkt alleen maar mooier worden.
en ik heb een paar weken geleden nog even gesport bij de stoplichten met een of andere gozer op z,on sp1 en dat kon die honda ook al niet winnen ;D.
rsv rules.
Door wolly
#55063
Ik vind de nieuwe duc erg goed gelukt. In plaats van een bij elkaar geraapt zooitje van anderen vind ik het juist een gemoderniseerde versie van de oer 916. Al die 916 kenmerken zitten er weer in.
Als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld de nieuwe factory dan is de keus snel gemaakt. Bij Aprilia moet echt iemand werken die volledig kleurenblind is.

Een maat van me heeft een 2003 999, zijn eigen dealer wilt hem niet inruilen op een nieuwe Moto Morini Corsaro, bang dat ie het ding niet kwijtraakt
Probeer maar eens een mille in te ruilen. Staan ze ook niet op te wachten. Ik denk dat de hele sportmotor markt in een dip zit.
Door Macmille
#55069
wolly schreef:
Een maat van me heeft een 2003 999, zijn eigen dealer wilt hem niet inruilen op een nieuwe Moto Morini Corsaro, bang dat ie het ding niet kwijtraakt
Probeer maar eens een mille in te ruilen. Staan ze ook niet op te wachten. Ik denk dat de hele sportmotor markt in een dip zit.
Ha, bij dezelfde dealer krijg ik bijna € 7000,- terug voor mijn 2001 Mille met 35000 op de teller. Inruil op een nieuwe Tuono.
Maar........aangezien mijn vrouw al jaren aan het wachten is op een nieuwe badkamer komt die er volgend jaar, krijg haar niet op andere gedachten en die met de euro is het hetzelfde als met de florijnen, je kunt ze maar éénmaal uitgeven.....

Overigens zijn al mijn Ducati vrienden (5 man sterk) van mening dat de 1098 niet écht bijzonder is qua looks. Maar da's een kwestie van smaak.
Over de nieuwe kleuren van Aprilia zijn we het overigens ook allemaal (helaas) eens..... :sorry:
Door wolly
#55130
dan doen de 2001 milles het in verhouding beter dan de 2004 milles  :'(  (8500 met 19000 km :'()

Gelukkig is het geen straf om op een 2004 te moeten rijden  ;D
Toch zou het mij niet verbazen als er in de toekomst een duc in de garage staat
Het hele V4 verhaal spreekt mij ook niet zo aan. Het V2 Rotax blok heeft toch wel een aardige reputatie opgebouwd dacht ik.
Door Macmille
#55146
[quote="wolly"]
dan doen de 2001 milles het in verhouding beter dan de 2004 milles  :'(  (8500 met 19000 km :'()

[/quote]

Pfff, denk dat het wel meevalt. Tis de enige dealer die de Mille wilt inruilen....... :-X
Maar.....ook een Blade of R1 raak je nergens kwijt.
En tis wat je schrijft geen straf om op te rijden.

Word ook betalend lid van de ARA!