ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Gerrit
#386549
Af fabriek zaten er Brembo remblokjes op de TV4, die deden het goed maar waren keihard en knasten op de remschijven.

Vervangen door Ferrodo, die duidelijk zachter aangrijpen en iets meer remkracht vragen. Tenzij ze op het circuit heet worden dan krijg je meer wrijving en doen ze het iets krachtiger.

Nu heeft Brembo de Z10 uitgebracht een remblokje dat ook op de straat erg goed moet doen op het nivo -1 van den Z04/Z03 blokjes.

Iemand die al ervaring heeft met de Z10 remblokjes?

Eh, ik heb de Ferrodo's opgereden, nog 1 mm te gaan en dan zit ik op het staal. Dus denk dat het tijd wordt om paar nieuwe te monteren.
Avatar
Door Heuveltje
#386555
Gerrit schreef:
15 jun 2023, 16:29
Af fabriek zaten er Brembo remblokjes op de TV4, die deden het goed maar waren keihard en knasten op de remschijven.

Vervangen door Ferrodo, die duidelijk zachter aangrijpen en iets meer remkracht vragen. Tenzij ze op het circuit heet worden dan krijg je meer wrijving en doen ze het iets krachtiger.

Nu heeft Brembo de Z10 uitgebracht een remblokje dat ook op de straat erg goed moet doen op het nivo -1 van den Z04/Z03 blokjes.

Iemand die al ervaring heeft met de Z10 remblokjes?

Eh, ik heb de Ferrodo's opgereden, nog 1 mm te gaan en dan zit ik op het staal. Dus denk dat het tijd wordt om paar nieuwe te monteren.
Z04's doen het super in het droge en nat, je hebt ook geen inrijtijd oid. Nadeel erg duur en veel stof maar gaan relatief lang mee. De Z10 zal wel iets minder remmen maar dan wel een langere levensduur.
Zelf rij ik en @RSVFrank met Vesrah, remmen net zo goed en veel minder stof, hier heb je ook nog meerdere compounds.

Gr Frank

Word ook betalend lid van de ARA!