ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Okkie26
#386696
Henk RS 250 schreef:
7 jul 2023, 11:13
Klopt Frank. Behulpzame liefhebbers, en ze hebben alles in de shop. Plezieriger mensen dan die "dealers" in NL.
Helaas betaal je wel bij elke zending handling fees van rond de 30E per shipment. Leve de Brexit grrr.

Plus ze hebben een youtube account met heel veel to do flimpjes.

https://www.youtube.com/@APWorkshops

Vanmiddag die gasklephuizen synchroniseren, komt die synchro van je ook een keer uit de verpakking. :rotfl2:

En als laatste een keer op de Dyno bij Leerkes.
Liefhebbers?

Ik zat net ff op hun website te kijken, en mijn oog viel meteen hier op:
https://www.apworkshops.co.uk/gb-racing ... no660.html

Zelfde setje als die ik op mijn Kawa heb, dus dan maar eens bij mijn leverancier het setje voor de 660 gezocht.

https://nl.aliexpress.com/item/10050040 ... DUd7EIUAV7

Ik wil ze nog net geen oplichters noemen, maar dit verschil slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Avatar
Door Okkie26
#386700
Dat vind ik dan wel weer beetje een aanname.

Daarbij, ik ben (helaas) gevallen, zonder covers.

Dikke schade op de carterdelen, maar niet gescheurd.

De nep ali's zullen meer doen dan niks.
Avatar
Door Henk RS 250
#386701
Zal het uitleggen.
Als KNMV technisch official moeten we voorafgaand aan wedstrijden die dingen ook keuren, er moeten goede slijtvaste vezelversterkte covers op de racers zitten. Zodat bij schuivers en crashes het carter niet doorschuurt of kapot gaat. Iets met geen olie op de baan. Vereist is dus erg slijtvaste covers. Carbon covers mogen niet, carbon breekt in scherpe stukjes en die wil je ook niet op de baan. Rijders die hun sport serieus nemen monteren goede spullen en geen goedkope namaak. Bij controle zie je echt wel het verschil tussen goede en aliexpres namaak. En kunnen de rijders terug om een goede te monteren voor ze de baan op mogen. Nogmaals , iets met veiligheid en geen olie op de baan na crashes.
Op elke race of trackday is wel een racing service die die spullen heeft.

Er zit inderdaad best veel ontwikkeling in dat soort accessoires, voor je goedkeuring van sportbonden hebt moet je aan diverse eisen voldoen. Bij AP komen ook racers, en ze zijn mss duur maar verkopen geen troep.
250 e voor een set covers is altijd goedkoper dan een nieuwe set carters.

Wat je op straat doet is ieders zaak, investeren in goede onderdelen en accessoires betaalt zich altijd terug.
Door Roel de Ruiter
#386702
FerBa schreef:
25 jun 2023, 16:14
Afgelopen vrijdag nieuw rubber voor de Donder!
Pirelli Diablo Rosso IV.
Vorige set ong. 9600km. Mee gedaan.

Ook 2 shivers aanwezig van een stel. Ik vond de zilveren er bekend uitzien, hij heeft de Openingsrit meegereden. De zilveren zag er ook wat minder florissant uit , berijder is wijd gegaan in een bocht en kon hem niet houden, de berm in en tegen een boom gekomen. Resultaat: kromme voorvorkpoten, zie foto waar ze bij de motor liggen, en stuur krom. Berijder zelf is er met een schouderblessure goed van af gekomen.

20230623_090801.jpg
20230623_090805.jpg
20230623_094706.jpg
20230623_100314.jpg
20230623_100304.jpg

Hij is ondertussen weer gemaakt hoor ;D
Avatar
Door rsvfrank
#386703
Okkie26 schreef:
9 jul 2023, 18:01
Dat vind ik dan wel weer beetje een aanname.

Daarbij, ik ben (helaas) gevallen, zonder covers.

Dikke schade op de carterdelen, maar niet gescheurd.

De nep ali's zullen meer doen dan niks.
Als je met aanname de opmerking over pasvorm bedoeld ;
Een race maatje , niet op dit forum actief, had een ali express setje besteld , zag er op de foto prima uit , zoals alles bij mr Ali , helaas paste het net niet goed , of eigenlijk totaal niet, zag er op het eerste gezicht best goed uit , maar naast elkaar gelegd ook duidelijk verschil in de materiaalsoort. Dus toch maar orgineel gekocht.
Je moet soms wat geluk hebben bij ali en is het soms best redelijk spul …

Bytheway hier mijn nieuwe aankoop :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#386711
Roel de Ruiter schreef:
9 jul 2023, 19:49
FerBa schreef:
25 jun 2023, 16:14
Afgelopen vrijdag nieuw rubber voor de Donder!
Pirelli Diablo Rosso IV.
Vorige set ong. 9600km. Mee gedaan.

Ook 2 shivers aanwezig van een stel. Ik vond de zilveren er bekend uitzien, hij heeft de Openingsrit meegereden. De zilveren zag er ook wat minder florissant uit , berijder is wijd gegaan in een bocht en kon hem niet houden, de berm in en tegen een boom gekomen. Resultaat: kromme voorvorkpoten, zie foto waar ze bij de motor liggen, en stuur krom. Berijder zelf is er met een schouderblessure goed van af gekomen.

20230623_090801.jpg
20230623_090805.jpg
20230623_094706.jpg
20230623_100314.jpg
20230623_100304.jpg

Hij is ondertussen weer gemaakt hoor ;D
Top! Weer lekker genieten!
Avatar
Door Maarten_RSV
#386749
Geheel ongerelateerd aan motoren heb ik een uitbouw op het huis laten plaatsen, zodat de gezinsuitbreiding ook een kamer heeft straks :ok:
En voor de mille nog een andere achterrem omdat deze vast is gelopen tijdens een woon werk ritje :o

Nu nog tijd maken om 'm te vervangen
Avatar
Door The Marshall
#386792
Stukje veiligheid, niet erg nauwkeurig, maar krijg in elk geval op tijd een waarschuwing.
IMG20230804120044.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#386812
The Marshall schreef:
4 aug 2023, 15:35
Stukje veiligheid, niet erg nauwkeurig, maar krijg in elk geval op tijd een waarschuwing.

IMG20230804120044.jpg
Bandenspanningmeter?
Door gnooter
#386862
Mooie motor en ik zie michelinbandjes eronder, kleine update zoals belooft over de Michelin power 5, na 1000 km kan ik alleen maar zeggen wat een topbandjes, zelfs vandaag in de regen super veel vertrouwen, droog weer plakt als een malle en makkelijk om te leggen. Voor iemand die wat anders wil dan pirelli , gewoon eens proberen zou ik zeggen
Avatar
Door Maarten_RSV
#386879
20230831_113832.jpg
Niet mijn aankoop maar een kadootje van m'n collega's voor de kleine :rotfl2: :ok:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#386895
Edward schreef:
23 aug 2023, 20:40
IMG-20230822-WA0006.jpeg

:kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Mooi man! :ok:

Word ook betalend lid van de ARA!