ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Chriz86
#383964
Beste leden,

Wie-o-wie komt ons bestuur versterken? :bye: Na 2022 zal ik stoppen als Bestuurslid.
Momenteel vul ik de rol van Penningmeester in, waar dus een vacature ontstaat.

Wellicht is het iets voor jou om de ARA hiermee te helpen. Wat houdt het in om in het bestuur te zitten?

- Er zijn een aantal bestuursvergaderingen per jaar, fysiek of via Teams.
- Je wordt verwacht bij de ALV ieder jaar.
- Je staat dichtbij de communicatie met dealers en Aprilia
- Je mag meedenken over de koers en wat wat doen met elkaar als ARA.
- Je ontvangt eeuwige roem :worship:

Als penningmeester ben je verder bezig met bijhouden van de bankrekening, zorgen dat betalingen netjes gedaan worden door de ARA en dat de ARA de betalingen van sponsoren/leden ontvangt. Voor de ALV bereid je een presentatie voor van het financiële voor. Dit was vroeger best een gedoe maar sinds een paar jaar is dit geautomatiseerd waardoor je er nauwelijks werk aan hebt.

Een aantal vragen die je zou kunnen hebben:

Moet ik hiervoor verstand van geld of boekhouding hebben?
Dat is geen vereiste. We hebben in de recente historie geen boekhouders of financiële experts als penningmeester gehad. Wel is het nodig dat je enigszins vertrouwd bent met administratie, en netjes en nauwkeurig werkt.

Kost me dit veel tijd?
Je bent er niet continue mee bezig, maar zo nu en dan een uurtje of aantal uren bij een vergadering. Aan het begin van het jaar moet de jaarrekening wel netjes afgerond worden wat je iets meer tijd kost in de periode naar de ALV toe.

Ik weet niet of ik dit kan en wil, maar wil wel iets doen in het bestuur
Heel mooi. Bel eens met mij of een ander bestuurslid om wat meer hierover te praten. Er is vast wel wat mogelijk, je zou eventueel ook iets anders in het bestuur kunnen doen en evt. geleidelijk penningmeester taken kunnen gaan uitvoeren als het je past.
We rouleren ook graag binnen het bestuur qua rol. Dus eigenlijk alles is mogelijk!

We hebben ook afgesproken dat een bestuursfunctie maximaal 4 jaar wordt uitgeoefend. Nieuwe kandidaten zijn dus sowieso altijd meer dan van harte welkom!

Wil je ons team en hiermee de ARA versterken? Het kost je wat tijd, maar je krijgt er naast voldoening natuurlijk de dankbaarheid van de leden voor terug! Als bestuurslid krijg je alle ruimte om nieuwe ideeën en activiteiten in te brengen om de ARA aantrekkelijk te houden en ook om nieuwe leden te interesseren in de ARA. Immers, wat is er immers mooier om met Aprilia-liefhebbers onderling leuke activiteiten te ondernemen!

Voor nadere informatie kun je natuurlijk contact opnemen met mij of andere bestuursleden. :ok:

Chris
Penningmeester Aprilia Riders Association

Word ook betalend lid van de ARA!