ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door The Marshall
#384409
In Luxemburg wordt dus ook bekeurd als je helm een vizier heeft zonder E keur :rtfm:
De meeste getinte vizieren hebben dit dus niet!!
Kosten € 145 :police:
Verder is een hesje , reflector en een goedgekeurde uitlaat natuurlijk ook van belang.
Vorig jaar nog een waarschuwing gekregen voor het communicatieset op mijn helm. (€145)
Mag niet, als je valt en je blijft met die knobbel ergens haken :rotfl2: breek je je nek.
Dus, gij zijt gewaarschuwd :friends:
Avatar
Door The Marshall
#384413
Het is jullie schuld ;) , toen ik vroegahh met Henk en Harrie alleen door Luxemburg toerde kwam je zelden of nooit een :police: tegen.
Tegenwoordig is het flink druk met motoren, er gebeuren regelmatig ongelukken en ik denk dat ze in navolging van Duitsland (Eifel), proberen er een deel kwijt te raken.
Dus zorgen dat je alles netjes op orde hebt is noodzakelijk.
Een helm met communicatieset erop en een vergeten reflector loopt flink in de papieren :bad:
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :yes:
Avatar
Door robz
#384415
bedankt voor het melden Jos..

zo'n reflector is dat dat lelijke ding aan de achterzijde wat iedereen als eerste verwijderd? :angel: of reflectoren aan zijkant op veerpoten ofzo?
Avatar
Door The Marshall
#384418
robz schreef:
5 jun 2022, 21:48
bedankt voor het melden Jos..

zo'n reflector is dat dat lelijke ding aan de achterzijde wat iedereen als eerste verwijderd? :angel: of reflectoren aan zijkant op veerpoten ofzo?

Dat rode stripje bij je kentekenplaat is verplicht dus :ok:, wordt ook op gecontroleerd.
De oranje dingen aan de voorkant waarschijnlijk ook.
Avatar
Door DNNZ
#384434
The Marshall schreef:
6 jun 2022, 07:41
DNNZ schreef:
5 jun 2022, 22:46
Dat wordt dan in één rechte lijn doorrijden naar de Vogezen :bye:
Je gaat naar de Vogezen??
Als de Luxembrugse politie achter me aanzit waarschijnlijk wel :wobblesign:
Avatar
Door FerBa
#384448
Ben wel benieuwd hoe ze dat met de communicatieset zien dan!
Inclusief de houder met speakers die aan en in je helm bevestigt zit of alleen het gedeelte dat je erop klikt?
Als ook de houder bedoelen dan neem ik het risico, want ik ga niet voor elke keer dat ik in of door Luxemburg rij de complete set van de helm schroeven.
Avatar
Door Okkie26
#384458
Afbeelding

Zoiets, zelfde als die ik al had, maar daarvan ging de connector stuk.

Voor 42 euro prima ding.

Was ook met 10 dagen binnen.
Avatar
Door FerBa
#384474
The Marshall schreef:
10 jun 2022, 06:54
Alles wat aan de buitenkant erop zit.
Dus ook een camera :gaga:
Nou, dat wordt dan het risico nemen, de intercom kan ik er wel aflaten maar de houder ga ik er echt niet afschroeven! :no: :gaga:
Avatar
Door The Marshall
#384476
De kansns is ook maar zeer klein, maar toch.
Zou je waarschuwingen krijgen voor een controle :police: , omdraaien en andere route zoeken.
Er zijn er gelukkig genoeg :rotfl2:

Word ook betalend lid van de ARA!