ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Henk RS 250
#382980
Het is weer zover, klus, sleutel en project tijd.

Deel hier je winterklussen, onderhoud ervaringen en wat je maar in de mancave gaat doen deze winter,
Avatar
Door Capo dei Capi
#382981
Zodra het november wordt, ga ik de Caponord en de Tuono flink wassen, poetsen, invetten, benzine stabilisator in beide tanks en wegzetten voor de winterslaap. Een beurt hebben beiden al gehad.
Vervolgens ga ik mijn motortrailer in de Hammerite zetten en nakijken.
Avatar
Door Chriz86
#383030
Nu al winter? Nee toch... :help:

Ik reken nog wel op flink wat leuke dagen om te rijden hoor. Voorlopig gaat er niks in winterslaap en wordt er zeker niet gepoetst.

Als het dan wel winter is en er ligt pekel enzo:

Shiver: Balhoofdlager, motorolie en filter. Daarnaast wil ik eens kijken voor een breder stuur als dat mogelijk is.

Pegaso: net andere banden onder gedaan. heeft nieuwe remblokken, olie+ filter nodig en ik heb nog een z.g.a.n. schokdemper liggen. Misschien dat ook eens proberen. Heeft vorig jaar al nieuwe startkoppeling gehad, klepspeling bijgesteld, nieuwe accu, nieuwe lichtjes, vorkolie vervangen, carbs schoongemaakt.
Avatar
Door Henk RS 250
#383052
Gewoon onderhoud, niet onbelangrijk.

ETX 6.35:
Frame delen liggen bij de poedercoating (Rotterdam Coatings in de Waalhaven, prima zaak en niet duur)
Alle blokdelen worden nu gespoten. Foto's volgen zodra alles gespoten/gecoat is en klaar voor montage.
Wat vooraf ging...
ETX op de aanhanger.jpeg
20211007_093426.jpg
20211007_093513.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door gnooter
#383057
Zolang er geen pekel wordt gestrooid, gaan de motoren nog niet genieten van hun winterslaap, wel in de planning voor beide RSV mille een kleine beurt en een setje nieuwe 2 ct banden, voor de Dorsoduro een grote beurt :bye:
Avatar
Door martijn851
#383060
Ik ga ook wel wat doen aan de Mille voor komend seizoen.
Een andere schakelster, koppelingsplaten, koppelingspomp en HKP T-drive schijven monteren.
Klepspeling controle/afstellen, olie verversen en de balhoofdlagers vervangen.

De 2e Mille alleen controle en oliebeurt, radiale rempomp erop en de vering instellen op mijn gewicht.
Ik twijfel of ik de R velgen gebruik als regenset, misschien beter reserve houden en een normaal setje koop voor de natte dagen.

Ik ga me niet vervelen :)
Avatar
Door Henk RS 250
#383089
Martijn, lekker bezig ook.
IMG-20211013-WA0006.jpeg
ETX frame is terug van poedercoating.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Gerrit
#383139
De TV4 heeft bij Roke een service beurt gehad, inclusief onderhoudsvrije ketting.

De Pegaso heeft een grote beurt gehad bij Roke. Door Kees zeer goed afgesteld. Rijdt perfect.

Beide al helemaal klaar voor het nieuwe seizoen.

De Tuono V2 heb ik zojuist de choke afstelling bijgesteld. Stond wat erg weinig start versnelling. Zou nu iets meer moeten zijn. De kabel had ik gewoon nog niet gesteld. De kabel iets gespannen zodat hij nu wel tot de stelschroef komt. Schroef ook een toer uitgedraaid.

Rest volgt nog: olie vv en 12 volt aansluiting vooraan maken, nieuw ruitje omdat er een oortje maar niet wil blijven zitten. Nog geen lijm gevonden die blijvend het oortje vastzet.

Enne nieuwe bandjes voor de V2. De S22 maar weer. Jeroen rijdt zo’n setje in een seizoen op.
Avatar
Door Henk RS 250
#383147
Leuk bezig.

ETX update, deze week voor 35 pond wat onderdelen besteld bij Sporttrax, krijg rekening van 305 pond, idioot veel import heffingen en belastingen. Leve die stomkoppen die brexit, nexit en wat nog meer voor gekte willen, pff.
Avatar
Door rsvfrank
#383150
Voorheen kocht ik best vaak motorspullen uit de UK maar sinds de brexit niets meer.
Italie is nu waar vaak goeie deals te vinden zijn bij de grotere webshops.
Avatar
Door Henk RS 250
#383154
Update:"

Ik heb contact gehad met Sportax, prima service, alles is geregeld nu.

Van hun zijde een facturerings foutje, zal volgende keer eerst vragen ipv roeptoeteren :)

Uit Polen is een koppelingskabel onderweg, schijnbaar past een kabel van een oudere 125 tuareg ook op deze.

Gelukkig zijn motorblok delen uit voorraad leverbaar, rijwiel delen is een groot avontuur, maar dat maakt restaureren zo leuk.

https://www.decalmoto.com/it/aprilia/26 ... -1987.html

Voor de RS 250 van Birdy is een stickerset bij dit bedrijf besteld en ligt klaar voor de spuiterij. Zo te zien prima kwaliteit.

Ze leveren gelukkig ook een set voor de ETX :)
Avatar
Door Capo dei Capi
#383186
Afgelopen week heb ik ook een paar winterklussen gedaan:

- De Tuono gewassen, gepoetst en aan de druppellader gezet;
- De onderkant van de motortrailer in de Hammerite gezet;
- Mijn lederen motorpak schoongemaakt en in het vet gezet.

Ik moet nu alleen nog de Caponord schoonmaken en poetsen. Waarschijnlijk volgende week en dan wachten op het voorjaar!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#383188
Net begonnen met de racert.

Aluminium koelwatermanifold plaatsen ipv het plastic oem gevalletje.
Samco slangetjes moesten er daar nog op, die dus ook gelijk gemonteerd.
Sas slangen en pompje verwijderen en sasplaatjes afdoppen.
Evap slangen vewijderen , had ze al afgedopt maar nu de bodies er af zijn deze slangetjes ook maar verwijderen en afdoppen op de throttlebody.
Voorvork olie ververst , als de sint lief is gaan er andere cartridges in.
Avatar
Door Henk RS 250
#383192
Intussen het blok dichtgebouwd, heel handig zuiger montage gereedschap gescoord.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Henk RS 250
#383193
Via de telefoon lukt het om maar 1 plaatje tegelijk te laden, dan maar zo.
IMG-20211117-WA0008.jpeg
IMG-20211117-WA0006.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Henk RS 250
#383195
Schijnbaar toch meer plaatjes tegelijk.
20211117_222753.jpg
20211117_222738.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Word ook betalend lid van de ARA!