ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door FerBa
#385935
Gefeliciteerd met je nieuwe donder Jos!

Gaan we nu een weddenschap doen hoe snel jij er 1000km op heb zitten??? ;D
Avatar
Door FerBa
#385947
Heb je een sneeuwdans gedaan??? ;D
Avatar
Door Henk RS 250
#385994
Winterklus update:

De Tuono heeft een verse set Bridgestone S22's, andere remschijven plus gesinterde TRW remblokjes.
Olie en filter zijn ververst, zodra het droog wordt krijgt ie ook nieuwe remvloeistof. En een check/remap om hem wat minder extreem afgesteld te krijgen. Voor op straat is het een beetje te extreem.

De racer krijgt een vers setje circuit banden plus nieuwe vloeistoffen, hij kan weer een seizoen mee dan.

De ETX heeft intussen nieuwe olieleidingen van blok naar olietank en retour. Daar het frame/olietank is gepoedercoated wil ik de olietank goed door spoelen voordat ie gestart gaat. Zeker weten dat er geen enkel deeltje straalgrit meer inzit, dat spul is niet gezond voor de draaiende delen. Zodra dat klaar is mag ie naar de spuiter voor de tank, zijkappen en spatborden en kan ie endelijk weer rijden.

De Kawasaki is verkocht , er is weer ruimte voor een nieuw project :)
Avatar
Door rsvfrank
#386013
Van de racert de koelvloeistof afgetapt en weer vervangen voor demi water met toevoeging .

Upmap tune device besteld voor een gabro race mapping.

Op naar de eerste race 💪
Door MtheVinkster88
#386021
Ik zal hier ook eens iets posten.

Afgeronde winterklussen aan de Mille:
De drie Brembo remklauwen voorzien van verse blokken/ bouten en meteen gereviseerd met kitjes van Powerhouse uit UK, ook de remleidingen vervangen voor stalen HEL varianten. Omdat ik toch bezig was de koppelingsleiding ook maar laten maken door HEL.
Ook de rempomp wou ik vervangen voor een radiale rempomp. Uiteindelijk de Brembo RCS19 corsa corta rempomp gemonteerd met iets andere dan de standaard vloeistofpotjes. Renthal gen3 clip ons gemonteerd en de stuuruitslagbegrenzers van AP workshops geplaatst.
Ook de achterrempomp aangepakt, hitteschildje geplaatst en de remmerij ontlucht, dus ik heb straks 4 dagen een werkende achterrem..

AP workshops rem schakelsetje gekocht, het setje had helaas al wat ervaring en t asfalt van dichtbij gezien dus moest wat speciale ringen laten draaien om de lagertjes van dat setje gangbaar te houden. de oude waren kaput.
Eergisteren begonnen aan het linksysteem, helaas hadden de drie lager pinnen afdrukken vd naaldlagers erin staan dus die mogen ook vervangen gaan worden binnenkort.

Heb nog een Edwards carbon airbox liggen waarmee ik aan de gang moet en de kleppen moeten gesteld worden. werk genoeg! Binnenkort de circuitkappen pasklaar maken, spuiten en de Mille is klaar voor de eerste circuitdag, Pirelli Trackday, in m'n achtertuin Assen :ok:
Avatar
Door The Marshall
#386180
Beetje aan de velgen geklust :gaga:
IMG20230418174831.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Word ook betalend lid van de ARA!